Έχουν περάσει 19 χρόνια από το ντεμπούτο του VW Golf GT
Η 5η γενιά του VW Golf έκανε το ντεμπούτο της το 2003. Εκτός από την «εξωτική» κορυφαία έκδοση R32, που αποτελούσε ουσιαστικά «απαγορευμένο καρπό» στην Ελλάδα λόγω του κινητήρα 3,2 λίτρων, τα Golf που έγιναν συνώνυμα της sport οδήγησης ήταν τα GTΙ που σε εργοστασιακή μορφή απέδιδαν 200 άλογα από το δίλιτρο TFSI μοτέρ τους.
Τα γρήγορα Golf δεν περιορίζονταν σε αυτές τις δύο εκδόσεις όμως, αφού το 2005 η VW παρουσίασε ακόμα μια σβέλτη εκδοχή του μοντέλου, η οποία ήταν λες και δημιουργήθηκε για τα φορολογικά δεδομένα της χώρας μας. Αυτή ήταν η GT, που διέθετε κινητήρα 1.400 κυβικών και απέδιδε 170 ίππους, χάρη στη διπλή υπερτροφοδότηση με turbo και μηχανικό υπερσυμπιεστή.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που βλέπαμε τη συνδυαστική χρήση τουρμπίνας και «κομπρέσορα», αφού είχε προηγηθεί η θρυλική Lancia Delta S4 που αλώνιζε στις ειδικές διαδρομές του Group B από το 1985 και το Nissan Micra Superturbo των 930 κυβικών του 1988, το οποίο κυκλοφόρησε επισήμως αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας σε 10.000 αντίτυπα. Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη διάταξη έγινε ευρέως διαδεδομένη στην Ευρώπη με το VW Golf GT, κάτι που καθιστά το εν λόγω μοντέλο ένα σύγχρονο «θρύλο». Κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν και σας παρουσιάζουμε την ιστορία του μοντέλου!
Turbo + Μηχανικός υπερσυμπιεστής + 1.400 κυβικά = 170 άλογα
Το VW Golf GT ήταν διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης 1,4 ίππων ή με diesel δίλιτρο μοτέρ, αμφότερα με ισχύ 170 άλογα. Στη χώρα μας έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής η βενζινοκίνητη έκδοση, κάτω από το καπό της οποίας βρισκόταν ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας με κωδικό TSI. Αυτός έχει ως βάση τον FSI άμεσου ψεκασμού και διαθέτει έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή της Eaton και ένα turbo της Borg Wagner, τα οποία βρίσκονται σε σειρά, ενώνονται μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη και μπορούν να λειτουργήσουν αυτόνομα ή και μαζί.Μέχρι τις 2.400 στροφές δουλεύει μόνο ο «κομπρέσσορας», σε πίεση μέχρι 1,8 bar, ενώ από αυτό το σημείο και έως τις 3.500 στροφές μπαίνει στο παιχνίδι και το turbo, με τη συνδυαστική πίεση να φτάνει τα 2,5 bar. Από εκεί και μετά, μέχρι τον κόφτη των 7.300 στροφών, λειτουργεί αποκλειστικά η τουρμπίνα.
Μέσω αυτής της τεχνικής οι μηχανικοί της VW κατάφεραν να εξαλείψουν το turbo lag που συνοδεύει τους υπερσυμπιεστές καυσαερίων στις χαμηλές στροφές, ενώ απεμπλέκοντας τον μηχανικό υπερσυμπιεστή στις υψηλότερες ουσιαστικά εξασφάλισαν τη μακροβιότητά του.
Το αποτέλεσμα ήταν 170 ίπποι και 240 Nm ροπή, με τα 100 χλμ/ώρα από στάση να έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα και την επιτάχυνση να σταματά στα 220 χλμ/ώρα. Παρόλο που οι επιδόσεις ήταν ικανοποιητικές, τόσο για την εποχή όσο και μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την εταιρεία ο λόγος εξέλιξης του συγκεκριμένου κινητήρα ήταν η μείωση της κατανάλωσης, αφού η ροπή στο χαμηλό φάσμα στροφών είναι αρκετή για να επιταχύνει επαρκώς το αυτοκίνητο.
Σελ. 1 | VW Golf GT: Το Golf με τον «τουρμποκομπρέσσορα» |
Σελ. 2 | Έχουν περάσει 19 χρόνια από το ντεμπούτο του VW Golf GT |
Σελ. 3 | Οι οπτικές διαφορές του VW Golf GT από τα υπόλοιπα μοντέλα |