Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Βελτίωση κινητήρα: Τώρα μπαίνουμε στα βαθιά
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Βελτίωση κινητήρα: Τώρα μπαίνουμε στα βαθιά

29/7/2024

Η αλήθεια είναι πως αν αλλάξεις απλά το φίλτρο αέρα και το τελικό της εξάτμισης σπάνια θα δεις ουσιαστική διαφορά και περισσότερο θα νιώθεις ψυχολογικά καλά με τον εαυτό σου ότι έκανες τα πρώτο βήμα «βελτίωσης» και θα απολαμβάνεις την πιο ευχάριστη χροιά του ήχου. Αν θες το κάτι παραπάνω θα πρέπει –για αρχή- να επέμβεις στον προγραμματισμό του εγκεφάλου, να αλλάξεις τη διάμετρο της εξάτμισης και να τοποθετήσεις κάποια εισαγωγή με καλύτερη ροή.

Σε γενικές γραμμές οι turbo κινητήρες παίρνουν ευκολότερα άλογα σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς. Για την ακρίβεια, η ατμοσφαιρική βελτίωση είναι μια «σκοτεινή τέχνη», αφού η αναλογία ισχύος/χρημάτων είναι κατά πολύ μικρότερη από αυτή της υπερτροφοδότησης. Στον αντίποδα, ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ που «πριονίζει» με τη βελόνα του στροφομέτρου να βρίσκεται βαθιά στα κόκκινα έχει μια άλλη «μαγεία», η οποία δεν απευθύνεται στους αριθμολάγνους και τους μαχητές του δυναμόμετρου.

Η εκτεταμένη βελτίωση του κινητήρα στην οποία αυτός πρέπει να γίνει βίδες, να αλλαχτούν τα έμβολα και οι μπιέλες με ανθεκτικότερα και να τοποθετηθεί άγραφος εγκέφαλος με πρόγραμμα από την αρχή, συνδυάζεται πάντα με το ρίσκο της μειωμένης αξιοπιστίας, αφού ας μην ξεχνάμε πως στο μοτέρ έχει μπει ανθρώπινο χέρι. Παρόλο που υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα με κινητήρες που έχουν 4 και 5 φορές μεγαλύτερη ισχύ από την εργοστασιακή και δουλεύουν απροβλημάτιστα σε καθημερινή βάση, έχουν αντίστοιχα υπάρξει ουκ ολίγες περιπτώσεις όπου σε λίγο χρόνο κάτι πήγε πολύ στραβά.

Για αυτό το λόγο ίσως αξίζει να μην βελτιώσουμε το υπάρχον μοτέρ, αλλά να τοποθετήσουμε κάποιο ισχυρότερο, από άλλη έκδοση του ίδιου αυτοκινήτου. Να μην κάνουμε δηλαδή βελτίωση, αλλά μετατροπή. Με αυτό τον τρόπο θα έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής, αλλά πρακτικά με εργοστασιακή λειτουργία και αξιοπιστία.




Αξίζει τελικά να βελτιώσεις το αυτοκίνητό σου;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει σωστή απάντηση για το αν αξίζει η βελτίωση του αυτοκινήτου σου ή όχι. Ο καθένας θα απαντήσει κάτι διαφορετικό, σύμφωνα με τα δικά του δεδομένα, και θα κάνει επιλογή μέχρι εκεί που φτάνει η τσέπη του. Κάποτε με 200 άλογα σε θεωρούσαν Βασιλιά, και πλέον υπάρχουν αυτοκίνητα με μισή χιλιάδα ίππους που κυκλοφορούν καθημερινά. Μια αλλαγή σε ανάρτηση και φρένα θα κάνει σίγουρα το όχημά σου πιο ασφαλές, ενώ το πόσο «χέρι» θα βάλεις στον κινητήρα εξαρτάται αποκλειστικά από τις απαιτήσεις που έχεις από το όχημά σου και το στυλ οδήγησης που προτιμάς.

Εσύ σε ποια «σχολή» ανήκεις; Θα «πειράξεις» τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου που θεωρείς ότι επιδέχονται βελτίωσης, ή πιστεύεις πως το εργοστάσιο ξέρει καλύτερα και δεν χρειάζονται επεμβάσεις;

Σελ.
1
Βελτίωση αυτοκινήτου: Πότε αξίζει και πότε όχι;
Σελ.
2
Με τη βελτίωση φέρνεις ακριβώς στα μέτρα σου ένα αυτοκίνητο
Σελ.
3
Φρένα-αμορτισέρ: Όλα (θα έπρεπε να) ξεκινάνε από εδώ
Σελ.
4
Βελτίωση κινητήρα: Τώρα μπαίνουμε στα βαθιά