Έχουν καλύτερο εξοπλισμό, έχουν όλα τα νέα updates που βγάζει η μάρκα σου και μία λίστα υποχρεωτικών ελέγχων που πρέπει να σου κάνουν. Αν στα κάνουν ναι έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Είναι όμως;
Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, δύο είναι οι βασικοί λόγοι επιλογής ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου. Πρώτον για τους ελέγχους που πρέπει να σου κάνουν και δεύτερον για τις εγγυήσεις που δίνουν σε περίπτωση ζημιάς. Αν υποθέσουμε πως όλα τα παραπάνω γίνουν σωστά τότε μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Στην πρόσφατη έρευνα που κάναμε, που διαβάστηκε από περισσότερους από 200.000 αναγνώστες, οι περισσότερες μάρκες πατώσανε στην δοκιμασία μας (τους κρύψαμε βλάβες μέσα στους ελέγχους ενός τακτικού service) και ενώ έπρεπε να τις βρούνε όλες, οι περισσότερες εταιρείες δεν βρήκανε μεγάλο μέρος τους.
Υπάρχουν προδιαγραφές που πρέπει να ακολουθούνται στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία
Για να μην τα βλέπουμε όλα μαύρα, όπως σχολιάσανε πάνω από 350 αναγνώστες στην πρόσφατη έρευνα μας, υπάρχουν προδιαγραφές και διαδικασίες οι οποίες αν τηρηθούν στο 100%, μας διασφαλίζουν πως θα έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Οι προδιαγραφές αλλάζουν από μάρκα σε μάρκα αλλά το κύριο μέρος ελέγχων μίας επίσκεψης παραμένει το ίδιο. Μην ξεχνάμε πως, όπως και στα άλλα πράγματα γύρω μας, όταν υπάρχει ανταγωνισμός αντιγράφονται πρακτικές, αντιγράφονται υπηρεσίες και τελικά (εκτός ίσως από τις Premium εταιρείες) όλες οι μάρκες έχουν τις ίδιες προδιαγραφές να εφαρμόσουν και αν κάνουν την δουλειά τους σωστά, θα έχουμε το αποτέλεσμα που πρέπει.
Το θέμα εφαρμογής των προδιαγραφών υπόκειται στην μάρκα
Αυτό που ξεχωρίζει την μία μάρκα από την άλλη, είναι ο τρόπος που εφαρμόζει τις προδιαγραφές τους. Κάνει ελέγχους στα συνεργεία τους ή όχι; Κάποιες κάνουν και κάποιες δεν έχουν σύστημα ελέγχου (αλήθεια πως πιστοποιούν το ότι κάποιος επιχειρηματίας δεν κάνει καλά την δουλειά του;). Τι ελέγχους κάνει, είναι το επόμενο ερώτημα, οι περισσότεροι ελέγχουν μόνο το ποιοτικό κομμάτι, για να φανταστείτε αυτό που σε εμάς πέρασε σχεδόν σε 2η μοίρα, αλλά είχε μεγάλο ενδιαφέρον και τελικά θα είχε μόνο αυτό αξία , αν είχανε βρει όλες τις βλάβες τα συνεργεία τους. Τελικά υπεύθυνη για την εφαρμογή των προδιαγραφών είναι η μάρκα.
Όσο εμπλέκονται άνθρωποι και επιχειρηματίες θα υπάρχουν διαφορές
Σε κάθε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας μας θα πρέπει να απολαμβάνουμε τις ίδιες υπηρεσίες και την ίδια ποιότητα στο service μας. Οι περισσότεροι δεν βλέπουμε τον εξουσιοδοτημένο επισκευαστή αλλά την ίδια την μάρκα και αυτό είναι το σωστό. Όμως στην πράξη δεν συμβαίνει, καθώς η κάθε εξουσιοδοτημένη μονάδα είναι μία επιχείρηση όπου θα πρέπει να εφαρμόσει τα standard της κάθε εταιρείας καθολικά σε όλους τους πελάτες της. Κάθε τι άλλο μπορεί να αποφέρει ακόμα και τον αποκλεισμό του από την μάρκα και να μην πλέον εξουσιοδοτημένος. Όπως κάθε επιχείρηση έτσι και αυτή έχει υπαλλήλους, οι οποίοι θα πρέπει να κάνουν σωστά την δουλειά τους. Δουλειά πρώτα του επιχειρηματία είναι ελέγξει πως οι υπάλληλοι του δουλεύουν σύμφωνα με τις προδιαγραφές, αυτός ο έλεγχος φαίνεται στην πράξη πως διαφέρει από επιχειρηματία σε επιχειρηματία, σύμφωνα με τον δεύτερο γύρο ελέγχων που πραγματοποιούμε και τελικά καταλήγουμε στο ίδιο συμπέρασμα μόνο η κεντρική αντιπροσωπεία μπορεί να ελέγξει της προδιαγραφές της.
Παρόλα αυτά, αν συμβεί κάτι το εξουσιοδοτημένο θα αναλάβει την ευθύνη
Οι εγγυήσεις που παρέχουν όμως παραμένουν για τις υπηρεσίες τους, αν και δεν το έχουμε ελέγξει, οι μαρτυρίες λένε πως όταν συνέβη κάτι μετά από service και είναι ευθύνη δική τους, τότε την αναλαμβάνουν με συνοπτικές διαδικασίες. Η Εγγύηση λοιπόν της εργασίας (και των ανταλλακτικών φυσικά) είναι ένα σημαντικό ατού, όμως αρκεί για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο; Αυτό είναι που θες από ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο; Να αναλάβει την ευθύνη ή να μην γίνει λάθος;
Τελικά γιατί επιλέγεις ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο (και κακά τα ψέματα, πληρώσεις παραπάνω), αν όχι για να μην ασχοληθείς ο ίδιος και να ξέρεις πως θα πάρεις του αυτοκίνητο σου πίσω και θα δουλεύει όπως πρέπει;
Μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο πηγαίνοντας σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο;
Οι προδιαγραφές υπάρχουν, τηρούνται όμως;
Τα λάθη είναι ανθρώπινα ή πληρώνοντας περισσότερο πρέπει να είναι μηδενικά;
Υπάρχουν κενά; Για αυτό έχουν ανοίξει ένα σωρό εξειδικευμένα συνεργία;