Τύποι αλυσίδων

Διαβάστηκε από 6619 αναγνώστες - 20/1/2016

Οι αλυσίδες χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες: Κλασικές με κρίκους, τύπου αράχνης και αντιολισθητικές κουβέρτες. Ας τις δούμε ξεχωριστά:


Με κρίκους και συρματόσχοινα
Οι αλυσίδες αυτού του τύπου καθώς και οι παραλλαγές τους με συρματόσχοινα είναι ότι πιο κοντινό στην εικόνα των κλασσικών αλυσίδων παρότι αισθητά πλέον βελτιωμένες. Βγαίνουν σε διάφορα μεγέθη και πάχη, για να ταιριάζουν πιο εύκολα σε αυτοκίνητα με ελαστικά χαμηλού προφίλ και μηχανικά μέρη που είναι κοντά στον τροχό. Είναι οι πιο μπελαλίδικες στην τοποθέτηση καθώς χρειάζεται να βάλουμε το χέρι από την πίσω μεριά του ελαστικού για να κλειδώσουν σωστά.

Τύπου Αράχνης
Οι πιο απλές στην τοποθέτηση με διαφορά, αρκεί βέβαια να έχουμε προνοήσει από πριν και να έχουμε τοποθετήσει τη βάση τους στα μπουλόνια των τροχών. Είναι οι ακριβότερες με διαφορά και καταλαμβάνουν σεβαστό όγκο στον χώρο αποσκευών καθώς δε διπλώνουν. Τα πλεονεκτήματά τους είναι η άριστη εφαρμογή χωρίς την ανάγκη για επανέλεγχο της τοποθέτησης μετά από κάποια μικρή απόσταση όπως στους υπόλοιπους τύπους, ενώ καθώς το πλάτος τους δε φτάνει στο εσωτερικό του ελαστικού, δεν έχουμε να ανησυχούμε για τυχόν ατυχείς συναντήσεις με τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Διαθέσιμες και σε έκδοση με ενδιάμεση αλυσίδα, που δεν έχει τα μικρογλυστρίματα της απλής στα ενδιάμεσα από τα πόδια της αράχνης.

Αντιολισθητικές κουβέρτες
Μοιάζουν σα να έχουμε ντύσει τα ελαστικά μας για να μην κρυώνουν, αλλά τα υφασμάτινα αυτά καλύμματα είναι από τις πιο έξυπνες εναλλακτικές λύσεις στις παραδοσιακές αλυσίδες. Χάρη στο ελάχιστο πάχος τους μπορούν να τοποθετηθούν άφοβα σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων και καταλαμβάνουν απειροελάχιστο χώρο όταν δε χρησιμοποιούνται. 
Η αντιολισθητική επιφάνεια μπορεί να έχει λέπια, ανάγλυφα εξογκώματα ή ειδικές μεμβράνες, όλα συστήματα σχεδιασμένα για αυξημένη πρόσφυση σε χιόνι και πάγο. Η τοποθέτησή τους είναι εύκολη μεν αλλά απαιτεί προσοχή στο τέλειο κεντράρισμα με τους ιμάντες, καθώς εάν γλιστρήσουν είναι πολύ εύκολο και πιθανό να πιαστούν από την ανάρτηση του οχήματος και να σχιστούν. Στα μειονεκτήματά τους είναι η ελάχιστη αντοχή σε στεγνή άσφαλτο, καθώς και το ότι δε γίνονται πάντα αποδεκτές από την τροχαία όταν είναι υποχρεωτική η οδήγηση με αλυσίδες. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχετικες Ειδησεις