autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
BMW E46 M3: Το τελευταίο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο «Όνειρο»
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

BMW E46 M3: Το τελευταίο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο «Όνειρο»

Διαβάστηκε από 7274 αναγνώστες - 24/1/2024

Η BMW E46 M3 είναι ένα μοντέλο που αποτελεί αυτοκινητικό «Όνειρο» για πολλούς και σίγουρα αξίζει το δικό του ξεχωριστό άρθρο, ωστόσο δεν μπορούμε να μην κάνουμε μια αναφορά εδώ.
Το μοντέλο με τα τρία «μαγικά» χρώματα του θρυλικού M-Division έκανε το ντεμπούτο του τον Οκτώβρη του 2000 και ξεχώριζε οπτικά από τα ταπεινά «αδέλφια» του χάρη στα πρησμένα εμπρός και πίσω φτερά, στους προφυλακτήρες που είχαν «ξεχειλώσει» ανάλογα, καθώς και από το φούσκωμα στο καπό.

Ώθηση στη M3 E46 δίνει ο κινητήρας με κωδικό S54B32 με χωρητικότητα 3,2 λίτρα και ιπποδύναμη 343 άλογα, με τις 6 ξεχωριστές πεταλούδες που τροφοδοτούν με αέρα το μοτέρ να έχουν ηλεκτρική λειτουργία.
Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται μέσα σε 5,2 δευτερόλεπτα, με την επιτάχυνση να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6ταχυτου μηχανικού κιβωτίου της Getrag ή μέσω του αυτοματοποιημένου χειροκίνητου SMG II που δεν έχει πεντάλ συμπλέκτη.



Το 2004 η BMW δημιούργησε την άκρως σκληροπυρηνική M3 CSL, η οποία κατασκευάστηκε σε 1.383 αντίτυπα, αποκλειστικά σε ασημί ή μαύρο χρώμα. Η ισχύς έφτασε τα 360 άλογα, χάρη στην ανθρακονημάτινη εισαγωγή αέρα που τροφοδοτείται από μια ευμεγέθη τρύπα στον προφυλακτήρα, στο πιο «άγριο» προφίλ των εκκεντροφόρων, καθώς και σε νέες βαλβίδες και πολλαπλή εξαγωγής.

CSL σημαίνει «Coupe Sport Leichtbau», δηλαδή «Coupe, Sport, Ελαφρύ». Για να μείνει πιστή στην ονοματοδοσία της, η BMW υπέβαλλε τη M3 CSL σε εκτεταμένη δίαιτα. Η οροφή είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, μειώνοντας το βάρος κατά 7 κιλά και χαμηλώνοντας το κέντρο μάζας του αυτοκινήτου.
Επιπλέον το πίσω παρμπρίζ είναι λεπτότερο, το πίσω κάθισμα έδωσε τη θέση του σε μια επιφάνεια από ανθρακονήματα με πολύ λεπτό αφρώδες υλικό για να κρατά τους «τύπους» της άνεσης, τα εμπρός καθίσματα είναι σταθερά bucket της Recaro, ενώ χρήση carbon έχει γίνει και σε επιπλέον τμήματα του αμαξώματος και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών.



Το αποτέλεσμα είναι η μείωση της μάζας κατά 110 κιλά. Η duck-tail αεροτομή στο πίσω μέρος και ο επανασχεδιασμένος εμπρόσθιος προφυλακτήρας βελτίωσαν την αεροδυναμική, τα φρένα έγιναν μεγαλύτερα, ενώ επιπλέον αναβάθμιση έγινε τόσο στα αμορτισέρ, όσο και στα ελατήρια. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης απέκτησε γρηγορότερη κρεμαγιέρα.
Οι ζάντες μεγάλωσαν και έγιναν 19 ιντσών, με τα ελαστικά να είναι ημι-slick.

Την επόμενη χρονιά γνωρίσαμε τη BMW E46 M3 Competition Package, που είχε κληρονομήσει αρκετή από την «προίκα» της CSL. Πιο αναλυτικά, το τιμόνι, η κρεμαγιέρα, το πρόγραμμα M-Track Mode του συστήματος ευστάθειας, καθώς και οι μεγαλύτεροι εμπρός δίσκοι, πέρασαν αυτούσια από την CSL στην Competition.

Η M3 E46 έμεινε σε παραγωγή μέχρι τον Αύγουστο του 2006 και ήταν η τελευταία M3 με εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ. Η επόμενη γενιά θα είχε V8 κινητήρα, ενώ αυτές που ακολούθησαν θα ενστερνίζονταν τα turbo. Αυτό το γεγονός δίνει στην BMW M3 E46 έναν επιπλέον λόγο να βρίσκεται στην καρδιά μας.

Σελ.
1
BMW E46: «Νεαρή» Γερμανίδα ετών 26!
Σελ.
2
Το εξωτερικό της BMW E46 ήταν φυσική εξέλιξη της E36
Σελ.
3
Το ταμπλό ήταν στραμμένο προς τον οδηγό, μια κλασσική «συνταγή» των BMW
Σελ.
4
Οι τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες της BMW E46
Σελ.
5
2001 και 2003: Τα facelifts της BMW E46
Σελ.
6
BMW E46 M3: Το τελευταίο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο «Όνειρο»