Στο φανοποιείο δεν πάμε μόνο για επισκευές από ένα τρακάρισμα αλλά και για να συντηρήσουμε το αυτοκίνητό μας.

Στο φανοποιείο για... ανανέωση

Διαβάστηκε από 5796 αναγνώστες - 27/5/2017

Η βελτίωση της εικόνας του αυτοκινήτου που έχει με τα χρόνια φθαρεί, είναι μια υπόθεση πολύ σοβαρή μια και με οικονομικό τρόπο μπορούμε να ανανεώσουμε τους “όρκους πίστης” και να συνεχίσουμε τον “έγγαμο βίο” μαζί του!

 
 
Προφανώς και ο λόγος γίνεται γιατί “λεφτά δεν υπάρχουν” για να πάμε σε αντικατάσταση του αυτοκινήτου μας, που τις περισσότερες περιπτώσεις -αντικειμενικά- δεν υπάρχει και ουσιαστικός λόγος. Η “βοήθεια” που μπορούμε να πάρουμε κρατώντας το κόστος χαμηλά, για να ανανεώσουμε το αυτοκίνητό μας, φροντίζοντας παράλληλα και τη διατήρηση της μεταπωλητικής του αξίας, βρίσκεται μπροστά μας. Το φανοποιείο, που για τους παλιότερους ήταν θέμα “ταμπού” και τους απασχολούσε μόνο σε περιπτώσεις ατυχήματος, είναι “εδώ” για να μας προσφέρει πολλές λύσεις για την ανανέωση του αυτοκινήτου μας. Το προφανές είναι η αλλαγή χρώματος που έχει μια -εύκολη- γραφειοκρατική διαδικασία, αλλά  αποτελεί κι αυτό με τη σειρά του αρκετά μεγάλο project για να το αποφασίσει κανείς, μια και έχει συγκεκριμένη σκαλέτα ψαξίματος και επιλογών που πρέπει να γίνουν.

Εν αρχή είναι η επιλογή του φανοποιείου
Προφανώς και τον πρώτο λόγο στην αναζήτηση, τον έχει ο τεχνίτης. Ένα φανοποιείο που έχει τσεκαρισμένα καλό τεχνίτη, είναι το ζητούμενο, με το κόστος να είναι αποφασιστικός παράγοντας για την εξίσωση. Ο κανόνας που λέει πως ένα φθηνό συνεργείο, δεν θα είναι ούτε τόσο καλό αλλά ούτε και τόσο γρήγορο, έχει απόλυτο “ταίριασμα” και στην περίπτωση του φανοποιείου. Το παν ωστόσο, είναι ένας καλό συνδυασμός των 3 παραπάνω δεδομένων, που έχουν να κάνουν με το κόστος, το χρόνο και την ποιότητα της εργασίας. Για την τελευταία, σημαντικό ρόλο παίζουν τα υλικά που χρησιμοποιεί το συνεργείο, καθώς ένα κακής ποιότητας αστάρι ή ένα μέτριο χρώμα, μπορεί να “χαντακώσει” μια καλή δουλειά από τον τεχνίτη. Βέβαια, αυτό ισχύει και αντίστροφα, αφού ένας μέτριος τεχνίτης δε θα μπορέσει ποτέ να εκμεταλλευτεί τα καλά χαρακτηριστικά ενός ποιοτικού -και ενδεχομένως, ακριβού- χρώματος. Ούτως ή άλλως, ένας ακόμα βασικός κανόνας πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε συνεννόηση με το φανοποιείο, είναι ο προκαθορισμός του κόστους. Η αλλαγή των οικονομικών δεδομένων κατά τη διάρκεια της οποιασδήποτε επέμβασης στο αυτοκίνητο, είναι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ένδειξη κακής νοοτροπίας από η μεριά του φανοποιού και με μια ξεκάθαρη συμφωνία πριν την έναρξη των εργασιών, κάτι τέτοιο αποφεύγεται. Ο τεχνίτης μπορεί να “δείξει τις προθέσεις” του, αν βλέποντας το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει προτάσεις κλιμακωτής χρέωσης, προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ανάλογα και με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Ένα φρεσκάρισμα στο χρώμα για παράδειγμα, είναι μια διαδικασία που δεν σημαίνει απαραίτητα βαφή όλου του αμαξώματος αλλά μπορεί να επιτευχθεί και με κάποια μορφή γυαλίσματος, ανάλογα με την ηλικία του χρώματος και το πόσο καταπονημένο είναι από έκθεση σε καιρικές συνθήκες και ενδεχόμενη κακή συντήρηση ή απλή απροσεξία.

Κρίσιμοι παράγοντες
Αφού λοιπόν καταλήξουμε στο τι πρέπει να γίνει, γυάλισμα ή βάψιμο ή -το πλέον πρόσφατο trend του- wrapping τότε βεβαιωνόμαστε πως συμφωνούμε και στα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στο αυτοκίνητό μας. Είναι μια σημαντική παράμετρος αυτή, καθώς καθορίζει και τη συνέχεια αφού ένα “ευαίσθητο” γυάλισμα μπορεί να έχει πολύ μικρότερη διάρκεια από όση επιθυμεί και περιμένει ο ιδιοκτήτης. Αντίστοιχα, για τη μεμβράνη που τυχόν έχουμε συμφωνήσει πως μας κάνει τη δουλειά (όντας και σημαντικά πιο οικονομική από ένα πλήρες βάψιμο) οι περιορισμοί στη χρήση, όπως είναι για παράδειγμα το πλύσιμο, μπορεί να αποδειχτούν καθοριστικοί και να μας φέρουν μπροστά σε νέα έξοδα. Ακόμα και για το βάψιμο του αυτοκινήτου, υπάρχουν πολλά σημεία που πρέπει να σιγουρέψουμε πριν προχωρήσουμε. Καθοριστικής σημασίας είναι το καλής ποιότητας χρώμα, συνήθως επώνυμο, που εξασφαλίζει πως το καλό στρώσιμο θα είναι δεδομένο και το μόνο αστάθμητο θα είναι η ικανότητα του τεχνίτη. Στα χέρια του τεχνίτη είναι και η καλή αποκατάσταση τυχόν μικροζημιών που έχουν προκύψει και χωρίς να χρειάζονται εκτεταμένη επέμβαση, απαιτούν κάποια προεργασία προκειμένου να γίνει καλύτερο το συνολικό τελικό αποτέλεσμα.  

Και μετά, συντήρηση
Αφού γίνει οποιαδήποτε επέμβαση, μετά την ευθύνη της διατήρησης έχει ο ιδιοκτήτης. Το πως και πότε θα πλένει το αυτοκίνητο, η έκθεσή του στον ήλιο ή σε άλλα καιρικά φαινόμενα. Όπως λένε και οι πλέον έμπειροι τεχνικοί στο συγκεκριμένο τομέα, οι μικροεπισκευές περιλαμβάνονται σε μια συμφωνία για ολική φροντίδα του αμαξώματος, ακόμα και όταν δεν έχει γίνει ρητή αναφορά για την κάθε μια περίπτωση ξεχωριστά πριν την έναρξη των εργασιών. Αυτό σημαίνει πως για κάθε πρώην “προβληματικό” σημείο του αμαξώματος, δεν υπάρχει θέμα ιδιαίτερης προσοχής από τη μεριά του ιδιοκτήτη, ενώ ως σημείο που έχει δεχτεί τη σχετική “φροντίδα”, πρέπει, αν όλα έχουν γίνει όπως πρέπει, να μην υπάρχει “εξαίρεση” του σημείου από το γενικό κανόνα φροντίδας του αυτοκινήτου. Προφανώς και θα είναι αδικαιολόγητη κάποια “καθίζηση” στόκου σε επιδιορθωμένα σημεία ή η συνήθης “ρωγμή” στο χρώμα, όπου έχει γίνει επεξεργασία στο μέταλλο.

Σχετικες Ειδησεις