Η ευρεία χρήση της μίζας έδωσε στα θερμικά μοντέλα το προβάδισμα
Όπως αναφέραμε, τα ηλεκτρικά μοντέλα ήταν πιο ακριβά και είχαν μικρή αυτονομία. Ένα μεγάλο «ατού» ήταν η ευκολία εκκίνησης, αλλά και αυτό θα χανόταν σύντομα. Βλέπετε, η ηλεκτρική μίζα είχε κάνει την εμφάνισή της από το 1912, και στη δεκαετία του 1920 εξόπλιζε τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Η μανιβέλα και η χειροκίνητη… άσκηση πέρασαν στο παρελθόν.
Στις ΗΠΑ, η ανακάλυψη πετρελαίου στο Texas είχε ως αποτέλεσμα τα φθηνότερα καύσιμα. Τα θερμικά μοτέρ αποτέλεσαν πια τη νόρμα στις δεκαετίες που ακολούθησαν, και τα ηλεκτρικά πέρασαν στη λήθη.
Πλέον, βρισκόμαστε στη δύση μιας ολόκληρης εποχής. Τα πιστόνια και οι μπιέλες θα σταματήσουν να κινούνται, τουλάχιστον στα καινούργια μοντέλα μετά το 2030, και οι εξατμίσεις θα μείνουν ως διακοσμητικά στοιχεία στους προφυλακτήρες για να θυμίζουν παλαιότερες, πιο θορυβώδεις εποχές. Η ηλεκτροκίνηση έρχεται να πάρει τη σκυτάλη έναν αιώνα μετά, και μας κάνει να αναρωτιόμαστε πώς θα ήταν σήμερα τα αυτοκίνητα με μπαταρίες αν δεν είχαν σταματήσει ποτέ να εξελίσσονται.
Το 1900, τα ηλεκτρικά ήταν πιο ασφαλή και πιο δημοφιλή από τα βενζινοκίνητα!
Μόνιμο πρόβλημα από τότε η περιορισμένη αυτονομία
Το 1914, ο Ford με τον Edison ξεκίνησαν να εξελίσσουν φθηνό ηλεκτρικό, δεν έγινε ποτέ.
Η χρήση της μίζας έκανε πια τα βενζινοκίνητα πιο δημοφιλή.
Πώς θα ήταν τα πράγματα σήμερα αν είχαν «κερδίσει» τα ηλεκτρικά τότε;
Σελ. 1 | Ηλεκτρικά VS Bενζινοκίνητα: Μια «μάχη» 120+ ετών! |
Σελ. 2 | Περιορισμένη αυτονομία και ακριβή τιμή: Ίδια προβλήματα και πριν από έναν αιώνα |
Σελ. 3 | Ο Ford με τον Edison προσπάθησαν να εξελίξουν φθηνό ηλεκτροκίνητο το 1914 |
Σελ. 4 | Η ευρεία χρήση της μίζας έδωσε στα θερμικά μοντέλα το προβάδισμα |