autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η παραγωγή των ηλεκτρικών θα είναι φθηνότερη των θερμικών ως το 2027

Η παραγωγή των ηλεκτρικών θα είναι φθηνότερη των θερμικών ως το 2027

19/11/2024

Έρευνα της Goldman Sachs προβλέπει το «κλείσιμο της ψαλίδας»
Αναμένεται ετήσια μείωση στις τιμές των μπαταριών κατά 11% ως το 2030
Οι απαγορεύσεις της Ε.Ε. θα φέρει την αύξηση στο κόστος των θερμικών
Όμως άλλη έρευνα προβλέπει την αύξηση στο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών

Έρευνα της Goldman Sachs προβλέπει το «κλείσιμο της ψαλίδας»

Αν και δε διαθέτουν το μεγαλύτερο μερίδια της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα πολύ σημαντικό μέρος αυτής. Αποτελούν εκ των κορυφαίων εκπροσώπων της «πράσινης κίνησης» και λογίζονται ως μια λύση στα πλαίσια του μηδενισμού των εκκρίσεων από το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν τα θερμικά. Από την άλλη, κάποια ζητήματα όπως η αυτονομία, το δίκτυο φόρτισης αλλά και η τιμή τους, δυσκολεύουν το ζήτημα της απόκτησής τους από το αγοραστικό κοινό. Όμως, μια έρευνα της Goldman Sachs, μιας εκ των μεγαλύτερων τραπεζών επενδύσεων του κόσμου, έρχεται για να ανατρέψει τα δεδομένα, καθώς αναφέρει το «κλείσιμο της ψαλίδας» στη διαφορά κόστους αγοράς μεταξύ μοντέλων με ηλεκτροκίνηση και κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Αναμένεται ετήσια μείωση στις τιμές των μπαταριών κατά 11% ως το 2030

Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών μοντέλων συνδέεται τόσο με τις διαδικασίες παραγωγής των αυτοκινήτων, όσο και με τις μπαταρίες που εξοπλίζουν αυτά. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, οι αναμενόμενες μειώσεις στο κόστος των μπαταριών θα φτάσουν στα 89 ευρώ ανά kWh έως το επερχόμενο έτος, σημειώνοντας μείωση κατά 40% από το 2022. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο παίζει και η μείωση των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες όπως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο τα οποία αξιοποιούνται στη δημιουργία των μπαταριών. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, αναμένεται μια ετήσια μείωση κατά 11% στις τιμές των μπαταριών μέχρι και το 2030.

Οι απαγορεύσεις της Ε.Ε. θα φέρει την αύξηση στο κόστος των θερμικών

Από τις πιο φιλόδοξες καινοτομίες είναι το λανσάρισμα των μπαταριών στέρεου τύπου. Ο ρόλος τους είναι να αντικαταστήσουν τον υγρό ηλεκτρολύτη που βρίσκουμε στις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου με ένα στερεό υλικό, καθιστώντας τις έτσι πιο ασφαλείς και μειώνοντας τον κίνδυνο διαρροών ή πυρκαγιών λιθίου σε περίπτωση φθοράς ή ζημιάς. Επιπρόσθετα, το βασικό τους πλεονέκτημα είναι η (υποσχόμενη) σημαντικά βελτιωμένη αυτονομία τους, όπως και η μείωση στο μέγεθος αλλά και το βάρος τους. Από την άλλη, η μέση τιμή των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αναμένεται να αυξηθεί, στα πλαίσια των νέων κανόνων περί μηδενισμού των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα που αναμένεται να ενεργοποιηθούν ως το 2035.

Όμως άλλη έρευνα προβλέπει την αύξηση στο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών

Μια άλλη έκθεση η οποία έγινε υπό την επιμέλεια της Gartner, μιας εταιρείας των ΗΠΑ με αντικείμενο την τεχνολογική έρευνα, μέχρι και το 2027, τα ηλεκτρικά οχήματα τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με τις μπαταρίες νέας γενιάς, θα είναι φθηνότερα στην παραγωγή τους. Και σε συνδυασμό με τις αναβαθμισμένες τους δυνατότητες, αναμένεται να φτάσουν σε ισοτιμία κόστους με τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πάρα ταύτα, η ίδια μελέτη της Gartner, αναφέρει πως ενώ το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνηση θα πέσει, αναμένεται να αυξηθεί το κόστος επισκευής τους.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις