autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Με ποιους τρόπους μπορείς να μειώσεις την κατανάλωση καυσίμου!

Διαβάστηκε από 25251 αναγνώστες - 17/9/2021

Η σωστή αλλαγή ταχυτήτων, η σωστή πίεση των ελαστικών και η τακτική συντήρηση του κινητήρα είναι μερικά έξυπνα trick που θα σε βοηθήσουν να μειώσεις την κατανάλωση του κινητήρα σου!  Δες μερικά ακόμα!

Σε μια περίοδο της ζωής μας, που εκτός από τις δικές μας επιδιώξεις, μέχρι και οι βιομηχανίες αυτοκινήτων δίνουν πολύ σημασία στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, η οικονομική οδήγηση είναι μια τεράστια παγκόσμια προτεραιότητα. Υβριδικοί και ηλεκτρικοί κινητήρες παρουσιάζονται καθημερινά από τους σχεδιαστές των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά αυτό αφορά περισσότερο τους εν δυνάμει ενεργούς αγοραστές αυτοκινήτων.

Kοινοποίησε το »

Όλοι οι υπόλοιποι που συντηρούμε ένα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητο, καλό θα ήταν να έχουμε στο μυαλό μας, μερικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να εξοικονομήσουμε αρκετά ευρώ στην τσέπη μας από τον μηνιαίο προϋπολογισμό κατανάλωσης καυσίμων, ανεξαρτήτως αν έχουμε diesel ή βενζινοκινητήρα στην διάθεση μας. Παράλληλα μέσω της οικονομικής οδήγησης, συμβάλουμε και στην αρχή προστασίας του περιβάλλοντος, αφού με οικονομικότερη οδήγηση, μειώνουμε και τους ρύπους.
Ας δούμε λοιπόν παρακάτω πως μπορεί κανείς να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή χαμηλή κατανάλωση, αλλά και με ποιο τρόπο μπορούμε να υπολογίσουμε την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος μας.
 
 
1. Μάθε να αλλάζεις τις ταχύτητες την σωστή ώρα.
Όποιον τύπο κινητήρα και αν διαθέτει το αυτοκίνητο σου, υπάρχει ένα φάσμα αλλαγής ταχυτήτων στις στροφές που αποδίδεται η ροπή του κινητήρα. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης βγάζουν αρκετή ροπή γύρω στις 2.500 με 3.000 σ.α.λ. ενώ οι turbo και οι diesel από τις 2.000 έως τις 2.500 σ.α.λ. Στα αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινήστε προοδευτικά και αλλάξτε γρήγορα σε μεγαλύτερη σχέση το κιβώτιο. Με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, προτιμήστε την αυτόματη κατάσταση, χωρίς να πατάτε δυνατά ή απότομα το πεντάλ του γκαζιού. Πολλές φορές θα συναντήσουμε στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, δείκτη αλλαγής σχέσης (shift light) που προτείνει την ορθή αλλαγή σχέσης στο σασμάν. Αλλάζοντας ταχύτητα στο σασμάν σε αυτές τις στροφές επιτυγχάνεις μέγιστη οικονομία καυσίμου.
 
2. Ένα λάθος που κάνουμε συχνά είναι το άσκοπο flat out πάτημα του γκαζιού. Η κατανάλωση του κινητήρα αυξάνεται κατακόρυφα σε αυτή την περίπτωση, που ουσιαστικά καταναλώνουμε το καύσιμο του ρεζερβουάρ χωρίς κανένα όφελος λειτουργίας του κινητήρα. Ξερογκαζιές και απότομο ανέβασμα στροφών, απαγορεύονται δια ροπάλου!
 
3. Ας λύσουμε έναν μύθο.
Όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο, δεν χρειάζεται προθέρμανση μένοντας στο ρελαντί. Αρκετοί είναι οι οδηγοί που πιστεύουν ότι για προθερμανθεί σωστά ο κινητήρας θα πρέπει να τον αφήσουν να λειτουργεί στο ρελαντί για κάποια λεπτά, έως ότου αρχίζει και ανεβαίνει ο δείκτης θερμοκρασίας. Αυτή είναι μια απαρχαιωμένη συνθήκη, που προέρχεται από τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα που διέθεταν καρμπιρατέρ αντί για ψεκασμό. Πλέον, μια τέτοια τακτική είναι εντελώς λανθασμένη και προκαλεί προβλήματα στον κινητήρα, εκτός από την άσκοπη κατανάλωση καυσίμου. Η προθέρμανση ενός κρύου κινητήρα γίνετε με στρωτό και ομαλό τρόπο οδήγησης κατά τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύει καθημερινά το αυτοκίνητο μας.
 
4. Σωστή πίεση ελαστικών.
Κάτι που συχνά λησμονούμε είναι να κάνουμε τακτικό έλεγχο της πίεσης των ελαστικών. Ξέχωρα από τα προβλήματα που μπορεί να προκληθούν από τον τρόπο οδήγησης του αυτοκινήτου, παράλληλα αυξάνεται ραγδαία και η κατανάλωση του καυσίμου όταν τα ελαστικά μας δεν έχουν την ενδεδειγμένη πίεση από τον κατασκευαστή. Καλό θα ήταν να τσεκάρουμε τα ελαστικά μας σε μια από τις συχνές επισκέψεις μας στα βενζινάδικα.
 
 
5. Ομαλή οδήγηση.
Πολλές φορές (είτε από εκνευρισμό, είτε από βιασύνη) ξεκινάμε βεβιασμένα το αυτοκίνητο μας, καρφώνοντας με πίεση και δύναμη τις ταχύτητες στο σασμάν σε κάθε αλλαγή τους. Ξέχωρα από την φθορά στο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και στο δίσκο/πλατό, καταναλώνουμε και μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμου. Κάνε κανόνα της οδικής σου συμπεριφοράς, να διατηρείς έναν πιο χαλαρό τρόπο οδήγησης, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των ευρώ στην τσέπη σου.
 

 
 6. Μην ζορίζεις τον κινητήρα.
Όταν κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητο μας σε λεωφόρους και Εθνικές οδούς, επιτυγχάνουμε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, όταν κινούμαστε με ταχύτητα 100χλμ/ώρα και με μακριά σχέση στο κιβώτιο, παρά με μια μικρότερη που θα δουλέψει σε υψηλές στροφές τον κινητήρα. Αντιθέτως, αν με χαμηλή ταχύτητα κύλισης επιλέξουμε μεγάλη σχέση στο σασμάν, αυξάνουμε ραγδαία την ανάγκη για καύσιμα. Κράτα σαν κανόνα το αυτοκίνητο να κινείτε με ομαλή ταχύτητα αλλά και ιδανική σχέση στο σασμάν.
 
 
7. Σωστή και τακτική συντήρηση.
Ναι καλά κατάλαβες! Το πόσο σωστά και τακτικά συντηρείς το αυτοκίνητο σου, επηρεάζει και την κατανάλωση του. Αν σκέφτεσαι πως δεν έχεις χρήματα ώστε να ακολουθείς πιστά το πρόγραμμα συντήρησης που επιβάλει ο κατασκευαστής, θα σου τονίσω πως έτσι απλά χάνεις πιο πολλά χρήματα από την κατανάλωση. Η εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα επιτυγχάνεται από την τήρηση του προγράμματος service και αλλαγής λαδιών και φίλτρων, κάτι που βοηθά στην οικονομία χρήσης του.
 
8. Σωστή επιλογή καυσίμων.
Πολλοί πιστεύουν πως κάνοντας σωστή έρευνα αγοράς και βάζοντας την φθηνότερη βενζίνη που θα βρουν στην γειτονιά τους, συμβάλουν στην οικονομία της τσέπης τους. Αυτό δεν είναι απαράβατος κανόνας, αφού με τα φθηνότερης ποιότητας καύσιμα, ίσως δεν επιτυγχάνουμε την σωστή καύση τους, άρα έχουμε και χειρότερη απόδοση και λειτουργία του κινητήρα. Πιο θεμιτό είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα ενισχυμένο καύσιμο με πρόσθετα ώστε να καταφέρουμε την σωστή καύση.
 
9. Μείωσε το βάρος.
Η υπερφόρτωση του αυτοκινήτου σου, κάνει τον κινητήρα να ζορίζεται περισσότερο αφού χρειάζεται μεγαλύτερη δύναμη για να κινηθεί σωστά, με αποτέλεσμα να αυξάνει την κατανάλωση. Καλό θα ήταν να κυκλοφορείς κάθε φορά με το απαραίτητο βάρος και όχι να κουβαλάς αχρείαστα πράγματα μαζί σου. Αφαίρεσε όποια περιττά βάρη μπορεί να υπάρχουν στο αυτοκίνητο.
 


10. Λογική χρήση κλιματιστικού.
Ένα πολύ σύνηθες λάθος που κάνουν σχεδόν όλοι οι οδηγοί, είναι η κακή χρήση του κλιματιστικού. Συνήθως το καλοκαίρι επιλέγουμε πολύ χαμηλή θερμοκρασία στο air condition με αποτέλεσμα την πίεση του συστήματος κλιματισμού. Η κατανάλωση καυσίμου, αυξάνεται με άλματα στην συγκεκριμένη περίπτωση, επομένως καλό θα ήταν να επιλέγουμε μια μέση θερμοκρασία που θα ψύξει τον χώρο της καμπίνας, αλλά παράλληλα δεν θα πιέσει και το σύστημα υπερβολικά.
 
11. Κλείσε τα τζάμια σου.
Στην χώρα μας ειδικά έχουμε μάθει να κινούμαστε με ανοιχτά παράθυρα στο αυτοκίνητο. Είτε χειμώνας είναι, είτε καλοκαίρι συνηθίζετε να βλέπεις τους οδηγούς με το χέρι έξω από το παράθυρο, ενώ πολλοί θέλουν να ακούν τον κινητήρα κατά την διάρκεια της λειτουργίας του. Καλό θα ήταν να έχεις κλειστά τα παράθυρα στο αυτοκίνητο. Τα εντελώς ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν σημαντικά την αεροδυναμική αντίσταση, άρα και την αύξηση της κατανάλωσης.
 
 
12. Όχι υπερβολική χρήση ηλεκτρικού εξοπλισμού.
Για να μειώσουμε την κατανάλωση των καυσίμων, καλό θα ήταν να είμαστε φειδωλοί στην χρήση των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση που χρησιμοποιούμε κλιματιστικό, μόλις επιτύχουμε την κατάλληλη θερμοκρασία καλό θα ήταν να το απενεργοποιούμε. Μην χρησιμοποιείτε συχνά τα θερμαινόμενα καθίσματα και τα συστήματα infomedia. Απενεργοποιήστε τις αντιστάσεις ξεθαμπώματος παρμπρίζ και όχι άσκοπη χρήση προβολέων ομίχλης. 
 
 
Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τους κανόνες οικονομίας καυσίμου, θα πρέπει πρώτα να μπορούμε να μετρήσουμε την κατανάλωση. Ένας εύκολος τρόπος μέτρησης είναι ο εξής:
 
- Γεμίστε στο κοντινότερο πρατήριο καυσίμων το αυτοκίνητο σας.

- Μηδενίστε το μερικό χιλιομετρητή στο κοντέρ.
 
- Διανύστε απόσταση τουλάχιστον 200-300 χιλιόμετρων και ξαναγεμίστε το ρεζερβουάρ.
 
Αν διαιρέσουμε τα λίτρα καυσίμου που βάλαμε την 2η φορά, με τα χιλιόμετρα που διανύσαμε και πολλαπλασιάζουμε x100 τότε θα έχουμε την κατανάλωση καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα (π.χ. 30 λτ. / 410 χλμ. x100 = 7,3 λίτρα ανά 100 χλμ.)

Kοινοποίησε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις