autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα αναστρέψουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την κλιματική αλλαγή;

Θα αναστρέψουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την κλιματική αλλαγή;

27/11/2024

75% μεγαλύτερη ρύπανση από 1 εκ. αυτοκίνητα, προκαλούν τα πλοία στις πόλεις-λιμάνια
55γρ CO2 ανά επιβάτη/χλμ. το αυτοκίνητο, 285 γρ CO2/επιβάτη το αεροπλάνο
12 κιλά εξόρυξη λιθίου για κάθε μπαταρία και έχει μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον
Όμως τα ηλεκτρικά θα βοηθήσουν για καθαρότερη ατμόσφαιρα και λιγότερη ηχορύπανση

75% μεγαλύτερη ρύπανση από 1 εκ. αυτοκίνητα, προκαλούν τα πλοία στις πόλεις-λιμάνια

Η κλιματική αλλαγή ήρθε για να μείνει και όλο και συχνότερα πλέον είμαστε αντιμέτωποι με ακραία καιρικά φαινόμενα όπως τα πρόσφατα στην Ισπανία ή τα ακόμη χειρότερα περσινά στη Λιβύη με τις πλημύρες του τυφώνα “Daniel” να φτάνουν στον τέταρτο όροφο πολυκατοικιών. Είναι όμως ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης -που τόσο έχει προωθηθεί- αρκετός για να βοηθήσει στην ανάστροφη της δύσκολης αυτής κατάστασης; Θα φτάσει ο περιορισμός του διοξειδίου του άνθρακα που θα προσφέρουν τα νέα αθόρυβα αυτοκίνητα, για να μην χειροτερέψουν ακόμη περισσότερο τα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής;

Τα νούμερα πάντως δεν το υποστηρίζουν απόλυτα αυτό: Τα πλοία που σε ετήσια βάση καταπλέουν, παραμένουν και αναχωρούν ξανά από τις μεγάλες πόλεις-λιμάνια, είναι αρκετά για να επιδεινώσουν την τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 75% περισσότερο από-τα θεωρητικά ας υποθέσουμε-1 εκατομμύριο αυτοκίνητα που μπορεί να κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη.

55γρ CO2 ανά επιβάτη/χλμ. το αυτοκίνητο, 285 γρ CO2/επιβάτη το αεροπλάνο

Οι συγκρίσεις με το έτερο σημαντικό μεταφορικό μέσο, το αεροπλάνο, είναι ακόμη χειρότερες: Σε κάθε επιβάτη που ταξιδεύει αεροπορικώς, αναλογεί η εκπομπή 285 γρ. διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, για κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο, υπερπολλαπλάσια δηλαδή της αντίστοιχης για ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο (55γρ CO2 ανά επιβάτη, ανά χιλιόμετρο).

12 κιλά εξόρυξη λιθίου για κάθε μπαταρία και έχει μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον

Αν και κάποιες πρόσφατες μελέτες προτάσσουν ότι η βελτιωμένη τεχνολογία έχει βοηθήσει πλέον στο να δημιουργείται ένα ηπιότερο αποτύπωμα στο περιβάλλον από την εξόρυξη λιθίου, το πρόβλημα της μόλυνσης παραμένει. Και φυσικά εύλογα κάνει τον οποιονδήποτε από εμάς να αναρωτιέται, αν και κατά πόσο αξίζει τελικά η παραγωγή αυτοκινήτων μπαταρίας, όταν για να πραγματοποιηθεί επιβαρύνουμε το περιβάλλον απλά με άλλον, διαφορετικό τρόπο.

Όμως τα ηλεκτρικά θα βοηθήσουν για καθαρότερη ατμόσφαιρα και λιγότερη ηχορύπανση

Δεν μπορούμε όμως παρόλα αυτά να αντιπαρέλθουμε το γεγονός ότι, η χρήση αυτοκινήτων χωρίς εξάτμιση, θα βοηθήσει στην καταπολέμηση του «νέφους» και της ηχορύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ειδικά σε κάποιες ασιατικές μεγαλουπόλεις... πολλών εκατομμυρίων κατοίκων, όπου δεν βλέπουν μπροστά τους από τα καυσαέρια, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι οι απάνθρωπες συνθήκες θα βελτιώνονταν κατά 100%, αν όλοι οδηγούσαν αυτοκίνητο χωρίς θερμικό κινητήρα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις