Οι τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες της BMW E46
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων της BMW Σειράς 3 E46 είναι αρκετά ευρεία. Στη βάση βρίσκουμε τον οχταβάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων με κωδικό M43B16 που χρησιμοποιήθηκε στις πρώτες 316i με ισχύ 105 άλογα, ενώ οι 316i της Γερμανίας είχαν τον κινητήρα M43B19 με χωρητικότητα 1,9 λίτρα και 103 ίππους. Η 318i «φοράει» τον ίδιο κινητήρα 1,9 λίτρων με την ισχύ να είναι 118 ίπποι.
Από εκεί και πέρα, κάτω από τα καπό είχαν θέση εξακύλινδρα μοτέρ της «οικογένειας» M52. Η 320i έχει δίλιτρο κινητήρα 150 ίππων, η 323i το ίδιο μοτέρ στην παραλλαγή 2,5 λίτρων με ισχύ 170 ίππους και η 328i διαθέτει την έκδοση 2.800 κυβικών με 193 άλογα.
Το 2001 η BMW έκανε μια ανανέωση στην E46. Εκτός από τις οπτικές διαφορές, τα facelifted μοντέλα απέκτησαν νέους κινητήρες. Η 316i είχε πλέον τον κινητήρα 1,8 λίτρων με κωδικό N42 και σε ορισμένες χώρες όπως η Ελλάδα τον 1.600αρη N40, αμφότεροι με ισχύ 115 άλογα, ενώ η 318i έγινε δίλιτρη με 143 ίππους, χάρη στο μοτέρ N42B20.
Στην περίπτωση της 320i τοποθετήθηκε ο κινητήρας M54 2,2 λίτρων, με την ιπποδύναμη να είναι πλέον 170 άλογα, ενώ η 323i έδωσε τη θέση της στην 325i που έχει τον 2,5λιτρο M54 κινητήρα 192 ίππων. Αντίστοιχα, η 328i αντικαταστήθηκε από την 330i, η οποία διαθέτει τον τρίλιτρο M54 κινητήρα με 231 άλογα.
Στις τελευταίες BMW E46 χρησιμοποιήθηκε ο N46 κινητήρας 114 και 150 ίππων (316i και 318i αντίστοιχα).
Οι diesel επιλογές αποτελούνται από την 318d, την 320d και την 330d με ισχύ 115, 136/150 και 184/204 άλογα αντίστοιχα. Επιπλέον, τα sedan και touring αμαξώματα είναι διαθέσιμα και ως τετρακίνητα, στις εκδόσεις 325xi, 330xi και 330xd.
Σελ. 1 | BMW E46: «Νεαρή» Γερμανίδα ετών 26! |
Σελ. 2 | Το εξωτερικό της BMW E46 ήταν φυσική εξέλιξη της E36 |
Σελ. 3 | Το ταμπλό ήταν στραμμένο προς τον οδηγό, μια κλασσική «συνταγή» των BMW |
Σελ. 4 | Οι τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες της BMW E46 |
Σελ. 5 | 2001 και 2003: Τα facelifts της BMW E46 |
Σελ. 6 | BMW E46 M3: Το τελευταίο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο «Όνειρο» |