
Παλιός γνώριμος ο K20 turbo κάτω από το καπό, πλέον με 329 άλογα
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει λένε, και έτσι κάτω από το καπό του νέου Honda Civic Type R βρίσκεται ένα μοτέρ που επί 2 δεκαετίες γράφει ιστορία σε όλο τον πλανήτη. Ο λόγος φυσικά για τον δίλιτρο K20, που γνωρίσαμε στην ατμοσφαιρική του μορφή το 2001 στο Civic Type R EP3.
Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει αποδείξει την αξία του τόσο στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία, όσο και στην Αμερική, με πολλούς βελτιωτές να τον κάνουν turbo για να ξεζουμίσουν μέχρι και το τελευταίο άλογο από αυτόν. Εργοστασιακά τον είδαμε ως turbo το 2015 στο Type R FK2, και εδώ βρίσκεται στη βερσιόν K20C1, που είναι και η ισχυρότερη όσον αφορά εργοστασιακά νούμερα, αποδίδοντας 329 άλογα και 420 Nm ροπής.
Πιστό στη συνταγή των προηγούμενων Civic Type R και κόντρα στις παραδόσεις του σήμερα, το νέο «CTR» παραμένει προσθιοκίνητο, με τη δύναμη να περνά στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων, με το διαφορικό να είναι μηχανικό περιορισμένης ολίσθησης.
Η διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η επιτάχυνση σταματά στα 275 χλμ/ώρα. Οι ρεπρίζ 60-100 με 4η σχέση και 80-120 χλμ/ώρα με 5η ολοκληρώνονται σε 3,9 και 4,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Η ουσία του αυτοκινήτου ωστόσο είναι πίσω από «πεζά» νούμερα, και κάνει την εμφάνισή της εκεί που θα τελειώσουν οι στροφές.
Πριν πάμε εκεί όμως, να αναφέρουμε την κατανάλωση, κάτι που ίσως φαίνεται ύβρις για ένα σκληροπυρηνικό όχημα, όμως δυστυχώς παίζει πάντα το ρόλο της στη σημερινή εποχή. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 12 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο, 13,5 λτ/100 χλμ στην πόλη και 8 λτ/100 χλμ στο ταξίδι, φυσικά με φειδώ στο γκάζι και φυσιολογικούς ρυθμούς οδήγησης.
Σελ. 1 | Honda Civic Type R FL5: Ο Τελευταίος Samurai |
Σελ. 2 | Εμπρηστικός σχεδιασμός με φουσκωμένα φτερά, αεραγωγούς και «φτερούγα» στο πίσω μέρος |
Σελ. 3 | Κατακόκκινα bucket καθίσματα και μοκέτα, λεβιές ταχυτήτων «ποίημα» και επενδύσεις από suede στο εσωτερικό |
Σελ. 4 | Παλιός γνώριμος ο K20 turbo κάτω από το καπό, πλέον με 329 άλογα |
Σελ. 5 | Εθιστικός σε λειτουργία ο κινητήρας, το πλαίσιο λατρεύει να στρίβει |