autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Τσέκαρες αέρα; Κερδίζεις 4 ντεπόζιτα!

21/1/2019

Δες πόσα παραπάνω μέτρα χρειάζεσαι για να φρενάρεις εάν έχεις χαμηλή πίεση στα ελαστικά σου, αλλά και πόσα ντεπόζιτα βενζίνης χαραμίζεις σε έναν χρόνο. Γιατί να βγαίνεις μείων, ενώ χρειάζεσαι μόνο 10 δευτερόλεπτα;

Σωστή πίεση σημαίνει 4 ντεπόζιτα δώρο το χρόνο

Κάθε κατασκευαστής ορίζει την  σωστή πίεση του αέρα που θα πρέπει να περιέχουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών και την ποσότητα των αποσκευών. Τα νούμερα αυτά μπορείτε να τα διακρίνετε σε ένα ταμπελάκι, το οποίο συνήθως είναι τοποθετημένο στην πόρτα του οδηγού ή στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου. Μία φορά κάθε 15 μέρες, και όταν τα ελαστικά σας είναι κρύα, θα πρέπει να ελέγχετε αν η πίεση των ελαστικών συμφωνεί με αυτήν που προτείνει ο κατασκευαστής. Αν δε συμφωνεί, τότε επηρεάζεται αρνητικά η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και η κατανάλωση καυσίμου. Για παράδειγμα, στην οδήγηση με μειωμένη πίεση αέρα κατά 0,5 bar, αυξάνεται η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας έως και 1,6 λτ./100 χλμ., που μεταφράζεται σε 4 «πεταμένα» ντεπόζιτα το χρόνο. Ένας δηλαδή τυπικός έλεγχος ολίγων δευτερολέπτων , μπορεί να σας γλυτώσει πολλά ευρώ σε βάθος χρόνου.
 
9.6 μέτρα παραπάνω θες να σταματήσεις με φθαρμένα ελαστικά!

Τα ελαστικά παίζουν καθοριστικό ρόλο στο φρενάρισμα του οχήματος μας σε κατάσταση πανικού. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Οι μετρήσεις μας με σχεδόν καινούργια ελαστικά (βάθος πέλματος 7 χλστ.) έδειξαν πως για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος από τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 36.2μ. Όταν μετρήσαμε το φρενάρισμα με ελαστικά στο νόμιμο όριο (1.6 χλστ) η απόσταση ακινητοποίησης είχε αυξηθεί 9.6 μ. φτάνοντας στα 45.8! Η απόσταση αυτή των 9.6 μ. σημαίνει ότι με φθαρμένα ελαστικά, το αυτοκίνητό σας θα συρθεί σε απόσταση ικανή να προσπεράσετε 3 σταματημένα αυτοκίνητα… Προσθέστε τώρα και ένα άλλο σοκαριστικό δεδομένο. Η απόσταση φρεναρίσματος σε έναν βρεγμένο δρόμο είναι τρεις φορές μεγαλύτερη από εκείνη σε στεγνό δρόμο… Το κόστος λοιπόν, από τη χρήση φθαρμένων ελαστικών μπορεί να είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από το κόστος της αλλαγής, και μπορεί να περιλαμβάνει ακόμα και ανθρώπινες ζωές.
Ελαστικά λοιπόν  αλλάζεις:  α) όταν  συμπληρωθούν 3 χρόνια χρήσης τους ή β) κάθε 40.000χλμή γ) όταν το βάθος πέλματος (γόμα) είναι κάτω από 4.0 χλστ (με κατώτατο όριο 1.6 χλστ). Σε όποια από τις παραπάνω κατηγορίες ανήκεις άλλαξε αμέσως λάστιχα.
 
 
 
 
Έλεγξε μόνος σου το πέλμα του ελαστικού και άλλοι 9 τρόποι για να τα διατηρήσεις καινούργια
 
Δες τώρα τι πρέπει να κάνεις για να μην πετάς τσάμπα λεφτά σε άσκοπες αλλαγές λάστιχων και να οδηγάς με ασφάλεια.
 
1) Να διατηρείς σωτή πίεση πάση θυσία
2) Να μην ανεβαίνεις – ή κατεβαίνεις – πεζοδρόμια με μεγάλη ταχύτητα.
3) Να ελέγχεις την πίεση και των πρόσθετων ελαστικών.
4) Να μην προσπαθείς να «πειράξεις» κάποιο λάστιχο.
5) Να χρησιμοποιείς τις σωστές διαστάσεις σε λάστιχα και ζάντες.
6) Να μην τρέχεις με πάνω από 80 χλμ/ω με τη ρεζερβα εκτακτης αναγκης.
7) Να αναφέρεις πάντα οποιαδήποτε αλλαγή βλέπεις στην οδήγηση.
8) Να μην χρησιμοποιείς λάθος τύπο ελαστικών.
9) Να ελέγχεις ΣΥΧΝΑ την κατάσταση του «πέλματος».
10)Να αποφεύγεις την επικίνδυνη οδήγηση.
 
Διαβάζεις ετικέτα και ξέρεις επίπεδα κατανάλωσης και κρατήματος για το ελαστικό που θες..

Μην μένετε θεατές στη γνώση των ελαστικών. Εάν έχετε αποφασίσει τι θέλετε, πολλά χαρακτηριστικά αποτυπώνονται καθαρά πάνω στις ετικέτες των ελαστικών ώστε να γνωρίζετε αν θα πάρετε αυτό που σας εξυπηρετεί.
Οι ετικέτες των ελαστικών δείχνουν την απόδοση τους σε 2 συγκεκριμένους τομείς:
  • Κατανάλωση καυσίμου (Α έως G) όπου Α η μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμων και G η μικρότερη. Μπορείτε να εξοικονομήσετε περισσότερα από 300 ευρώ ή 80 λίτρα καυσίμου κατά τη διάρκεια ζωής ενός ελαστικού, ανάλογα με την κλάση του στον τομέα της κατανάλωσης. Η απόδοση αυτή έχει απόκλιση 0.5/100km από το πρώτο έως το τελευταίο γράμμα. Όπως είπαμε και πιο πάνω, ο συγκεκριμένος δείκτης απασχολεί όλους τους οδηγούς αλλά περισσότερο όσους κινούνται σε περιβάλλον πόλης.
  • Καλύτερο κράτημα σε βρεγμένο έδαφος (Α έως F) όπου Α το καλύτερο δυνατό κράτημα και F το χειρότερο. Εάν δηλαδή η ετικέτα του ελαστικού σας έχει το γράμμα Α τότε διαθέτετε το βέλτιστο κράτημα μιας και το ελαστικό σας έχει τη καλύτερη βαθμολογία. Το καλύτερο κράτημα είναι σημαντικό όταν αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες (π.χ. αυτοκινητόδρομος) ή όταν κινούμαστε συχνά σε βρεγμένο έδαφος για να αντιμετωπίσουμε τον κίνδυνο της υδρολίσθησης.
 
Να θυμάστε λοιπόν ότι το κόστος δεν είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην επιλογή ελαστικού. Τα ελαστικά είναι πολύ σημαντικά για την ασφάλεια σας και παρ¶ ότι κοστίζουν, αξίζουν κάθε ευρώ. Να επιλέγετε τα σωστά ελαστικά που καλύπτουν τις δικές σας ανάγκες και να τα φροντίζετε για να σας φροντίσουν.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις