autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Honda Civic Type R FL5: Ο Τελευταίος Samurai
21 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Honda Civic Type R VTEC Turbo, Τιμή 28/02/2025: 69 900€

Honda Civic Type R FL5: Ο Τελευταίος Samurai

26/2/2025

Εμπρηστικός σχεδιασμός με φουσκωμένα φτερά, αεραγωγούς και «φτερούγα» στο πίσω μέρος.
Κατακόκκινα bucket καθίσματα και μοκέτα, λεβιές ταχυτήτων «ποίημα» και επενδύσεις από suede στο εσωτερικό.
Παλιός γνώριμος ο K20 turbo κάτω από το καπό, πλέον με 329 άλογα.
Εθιστικός σε λειτουργία ο κινητήρας, το πλαίσιο λατρεύει να στρίβει.

Εμπρηστικός σχεδιασμός με φουσκωμένα φτερά, αεραγωγούς και «φτερούγα» στο πίσω μέρος

Λίγα λογότυπα έχουν καταφέρει να προκαλέσουν ρίγος στους λάτρεις της αυτοκίνησης όσο αυτό που αποτελείται από τη λέξη «Type» ακολουθούμενη από ένα κατακόκκινο R,όταν αυτό κοσμεί τις πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις των μοντέλων της Honda. Το Civic Type R, ή CTR όπως το αποκαλούν χαϊδευτικά στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, είναι ένα αυτοκίνητο που έγινε θρύλος και κατάφερε να αποτελέσει ένα εφηβικό όνειρο για πολλούς.

Μετά το πρώτο Honda Civic Type R με κωδικό EK9, που ήταν διαθέσιμο αποκλειστικά στην Ιαπωνία από το 1997 μέχρι το 2000, ακολούθησαν ακόμα 4 γενιές του γρήγορου Civic με τα κόκκινα «H» σήματα στον εμπρός και πίσω πρόβολο, με την τελευταία να έχει κωδικό FL5, να κάνει το ντεμπούτο της το 2022 και να είναι διαθέσιμη στη χώρα μας μετά από 2 χρόνια προσμονής από τους fans των γρήγορων ιαπωνικών –και όχι μόνο- αυτοκινήτων.

Οι περγαμηνές του Honda Civic Type R είναι πολλές, και βαριές. Είναι ο προσθιοκίνητος «Βασιλιάς» στο Nürburgring, με γυρολόγιο 7:44.881 λεπτά. Είναι το γρηγορότερο προσθιοκίνητο στην πίστα της Suzuka. Είναι το ισχυρότερο εργοστασιακό Civic Type R, με 329 άλογα. Είναι επίσης και το πιο ακριβό.

Εξωτερικά, το αμάξωμα δείχνει ευθαρσώς το ποιόν του εν λόγω μοντέλου. Τα φτερά έχουν φουσκώσει, οι προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ και το καπό είναι γεμάτα αεραγωγούς, ενώ στο πίσω μέρος η μεγάλη αεροτομή παίζει ουσιαστικό ρόλο για τη δημιουργία της απαραίτητης κάθετης δύναμης που πιέζει προς τα κάτω το αυτοκίνητο σε υψηλές ταχύτητες.

Κατακόκκινα bucket καθίσματα και μοκέτα, λεβιές ταχυτήτων «ποίημα» και επενδύσεις από suede στο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Honda Civic Type R είναι βουτηγμένο στο κόκκινο χρώμα. Τα bucket καθίσματα παρέχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη όμως παράλληλα είναι αναπαυτικά, ενώ στο δεξί σου χέρι βρίσκεται ο αλουμινένιος επιλογέας ταχυτήτων με άκρως εργονομικό σχεδιασμό και εξαιρετικά κοντή διαδρομή. Το τιμόνι έχει παχιά στεφάνη, πίσω από την οποία βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Οι επενδύσεις στα καθίσματα και στο τιμόνι είναι από suede.

Παλιός γνώριμος ο K20 turbo κάτω από το καπό, πλέον με 329 άλογα

Ώθηση στο Honda Civic Type R FL5 δίνει ο δίλιτρος turbo κινητήρας με κωδικό K20C1. Αυτός είναι ο ισχυρότερος εργοστασιακός K20, με 329 άλογα και 420 Nm ροπής. Η ισχύς περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου σασμάν 6 σχέσεων, ενώ το διαφορικό είναι μηχανικό περιορισμένης ολίσθησης.

Τα νούμερα λένε τη μισή αλήθεια για τον τρόπο που λειτουργεί το Honda Civic Type R, όμως ας τα δούμε: Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα. Η προσπέραση 60-100 χλμ/ώρα με 4η ταχύτητα ολοκληρώνεται σε 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ οι ρεπρίζ 80-120 χλμ/ώρα με 5η θέλουν 4,8 δευτερόλεπτα.

Εθιστικός σε λειτουργία ο κινητήρας, το πλαίσιο λατρεύει να στρίβει

Το μοτέρ έχει μπόλικη ροπή από χαμηλά και επιταχύνει αγόγγυστα το Honda Civic Type R FL5. Ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα σε κάνει να θες να τον «ξεζουμίσεις», αλλάζοντας ταχύτητες στον επιλογέα που είναι για σεμινάριο με την αίσθηση που προσφέρει. Τα ελαστικά, διάστασης 265/30/19 παρέχουν μεγάλη ποσότητα πρόσφυσης, η οποία αυξάνεται επιπλέον από το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

Ουσιαστικά το Civic Type R «στρίβει όπως έρχεται». Αν πατήσεις γκάζι επάνω στη στροφή, το διαφορικό τοποθετεί το εμπρός μέρος εκεί ακριβώς που σημαδεύεις με το εξαιρετικό σε αίσθηση και πληροφορία τιμόνι, ενώ τα φρένα (τετραπίστονα της Brembo εμπρός) είναι αποτελεσματικά και σου επιτρέπουν να καθυστερήσεις την πίεση του μεσαίου πεντάλ μέχρι και το τελευταίο διαθέσιμο εκατοστό της ευθείας.

Για την αναλυτική δοκιμή του Honda Civic Type R, δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ στις επόμενες σελίδες…

Σελ.
2
Εμπρηστικός σχεδιασμός με φουσκωμένα φτερά, αεραγωγούς και «φτερούγα» στο πίσω μέρος
Σελ.
3
Κατακόκκινα bucket καθίσματα και μοκέτα, λεβιές ταχυτήτων «ποίημα» και επενδύσεις από suede στο εσωτερικό
Σελ.
4
Παλιός γνώριμος ο K20 turbo κάτω από το καπό, πλέον με 329 άλογα
Σελ.
5
Εθιστικός σε λειτουργία ο κινητήρας, το πλαίσιο λατρεύει να στρίβει
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε