autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Τα «κόλπα» για να επιλέξω τα σωστά ελαστικά

Διαβάστηκε από 16126 αναγνώστες - 9/8/2018

Για να μη σε πιάσει κορόιδο ο λαστιχάς δες τώρα πώς με βάση την ετικέτα και τρία ακόμα κριτήρια θα διαλέξεις το κατάλληλο ελαστικό για εσένα και την κατάλληλη στιγμή για να τα αλλάξεις.

Τα πολύ βασικά που καμιά φορά ξεχνάμε
Τα καινούρια λάστιχα πρέπει να έχουν τις ίδιες διαστάσεις με τα αρχικά για να πατάει σωστά το αυτοκίνητο.
Διάβασε καλά το πλευρό του ελαστικού που ήδη έχεις και στο οποίο καταγράφονται οι διαστάσεις του, ώστε να γνωρίζεις αυτές που προτείνονται από τον κατασκευαστή. Στη συνέχεια μπορείς να επιλέξεις τα αντίστοιχα ελαστικά για την αντικατάσταση, ώστε να είσαι βέβαιος για την καταλληλότητά τους.
 
Προσοχή: Η αλλαγή διάστασης ελαστικών, μπορεί να αυξήσει την επιφάνεια γόμας που είναι σε επαφή με το έδαφος με αποτελέσματα την καλύτερη ανταπόκριση στο τιμόνι και ακριβέστερη οδική συμπεριφορά στις στροφές, όμως οδηγεί και σε πιο «σκληρή» οδήγηση, με επιπτώσεις και στο φρενάρισμα, οπότε για τη δική σου ασφάλεια, καλό θα είναι να ΜΗΝ αλλάξεις τις διαστάσεις του ελαστικού.
 
 
Πριν πας ταξίδι τσέκαρέ τα. Δεν αξίζει να ρισκάρεις τη ζωή σου.

Τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας, έρχονται αντιμέτωπα μια διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες, από δυνατό άνεμο και βροχή, μέχρι χιόνι και πάγο. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να ελέγχετε την κατάσταση του αυτοκινήτου και των ελαστικών σας, τακτικά και ειδικά πριν από ταξίδια. Προσέξτε για τις φθορές των ελαστικών και αντικαταστήστε τα, με βάση και τις συνθήκες, με χειμερινά ή θερινά ελαστικά.
 
Επίλεξε λάστιχα ανάλογα με τους δρόμους που κινείσαι κυρίως. Η εθνική θέλει μαλακό λάστιχο για άνεση και η πόλη σκληρό για αντοχή.

Πολλές φορές οι οδηγοί δεν λαμβάνουν υπόψη για την αντικατάσταση των ελαστικών τους, τις συνθήκες χρήσης τους, ακολουθώντας μόνο τους γενικούς κανόνες. Είναι σημαντικό όμως να σημειώσουμε ότι δεν ισχύουν τα ίδια για όλες τις περιπτώσεις. Για παράδειγμα στην πόλη, επειδή χρειάζεται να είστε σε διπλή επαγρύπνηση στις αστικές περιοχές, θα πρέπει και να επιθεωρείτε τα ελαστικά σας τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
 
Ειδικά κριτήρια για την επιλογή ελαστικών για κυκλοφορία στην πόλη, είναι η απόσταση του φρεναρίσματος, η χιλιομετρική απόδοση, η εξοικονόμηση καυσίμων και η πίεση των ελαστικών.
 
Αντίστοιχα σε κύριους δρόμους ή αυτοκινητόδρομους, κριτήρια είναι η απόσταση φρεναρίσματος σε υψηλές ταχύτητες, η άνεση και το κράτημα στο δρόμο.
 
 
Η ετικέτα είναι η ταυτότητα του ελαστικού. Αμα ξέρεις να τη διαβάζεις, δε χρειάζεσαι κανέναν.

Με βάσει τις επιταγές της Ε.Ε., από το 2012 όλα τα ελαστικά διαθέτουν μία ετικέτα η οποία και εξηγεί στον καταναλωτή, 3 συγκεκριμένες ιδιότητες του εκάστοτε ελαστικού:
Την κατανάλωση καυσίμου, το φρενάρισμα σε βρεγμένο έδαφος και το θόρυβο κύλισης.

