autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Είναι γεγονός! Η υβριδική τεχνολογία έχει περάσει και στα μικρά αυτοκίνητα και είναι πλέον προσιτή για τους περισσότερους. Το Yaris HSD, είναι το μοντέλο εκείνο που ολοκληρώνει την κινητήρια γκάμα του.

Το μεγαλείο του Yaris HSD, φαίνεται όταν ο οδηγός κινηθεί εντός πόλης, όπου το Start – Stop θα εκτιμηθεί δεόντως, όπως και το αυτόματο κιβώτιο.

Στο χώρο της καμπίνας, ξεχωρίζει το μπλε φόντο του πίνακα οργάνων, με τα χαρακτηριστικά δαχτυλίδια και τους μπλε δείκτες στα όργανα.

Toyota Yaris HSD: Μικρό αλλά θαυματουργό

Διαβάστηκε από 88027 αναγνώστες - 29/5/2013

Κατανάλωση: 4.6 λτ./100 χλμ

Οι εποχές έχουν αλλάξει και η τεχνολογία έχει κάνει τρομερά άλματα προόδου. Λογικό κι επόμενο, η τόση εξέλιξη να έχει αντίκτυπο και στον τομέα της αυτοκίνησης. Η Toyota, πρωτεργάτης στα υβριδικά αυτοκίνητα (βλέπε Prius), ενσωμάτωσε στο μικρό Yaris την υβριδική τεχνολογία και τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει τόσα χρόνια. Ας δούμε όμως, πώς όλα τα παραπάνω μεταλαμπαδεύτηκαν στο δημοφιλές μικρό της φίρμας. 
Διακριτικό, το υβριδικό!
Εξωτερικά, μην περιμένετε να δείτε κραυγαλέες διαφορές συγκριτικά με το συμβατικό μοντέλο. Στην εμπρόσθια μάσκα, αυτό που ξεχωρίζει είναι το λογότυπο της Toyota που έχει αποκτήσει τη γνωστή μπλε χρωματική απόχρωση, την οποία φέρουν όλα τα υβριδικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, ενώ πίσω, το λογότυπο HSD είναι αυτό που αποκαλύπτει στους ακολουθούντες την ταυτότητα του οικολογικού αυτού Yaris. Από εκεί και έπειτα, καμία άλλη διαφορά δεν υπάρχει συγκριτικά με τα απλά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. 
Ο βασιλιάς της πόλης με μόλις 4,6 λτ./100 χλμ
Το υβριδικό Yaris κινείται όπως ακριβώς αναμένεις από ένα υβριδικό αυτοκίνητο. Έτσι, μπορείς να κινηθείς οικολογικά με μηδενικούς ρύπους, διαθέτοντας παράλληλα ροπή και δύναμη από χαμηλά. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 100 ίππους, η ροπή είναι πλούσια, ενώ η κατανάλωση είναι μόλις 4,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές 79 γρ./χλμ. Με το νούμερο αυτό, το υβριδικό Yaris έρχεται πρώτο στο θέμα της κατανάλωσης. Όμως, μικρά ψεγάδια βρίσκεις εύκολα. Καταρχήν, η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, η οποία είναι αργή, ενώ κι ο κινητήρας κάνει ένα τραχύ θόρυβο, με το πραγματικό εύρος της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας να είναι ελάχιστο. Όλα αυτά όμως ξεχνιούνται εύκολα, όταν θα κινηθείς εντός της πόλεως. Εκεί το σύστημα Start – Stop θα εκτιμηθεί δεόντως, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα σας ενοχλήσει το αυτόματο κιβώτιο, μιας και δεν θα απαιτηθεί γρήγορη οδήγηση. Παράλληλα, στο Eco 
Mode, η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού μετριάζεται, η λειτουργία του κλιματιστικού ρυθμίζεται για πιο οικονομική απόδοση, με απώτερο σκοπό, την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης κατά 10% σε σχέση με τη λειτουργία του αυτοκινήτου στο Normal mode.
Περισσότερες υβριδικές πινελιές στο εσωτερικό
Στο χώρο της καμπίνας τώρα, διακρίνονται, πρωτίστως το μπλε φόντο του πίνακα οργάνων, με τα χαρακτηριστικά δαχτυλίδια και τους μπλε δείκτες στα όργανα, καθώς και το Toyota Touch & Go σύστημα infotainment που απεικονίζει τη λειτουργία, σε real time, του υβριδικού συστήματος. Από τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, δεν πρόκειται να σας λείψει τίποτε μιας και στη βασική έκδοση υπάρχουν 7 αερόσακοι και ESP, ενώ περιλαμβάνονται και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, συν του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού. Εντούτοις,, το σύστημα Touch (& Go) δεν διατίθεται στη βασική έκδοση. Στο τομέα των διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες τα πράγματα δεν έχουν διαφοροποιηθεί καθόλου συγκριτικά με τα συμβατικά Yaris, μιας και οι compact διαστάσεων μπαταρίες φωλιάζουν κάτω από το πίσω κάθισμα. Έτσι 5 επιβάτες μπορούν να μετακινηθούν με άνεση.
Το bonus car
Το υβριδικό Yaris είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο στα πλαίσια της δοκιμής μας. Ξεχωριστό, όχι γιατί έχει πάνω του υβριδική τεχνολογία, αλλά γιατί αυτή η τεχνολογία είναι διαθέσιμη πλέον και στα μικρά αυτοκίνητα, χωρίς καμία τρανταχτή παραχώρηση στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας και την οδικής συμπεριφοράς. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