autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Στρίβεις όπως έρχεσαι, κάνεις drift, έχει εικονικά «σκασίματα» εξάτμισης
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στρίβεις όπως έρχεσαι, κάνεις drift, έχει εικονικά «σκασίματα» εξάτμισης

10/2/2025

Φτάσαμε αισίως στο σημείο για το οποίο εξελίχθηκε το Hyundai Ioniq 5 N, δηλαδή για την οδική του συμπεριφορά. Γιατί καλές οι εκρηκτικές επιταχύνσεις, αλλά σημασία έχει τι γίνεται όταν τελειώσει η ευθεία και ξεκινήσει η στροφή.
Πριν καν φτάσεις εκεί, η Hyundai έχει φροντίσει να δημιουργήσει την κατάλληλη ηχητική πανδαισία, για να φτιάξει μια γνώριμη ατμόσφαιρα σε όσους έχουν συνηθίσει να οδηγούν ένα βενζινοκίνητο θυμωμένο «τερατάκι». Χάρη στο N Active Sound+, που είχαμε αναφέρει στην αρχή, μπορείς να διαλέξεις μεταξύ 3 μουσικών «χαλιών», με το πιο ενδιαφέρον να είναι αυτό που ονομάζεται «Ignition».

Αυτό λοιπόν ακούγεται όπως ένα turbo τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης, το οποίο συνοδεύεται από τα απαραίτητα «σκασίματα» της εξάτμισης όταν αφήνεις το γκάζι. Μπορεί αυτό να είναι τεχνητό και να παράγεται από τα ηχεία του αυτοκινήτου, όμως δείχνει την επιμονή στη λεπτομέρεια που έδειξαν οι Κορεάτες και προσδίδει την απαραίτητη «πινελιά» στην απόλαυση, τόσο που πιάνεις τον εαυτό σου να εύχεται να μπορούσαν να το ακούσουν και όσοι βρίσκονται απέξω. Στο «ρελαντί» ακούγεται ένα μπάσο γουργουρητό, ενώ για τους πιο παρατηρητικούς η βελόνα του «στροφομέτρου» παίζει ελαφρώς πάνω-κάτω, φέρνοντας στο μυαλό αναμνήσεις από «τσιγκλισμένα» μοτέρ.



Η Hyundai έχει δώσει το προσωνύμιο «Corner Rascal» στα N μοντέλα της, κάτι που ελληνιστί μπορεί να αποδοθεί ελεύθερα ως «κατεργάρης του στριψίματος».
Όταν ξεκινήσουν οι στροφές λοιπόν, το Ioniq 5 N έχει την ικανότητα να «μπει» με αυξημένη ταχύτητα και να μείνει κολλημένο στην άσφαλτο, παρά τους 2,2 τόνους που ζυγίζει, με «όπλα» τη βελτιωμένη κρεμαγιέρα, το άκαμπτο πλαίσιο και τη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας.

Η αλήθεια είναι πως η προσομοίωση του ήχου του κινητήρα και των αλλαγών ταχυτήτων δημιουργούν ένα πιο γνώριμο περιβάλλον σύμφωνα με αυτά που έχεις συνηθίσει μέχρι στιγμής. Από τη στιγμή που τα αυξημένα χιλιόμετρα έρχονται παρέα με τη «φασαρία» από το μοτέρ και την επιτάχυνση αναλόγως της σχέσης που έχεις επιλέξει, ο εγκέφαλός σου μπορεί να διαχειριστεί πιο εύκολα τα δεδομένα που λαμβάνει και πράττει αναλόγως, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά που επιταχύνουν κυριολεκτικά αθόρυβα και ξαφνικά βρίσκεσαι να έχεις μαζέψει μπόλικα χιλιόμετρα χωρίς να το καταλάβεις.

Το N Torque Distribution κατανέμει τη ροπή μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, με το ποσοστό να μπορεί να ρυθμιστεί και από τον οδηγό, ενώ οι διαφορετικές επιλογές του ESC επιτρέπει να «παίξεις» με μεγαλύτερες γωνίες, αν το επιθυμήσεις.
Για όσους θέλουν να πλαγιολισθήσουν, η Hyundai έχει εφοδιάσει το Ioniq N με το N Drift Optimizer, το οποίο σου επιτρέπει να κάνεις drift. Κερασάκι στην τούρτα είναι το N Torque drift, που παρομοιάζει την περίφημη κλωτσιά του συμπλέκτη, μια τεχνική που ίσως σου είχε γίνει καθημερινή ιεροτελεστία στα νιάτα σου, οδηγώντας το πισωκίνητο sedan του πατέρα σου.
 


Εν κατακλείδι, το N Division της Hyundai πήρε ένα ηλεκτρικό crossover SUV, το μπόλιασε με κάμποσα από τα χαρακτηριστικά των «βρωμόγκαζων» του παρελθόντος, και δημιούργησε το Ioniq 5 Ν, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με «ψυχή» που θα καταφέρει να κερδίσει ένα μεγάλο πλήθος των παλαίμαχων βενζινοαίματων.
Το μόνο που λείπει από το συνολικό «πακέτο» των αισθήσεων είναι η μυρωδιά από την άκαυτη βενζίνη και τις αναθυμιάσεις που κολλούν στη μύτη. Ας είναι. Αν τα sport ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μέλλοντος μοιάσουν με αυτό, τότε με το καλό να έρθουν.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Hyundai Ioniq 5 N
Κινητήρας  
Τύπος 2 σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Τροφοδοσία Ρεύμα
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 650 PS (238 + 412)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 770 Nm (370 + 400)
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 1/αυτόματο/τετρακίνηση
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 3,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 260
Βάρος (κιλά) 2.275
Κατανάλωση (kW./100 χλμ.) 22,5
Μέση εργοστασιακή WLTP 21,2
Εργοστασιακή αυτονομία (χλμ.) 448
Αυτονομία δοκιμής (χλμ) 360
Χωρητικότητα μπαταρίας (kW) 84
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 480

Σελ.
1
Hyundai Ioniq 5 N: Ηλεκτρικό με «ψυχή»!
Σελ.
2
Έχει «εμπρηστικό» design, με αεραγωγούς και spoiler για καλύτερη αεροδυναμική
Σελ.
3
Με bucket καθίσματα, παχύ τριάκτινο τιμόνι, και μπόλικους χώρους για 5 ψηλούς
Σελ.
4
Έχει 650 άλογα: 0-100 χλμ/ώρα σε 3,7 δλ, 80-120 σε 2,2 δλ, αλλάζει εικονικά ταχύτητες
Σελ.
5
Στρίβεις όπως έρχεσαι, κάνεις drift, έχει εικονικά «σκασίματα» εξάτμισης