Η κατανάλωση καυσίμου χωρίζεται σε 6 κατηγορίες (A-G). Η αντίσταση κύλισης των ελαστικών σας δημιουργεί σημαντική κατανάλωση και η παραπάνω ταξινόμηση επιτρέπει να εκτιμηθεί η εξοικονόμηση καυσίμου που επιτυγχάνεται ανά 100 χλμ σε σύγκριση με την κατηγορία του κωδικού Α. Στην κατανάλωση, η διαφορά -για παράδειγμα- της κατηγορίας C από την κατηγορία B «μεταφράζεται» σε μικρότερη κατανάλωση της τάξης του 2,5 με 4,5% για τα αυτοκίνητα και του 5 με 8% για τα φορτηγά.

Το φρενάρισμα σε βρεγμένο έδαφος έχει 5 κατηγορίες (A- F), οι οποίες και εκτιμούν την ικανότητα πέδησης του ελαστικού. Όσο πιο γρήγορα σταματά το ελαστικό, τόσο καλύτερη είναι η κατηγορία.Στο φρενάρισμα, η δοκιμή έχει γίνει με εκτέλεση επείγουσας πέδησης στα 80 χλμ/ώρα και με βάση την Α, η διαφορά κάθε κατηγορίας είναι περίπου στα 2,6 μέτρα επιπλέον.

Ο θόρυβος κύλισης είναι ο καταμετρηθείς θόρυβος ενός αυτοκινήτου που τρέχει με 80 km/h μέσω μικροφώνου που τοποθετήθηκε στα 7,5 μέτρα από την πίστα.Στο θόρυβο, η μέτρηση γίνεται σε dB (decibel) και το ισχύον όριο για τα επιβατικά οχήματα είναι στα 74 dB, με την ετικέτα να έχει 3 κατηγορίες (ιδεόγραμμα με 3 «κύματα»), η διαφορά μεταξύ των οποίων είναι +/-3 και πάνω ή κάτω dB.
 
Πώς να τα κρατήσεις καινούργια (όσο γίνεται)
  • Πολλοί οδηγοί, τις περισσότερες φορές από άγνοια, κάνουν συχνά κάποια λάθη τα οποία αυξάνουν την φθορά των ελαστικών και μειώνουν τον χρόνο ζωής τους. Μη τα κάνετε και εσείς.
  • Μην αφήνετε τα ελαστικά σας να «πολυκαιρίσουν». Πολλοί πιστεύουν ότι μπορούν να κρατήσουν τα ίδια ελαστικά για παραπάνω από 3 χρόνια εφόσον δεν διανύσουν πολλά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητό τους. Αυτό είναι λάθος γιατί τα ελαστικά φθείρονται και με την πάροδο του χρόνου ακόμα και αν δεν έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό που έχει «γράψει» 5.000 χλμ. σε 5 χρόνια, είναι χειρότερο από ένα αντίστοιχο που έχει διανύσει 50.000 χλμ. σε 2 χρόνια.
  • Μην «καβαλάτε» πεζοδρόμια. Αυτό μπορεί να φαίνεται πολύ δύσκολο για έναν οδηγό που κινείται σε μεγάλη πόλη αλλά είναι σημαντικό για την φθορά του ελαστικού. Κάθε καβάλημα πεζοδρομίου, συνεπάγεται πιθανές μεταβολές στην πίεση του αέρα και στην οδική συμπεριφορά. Αν λοιπόν θέλετε να φροντίζετε τα ελαστικά σας, αποφύγετε αυτήν την συνήθεια.
  • Αποφύγετε την επιθετική οδήγηση. Τα συχνά απότομα φρεναρίσματα, τα σπιναρίσματα και γενικώς η επιθετική οδήγηση είναι προφανές ότι συμβάλουν στην γρηγορότερη φθορά των ελαστικών.
  • Μην ξεχνάτε να ελέγχετε το βάθος πέλματος. Μην ξεχάσετε να ελέγχετε τακτικά το βάθος πέλματος (γόμα) των ελαστικών. Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου, τα ελαστικά είναι καλό να αλλαχθούν αν το βάθος πέλματος έχει πέσει κάτω από 4,0 χλστ. (με κατώτατο επιτρεπτό τα 1,6 χλστ.)
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις