Τα «κόλπα» για να επιλέξω τα σωστά ελαστικά
Διαβάστηκε από 29313 αναγνώστες - 13/11/2020
Για να μη σε πιάσει κορόιδο ο λαστιχάς δες τώρα πώς με βάση την ετικέτα και τρία ακόμα κριτήρια θα διαλέξεις το κατάλληλο ελαστικό για εσένα και την κατάλληλη στιγμή για να τα αλλάξεις.
Τα καινούρια λάστιχα πρέπει να έχουν τις ίδιες διαστάσεις με τα αρχικά για να πατάει σωστά το αυτοκίνητο.
Διάβασε καλά το πλευρό του ελαστικού που ήδη έχεις και στο οποίο καταγράφονται οι διαστάσεις του, ώστε να γνωρίζεις αυτές που προτείνονται από τον κατασκευαστή. Στη συνέχεια μπορείς να επιλέξεις τα αντίστοιχα ελαστικά για την αντικατάσταση, ώστε να είσαι βέβαιος για την καταλληλότητά τους.
Προσοχή: Η αλλαγή διάστασης ελαστικών, μπορεί να αυξήσει την επιφάνεια γόμας που είναι σε επαφή με το έδαφος με αποτελέσματα την καλύτερη ανταπόκριση στο τιμόνι και ακριβέστερη οδική συμπεριφορά στις στροφές, όμως οδηγεί και σε πιο «σκληρή» οδήγηση, με επιπτώσεις και στο φρενάρισμα, οπότε για τη δική σου ασφάλεια, καλό θα είναι να ΜΗΝ αλλάξεις τις διαστάσεις του ελαστικού.
Πριν πας ταξίδι τσέκαρέ τα. Δεν αξίζει να ρισκάρεις τη ζωή σου.
Τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας, έρχονται αντιμέτωπα μια διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες, από δυνατό άνεμο και βροχή, μέχρι χιόνι και πάγο. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να ελέγχετε την κατάσταση του αυτοκινήτου και των ελαστικών σας, τακτικά και ειδικά πριν από ταξίδια. Προσέξτε για τις φθορές των ελαστικών και αντικαταστήστε τα, με βάση και τις συνθήκες, με χειμερινά ή θερινά ελαστικά.
Επίλεξε λάστιχα ανάλογα με τους δρόμους που κινείσαι κυρίως. Η εθνική θέλει μαλακό λάστιχο για άνεση και η πόλη σκληρό για αντοχή.
Πολλές φορές οι οδηγοί δεν λαμβάνουν υπόψη για την αντικατάσταση των ελαστικών τους, τις συνθήκες χρήσης τους, ακολουθώντας μόνο τους γενικούς κανόνες. Είναι σημαντικό όμως να σημειώσουμε ότι δεν ισχύουν τα ίδια για όλες τις περιπτώσεις. Για παράδειγμα στην πόλη, επειδή χρειάζεται να είστε σε διπλή επαγρύπνηση στις αστικές περιοχές, θα πρέπει και να επιθεωρείτε τα ελαστικά σας τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Ειδικά κριτήρια για την επιλογή ελαστικών για κυκλοφορία στην πόλη, είναι η απόσταση του φρεναρίσματος, η χιλιομετρική απόδοση, η εξοικονόμηση καυσίμων και η πίεση των ελαστικών.
Αντίστοιχα σε κύριους δρόμους ή αυτοκινητόδρομους, κριτήρια είναι η απόσταση φρεναρίσματος σε υψηλές ταχύτητες, η άνεση και το κράτημα στο δρόμο.
Η ετικέτα είναι η ταυτότητα του ελαστικού. ¶μα ξέρεις να τη διαβάζεις, δε χρειάζεσαι κανέναν.
Με βάσει τις επιταγές της Ε.Ε., από το 2012 όλα τα ελαστικά διαθέτουν μία ετικέτα η οποία και εξηγεί στον καταναλωτή, 3 συγκεκριμένες ιδιότητες του εκάστοτε ελαστικού:
Την κατανάλωση καυσίμου, το φρενάρισμα σε βρεγμένο έδαφος και το θόρυβο κύλισης.
Η κατανάλωση καυσίμου χωρίζεται σε 6 κατηγορίες (A-G). Η αντίσταση κύλισης των ελαστικών σας δημιουργεί σημαντική κατανάλωση και η παραπάνω ταξινόμηση επιτρέπει να εκτιμηθεί η εξοικονόμηση καυσίμου που επιτυγχάνεται ανά 100 χλμ σε σύγκριση με την κατηγορία του κωδικού Α.
Στην κατανάλωση, η διαφορά -για παράδειγμα- της κατηγορίας C από την κατηγορία B «μεταφράζεται» σε μικρότερη κατανάλωση της τάξης του 2,5 με 4,5% για τα αυτοκίνητα και του 5 με 8% για τα φορτηγά.
Το φρενάρισμα σε βρεγμένο έδαφος έχει 5 κατηγορίες (A- F), οι οποίες και εκτιμούν την ικανότητα πέδησης του ελαστικού. Όσο πιο γρήγορα σταματά το ελαστικό, τόσο καλύτερη είναι η κατηγορία.
Στο φρενάρισμα, η δοκιμή έχει γίνει με εκτέλεση επείγουσας πέδησης στα 80 χλμ/ώρα και με βάση την Α, η διαφορά κάθε κατηγορίας είναι περίπου στα 2,6 μέτρα επιπλέον.
Ο θόρυβος κύλισης είναι ο καταμετρηθείς θόρυβος ενός αυτοκινήτου που τρέχει με 80 km/h μέσω μικροφώνου που τοποθετήθηκε στα 7,5 μέτρα από την πίστα.
Στο θόρυβο, η μέτρηση γίνεται σε dB (decibel) και το ισχύον όριο για τα επιβατικά οχήματα είναι στα 74 dB, με την ετικέτα να έχει 3 κατηγορίες (ιδεόγραμμα με 3 «κύματα»), η διαφορά μεταξύ των οποίων είναι +/-3 και πάνω ή κάτω dB.