Οι κινητήρες diesel και βενζίνης βελτιώνονται ακατάπαυστα, με αποδόσεις ανά λίτρο που ήταν ανήκουστες πριν μερικά χρόνια. Όσο πιο εξελιγμένοι είναι όμως, τόσο πιο ευαίσθητοι γίνονται στην ποιότητα των καυσίμων

Ποιότητα στα καύσιμα

Διαβάστηκε από 7285 αναγνώστες - 9/2/2016

Όσο εξελίσσονται οι κινητήρες των αυτοκινήτων, τόσο «απαιτούν» ποιοτικά καύσιμα για να λειτουργήσουν αποδοτικά και οικονομικά, ενώ «υποφέρουν» όσο ποτέ από τη νοθευμένη βενζίνη και το «σκάρτο» πετρέλαιο.

 
 

Η διαφορά της ποιότητας του καυσίμου που βάζουμε στο αυτοκίνητό μας με αυτό που νομίζουμε ότι βάζουμε εξαρτάται από δύο παράγοντες: Τη διάρκεια παραμονής του στις δεξαμενές του βενζινάδικου και την ηθελημένη νοθεία.

Όσο περισσότερο καιρό βρίσκεται το καύσιμο αχρησιμοποίητο στις δεξαμενές, τόσο ανεβαίνει η αναλογία του νερού λόγω εξατμίσεων, υγρασίας κλπ. Το φαινόμενο ήταν σαφώς πιο έντονο στο πετρέλαιο στο παρελθόν, αλλά λόγω της εξάπλωσης των diesel τα τελευταία χρόνια πλέον δεν είναι πιο ριψοκίνδυνο απ` ότι στην αμόλυβδη. Και πάλι, είναι κάτι που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας, ειδικά σε περιπτώσεις που πρέπει να ανεφοδιαστούμε από περιφερειακά βενζινάδικα με μικρή κίνηση.


Στον τομέα της νοθείας, τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα και κατά περίπτωση πιο επικίνδυνα. Από τις τις πιο συχνές αναμείξεις, η λιγότερο επιβλαβής είναι η νόθευση της σούπερ αμόλυβδης με απλή, καθώς εκτός ειδικών περιπτώσεων που οι κατασκευαστές απαιτούν συγκεκριμένο αριθμό οκτανίων, τα σύγχρονα ηλεκτρονικά φροντίζουν για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα με ελαφρά χαμηλότερη απόδοση από την επιθυμητή.


Η νοθεία της απλής αμόλυβδης γίνεται κυρίως με την προσθήκη άλλων χημικών ουσιών, όπως διάφορες αλκοόλες και στις χειρότερες περιπτώσεις τολουόλιο, που είναι διαβρωτικό και καταστρέφει τσιμούχες, σωληνάκια, φλάτζες και όλα τα ελαστομερή του κινητήρα.


Η
νοθεία του πετρελαίου γίνεται είτε με white spirit, είτε με ανάμιξη με πετρέλαιο θέρμανσης ή ναυτιλίας κατόπιν αποχρωματισμού. Παρ` ότι η λαϊκή σοφία θέλει το θέρμανσης ως την πηγή όλων των κακών με τον αντίστοιχο ντόρο με την επικείμενη αλλαγή της φορολογίας στα προ 2013 επίπεδα, οι περισσότερες αναμείξεις γίνονται με το ναυτιλίας που είναι εντελώς αφορολόγητο ενώ οι έλεγχοι κατά τη μεταφορά του είναι μηδενικοί λόγων των καθηλωμένων σκαφών του ΣΔΟΕ.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχετικες Ειδησεις