Κινητήρες: Τεχνολογικά διαμάντια
Διαβάστηκε από 47689 αναγνώστες - 30/5/2013
Οι σύγχρονοι diesel κινητήρες ουδεμία σχέση έχουν με αυτούς του παρελθόντος. Ίσως ίδιος να είναι μόνο ο τρόπος λειτουργίας τους, μιας και στα λοιπά στοιχεία τους έχουν αλλάξει άρδην, προς όφελος του τελικού αγοραστή. Ξεκινώντας από το πιο φρέσκο μοντέλο, το Ford Fiesta, που έχει περάσει πλέον στην 6η γενιά, εξοπλίζεται με έναν κινητήρα 1,6 λίτρων TDCi, ο οποίος συνδυάζει την τεχνολογία ECOnetic. Ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS), ενώ η τουρμπίνα του είναι εξελιγμένη. Έτσι, ο κινητήρας αυτός παράγει 95 ίππους και 200 Nm ροπής, με τα φόρτε του να έρχονται μετά τις 1.800 σ.α.λ. και με το τράβηγμα να είναι δυνατό μέχρι και στα κόκκινα του στροφομέτρου.
Λίγο μικρότερος είναι ο
κυβισμός του κινητήρα που εφοδιάζει το Renault Clio και πιο συγκεκριμένα, ανέρχεται στα 1.461 κ.εκ. με απόδοση 220 Νm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Σαφώς κι εδώ υπάρχει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, ενώ η τουρμπίνα είναι μεταβλητής γεωμετρίας κι εξασφαλίζει γραμμική λειτουργία, χωρίς να υστερεί σε δύναμη στο χαμηλό φάσμα στροφών.
Το δημοφιλές Toyota Yaris εξοπλίζεται με έναν άμεσου ψεκασμού κινητήρα 1.364 κ.εκ., 90 ίππων και 205 Nm ροπής. Η λειτουργία του είναι αρκετά πολιτισμένη, αφού ο θόρυβος που παράγει όπως και οι περιορισμένοι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα, δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες.
Το Peugeot 208 χρησιμοποιεί μια ελαφρώς αναβαθμισμένη έκδοση του γνωστού 1.400άρη HDi μοτέρ, που ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail και παράλληλα, εφοδιάζεται με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων αιθάλης (FAP), ενώ η τουρμπίνα του είναι μεταβλητής γεωμετρίας. Η απόδοση ανέρχεται στους 68 ίππους και 160 Nm ροπής, με τη λειτουργία του να είναι τραχιά και θορυβώδης, πλην όμως βελτιωμένη, συγκριτικά με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς.
Ο κυβισμός του κινητήρα που βρίσκεται κάτω από το καπό του Fiat Punto είναι 1,3 λίτρα, τεχνολογίας MultiJet II. Από εκεί πηγάζουν 85 ίπποι, ενώ η ροπή, η οποία είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., είναι 200 Nm. Στην πράξη, το μικρό ιταλικό μοντέλο κινείται σβέλτα από τον εν λόγω κινητήρα, ενώ ξεχωρίζει για την ευρωστία τους στις χαμηλές στροφές.
O 1.300άρης κινητήρας diesel 95 ίππων και 210 Nm ροπής του Chevrolet Aveo είναι εξοπλισμένος με υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας και χρησιμοποιεί σύστημα τροφοδοσίας Common Rail υψηλής πίεσης. Ο κινητήρας έχει μια μικρή τραχύτητα (κροτάλισμα) στις χαμηλές στροφές και το ρελαντί, ενώ το ωφέλιμο εύρος είναι στο μεσαίο φάσμα στροφών, όπου και κορυφώνεται η ροπή, προσφέροντας γρήγορες ρεπρίζ και ένα πολύ άνετο και ήσυχο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο, με υψηλές ταχύτητες.