Τελικά η αξιοπιστία είναι θέμα αυτοκινήτου ή after sales; Νιώθεις ότι το αμάξι σου είναι καλό όταν βγάζει λίγα προβλήματα ή όταν αυτά λύνονται πριν το καταλάβεις;
Έχετε σκεφτεί κατά πόσο το αυτοκίνητό σας τελικά είναι όντως αξιόπιστο ή απλά η φίρμα έχει εξαιρετικές after sales υπηρεσίες που το κάνουν να φαίνεται «σκυλί»; Πως χτίζεται η φήμη της αξιοπιστίας, από τα ίδια τα μοντέλα ή την κορυφαία εξυπηρέτηση after sales, που διορθώνει άμεσα μια βλάβη; Δύο διαφορετικές συνθήκες, που όμως φαίνεται ότι συγχέουμε συχνά βαφτίζοντας μια εταιρεία «αξιόπιστη».
Είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο να προκύψει κάποια βλάβη, ακόμα και αν είναι καινούργιο. Ευχή όλων να μην χαλάσει ποτέ, όμως επειδή είναι σχεδόν αδύνατο, το θέμα είναι πως ανταποκρίνεται η φίρμα όταν αναφέρεις τη βλάβη
Το after sales εξαφανίζει το πρόβλημα
Η κάθε εταιρία έχει τη δική της αντιμετώπιση όταν έρχεται η ώρα να αναλάβει τις ευθύνες της. Όχι μόνο όσον αφορά στις εγγυήσεις, αλλά και στο κόστος επισκευών και την ταχύτητα επίλυσης θεμάτων. Αν το πρόβλημα αντιμετωπιστεί άμεσα χωρίς να ταλαιπωρηθεί ο κάτοχος, τότε το πρόβλημα καταγράφεται ως «ανύπαρκτο». Είναι καθαρά θέμα ψυχολογίας, γιΆ αυτό κιόλας οι κορυφαίες φίρμες στο after sales επένδυσαν σε αυτόν τον τομέα και έχτισαν φήμη που ξεπέρασε το ζήτημα της αξιοπιστίας.
Σου ρίχνουν την ευθύνη
Αντίθετα τώρα, βάλτε στο νου σας να έχετε αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο και να βγάζει μια βλάβη. Ήδη έχεις ξενερώσει και να έρχεται από πάνω η μάρκα σου και να σου λέει μισόλογα και πως αυτό είναι εκτός εγγύησης ή εν τέλει να σε έχει στο περίμενε κανά μήνα να έρθει το ανταλλακτικό.
Αντίθετα άλλος κάτοχος, επίσης καινούριου αυτοκινήτου, αντιμετωπίζει 3 φορές πρόβλημα, αλλά η δικιά του φίρμα τον αντιμετωπίζει σωστά και σε μία ώρα έχει το αυτοκίνητό του έτοιμο. Από τη μία δηλαδή το ένα αυτοκίνητο έβγαλε μία βλάβη, ενώ στο άλλο όλο και κάτι συμβαίνει. Όμως άμεσα και με μηδενικό (ή ελάχιστο) κόστος το αυτοκίνητο ξαναβγαίνει στο δρόμο. Έτσι ο κάτοχος νοιώθει όχι πως του «έβγαλε» ζημιά αλλά πως έκανε και αναβάθμιση.
Σκεφτείτε σε ποιανού τη θέση θα προτιμούσατε να είσαστε; Προφανώς του δεύτερου και ας έχει υποστεί περισσότερες ζημιές, γιατί η εταιρεία τον έχει κερδίσει και την εμπιστεύεται πως ότι και αν συμβεί θα είναι δίπλα του.
Αfter sales σημαίνει εμπιστοσύνη
Αυτή είναι και το όλο νόημα του «after sales», η δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης, που θα σε κάνει πιστό στην εταιρεία και αντίστοιχα τον καλύτερο διαφημιστή της προς τα έξω. Έτσι εξηγείται και γιατί οι εταιρείες που έχουν φήμη αξιοπιστίας, είτε πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις, είτε αυξάνουν διαρκώς το μερίδιό τους στην αγορά.