Οι νέες τεχνολογίες των μοντέλων…
Διαβάστηκε από 88020 αναγνώστες - 29/5/2013
Η εξέλιξη της τεχνολογίας στα μικρά αυτοκίνητα αν μη τι άλλο είναι αλματώδης. Στις κατηγορίες αυτές έχουν περάσει τεχνολογίες τις οποίες, τα προηγούμενα χρόνια τις βρίσκαμε μόνο σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Τα μοντέλα της μεγάλης αυτής δοκιμής οικονομίας, ενσωματώνουν πάνω τους προηγμένη τεχνολογία, η οποία τα βοηθάει να πετύχουν χαμηλές καταναλώσεις, αλλά και εκπληκτικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Πάει κι άλλο κάτω…
Μιλάμε για τους κινητήρες με χωρητικότητα μόλις 0,9 λτ. Και σε αυτή τη περίπτωση, ακολουθείται η πεπατημένη της τουρμπίνας και του άμεσου ψεκασμού. Αυτό το δίπτυχο ακολουθεί κι ο 3κύλινδρος κινητήρας του νέου Clio που, από μόλις 0,9 λίτρα, αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ροπής, με 99 γρ./χλμ. εκπομπές CO2, που του εξασφαλίζουν και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Στη ίδια βάση (κάτω του ενός λίτρου με τούρμπο), είναι και ο κινητήρας TwinAir των 85 ίππων που εξοπλίζει το Fiat Panda, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, όπως προκύπτει από τα 98 γρ./χλμ. εκπομπών CΟ2 που εκλύει στην ατμόσφαιρα.
Υβριδικά: Και τα μικρά, οικολογικά συνειδητοποιημένα
Στην περίπτωση του Toyota Yaris, αναφερόμαστε στο υβριδικό μοντέλο που ολοκληρώνει τη γκάμα. Με την τεχνολογία Hybrid Synergy Drive, έχουμε συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και ενός ηλεκτροκινητήρα με συνδυαστική ισχύ 100 ίππων, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου κι εκπομπές ρύπων μόλις 79 γρ./χλμ. και με τη βοήθεια συστημάτων όπως το Start&Stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Αλλες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας αποτελούν το σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων (ERG), η ηλεκτρική αντλία νερού, η καδένα χρονισμού χαμηλής τριβής, η ελαφριά πολλαπλή εισαγωγής (με ρητίνες), καθώς και η πολλαπλή εξαγωγής compact διαστάσεων. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενός πιο compact E-CVT συστήματος μετάδοσης, αλλά και ενός πιο «μαζεμένου» ηλεκτρικού κινητήρα, το συνολικό μήκος του υβριδικού συστήματος του Yaris έχει περιοριστεί κατά 6%, ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 11 κιλά σε σχέση με το σύστημα του Auris HSD.
Πετρελαιοκίνηση εξ ανατολών
Η Hyundai προσφέρει έναν 3κύλινδρο 1,1 diesel κινητήρα 75 ίππων, που ενσωματώνεται στο i20. Είναι ένας 16βάλβιδος κινητήρας, άμεσου ψεκασμού με common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας που πληρώνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.