Έχει 650 άλογα: 0-100 χλμ/ώρα σε 3,7 δλ, 80-120 σε 2,2 δλ, αλλάζει εικονικά ταχύτητες
Ώθηση στο Hyundai Ioniq 5 N δίνουν 2 ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα του αυτοκινήτου. Το εμπρός μοτέρ αποδίδει 238 άλογα και 370 Nm ροπής, και το πίσω 412 άλογα και 400 Nm ροπής. Η συνδυαστική μέγιστη ισχύς είναι 650 ίπποι και 770 Nm ροπής, τα οποία έρχονται αμείλικτα και ωμά: Για τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ οι ρεπρίζ 80-120 χλμ/ώρα είναι καταιγιστικές, με τα χρονόμετρα να σταματούν σε 2,2 δευτερόλεπτα. Μπορεί η τελική ταχύτητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι συνήθως περιορισμένη, ωστόσο στο Ioniq 5 N η επιτάχυνση σταματά στα 260 χλμ/ώρα.
Δεν θα μπορούσαμε να έχουμε τέτοια ραγδαία αύξηση της ισχύος χωρίς κατάλληλες τροποποιήσεις στο σασί. Έτσι λοιπόν το αμάξωμα του Hyundai Ioniq 5 N είναι ενισχυμένο, με 42 επιπλέον πονταρίσματα και 2,1 μέτρα παραπάνω συγκολλητικά υλικά, με τη στρεπτική ακαμψία να έχει αυξηθεί κατά 11%. Αντίστοιχα, οι βάσεις των κινητήρων είναι πιο στιβαρές, ενώ ενισχυμένοι είναι και οι άξονες, με τους μηχανικούς του N Division της Hyundai να έχουν τοποθετήσει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης πίσω.
Αν κάτι εντυπωσιάζει στον τρόπο λειτουργίας του Hyundai Ioniq 5 N, πέρα από τις ικανότητες επιτάχυνσης, είναι το mode N e-shift, το οποίο ουσιαστικά είναι ένας προσομοιωτής του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων N DCT που αγαπήσαμε στο i30 N. Σωστά καταλάβατε, με το N e-shift το ηλεκτροκίνητο Ioniq 5 N είναι σαν να έχει ταχύτητες, τις οποίες κρατά μέχρι τον κόφτη, κάνοντας τη χαρακτηριστική «κλωτσιά» όταν αλλάζεις σχέση. Αν μη τι άλλο, αυτό δείχνει πως εκεί στο N Division της Hyundai υπάρχουν άνθρωποι που έχουν βενζίνη και λάδι στις φλέβες τους και ήθελαν να φτιάξουν το απόλυτο fun to drive ηλεκτρικό όχημα. Και ακόμα δεν έχουμε περάσει στα της οδήγησης.
Πριν πάμε εκεί, αναφέρουμε πως η μπαταρία του Hyundai Ioniq 5 N έχει χωρητικότητα 84 kW, και έχει διαφορετικές λειτουργίες αναλόγως των απαιτήσεων. Αν θες μεγαλύτερη χιλιομετρική αντοχή, υπάρχει η ρύθμιση Endurance, ενώ αν θες να βάλεις τις επιδόσεις σε πρώτο ρόλο, τότε η ρύθμιση Sprint δίνει προτεραιότητα στην μέγιστη ισχύ, καθώς και στην ψύξη της μπαταρίας.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 360 χιλιόμετρα. Η δυνατότητα φόρτισης 800V σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 350 kW δίνει την ικανότητα να γεμίσετε τη μπαταρία μέχρι το 80% σε 18 λεπτά. Σε οικιακό wallbox ισχύος 11 kW, για μια πλήρη φόρτιση χρειάζονται 7:35 ώρες.
Σελ. 1 | Hyundai Ioniq 5 N: Ηλεκτρικό με «ψυχή»! |
Σελ. 2 | Έχει «εμπρηστικό» design, με αεραγωγούς και spoiler για καλύτερη αεροδυναμική |
Σελ. 3 | Με bucket καθίσματα, παχύ τριάκτινο τιμόνι, και μπόλικους χώρους για 5 ψηλούς |
Σελ. 4 | Έχει 650 άλογα: 0-100 χλμ/ώρα σε 3,7 δλ, 80-120 σε 2,2 δλ, αλλάζει εικονικά ταχύτητες |
Σελ. 5 | Στρίβεις όπως έρχεσαι, κάνεις drift, έχει εικονικά «σκασίματα» εξάτμισης |