autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Πρώτη προτεραιότητα τα ελαστικά

Διαβάστηκε από 6197 αναγνώστες - 20/7/2017

Διάβασε για τις νέες τεχνολογίες στα ελαστικά, τις καθημερινές συνήθειες που κόβουν μέρες από τη ζωή τους και το ενημερωμένο λεξικό ετικέτας . Ενημερώσου και επίλεξε αυτό που σου ταιριάζει.

Το βιβλίο του αυτοκινήτου, η ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού και ένα καλό συνεργείο είναι ό,τι χρειάζεσαι για μια ασφαλή αλλαγή ελαστικών.

Δες το βιβλίο οδηγιών του αυτοκινήτου όπου γράφει ακριβώς ποια λάστιχα φορούσε όταν βγήκε από το εργοστάσιο. Αυτά είναι τα σωστά ελαστικά όσον αφορά στις διαστάσεις. Δεν ενδείκνυται να υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις στις διαστάσεις του καινούργιου ελαστικού που θα βάλεις με αυτό που φορούσε εξαρχής το αυτοκίνητο.
Κοίτα την ημερομηνία κατασκευής των καινούργιων ελαστικών. Τα ελαστικά έχουν κατασκευαστεί μέρες ή και μήνες πριν και ύστερα φτάνουν στα καταστήματα εμπορίας ελαστικών. Επομένως, όσο πιο πρόσφατη η ημερομηνία κατασκευής, τόσο καλύτερα για σένα και το ελαστικό σου. Η ημερομηνία κατασκευής αναγράφεται στο πλαϊνό μέρος του ελαστικού.
Πήγαινε σε καλό συνεργείο για την τοποθέτηση των ελαστικών από έμπειρους τεχνικούς. Με αυτόν τον τρόπο θα ξέρεις ότι το αυτοκίνητό σου έχει 4 καλά ελαστικά σωστά τοποθετημένα με μεγάλη διάρκεια ζωής.
 
Η ετικέτα σου δίνει πληροφορίες για το λάστιχο όπως πόσο καίει και πόσο καλά φρενάρει, από το A μέχρι το G, με το A να είναι το καλύτερο.

Τα καινούργια ελαστικά συνοδεύονται πλέον από μια ετικέτα κολλημένη επάνω μέχρι να έρθει η στιγμή της τοποθέτησης. Αυτό το αυτοκόλλητο δείχνει-με βάση συγκεκριμένες μετρήσεις της κάθε εταιρείας- πόσο αποτελεσματικό είναι σε
   - Εξοικονόμηση καυσίμου
   - Φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα
   - Εσωτερικό θόρυβο αυτοκινήτου
Είναι εύκολο να καταλάβουμε λοιπόν αν αξίζει ή όχι το ελαστικό και αν τελικά είναι αυτό που πραγματικά θέλουμε. Η ετικέτα δημιουργήθηκε λόγω της ευρωπαϊκής οδηγίας που ισχύει σε όλες τις χώρες και μας δίνει περισσότερες πληροφορίες από κάθε άλλη φορά.
 
 

 
Υπάρχουν λάστιχα που σκάνε και δεν ξεφουσκώνουν και άλλα που βοηθάνε να καις λιγότερα καύσιμα.

Τεχνολογία run flat
Είναι μια τεχνολογία όχι τόσο καινούργια αλλά πολύ σημαντική. Όταν τα ελαστικά χάσουν πολύ αέρα ξαφνικά, η τεχνολογία αυτή σε βοηθάει και κρατάει τον αναγκαίο -για 100 περίπου χιλιόμετρα- αέρα μέσα στα λάστιχα μέχρι να φτάσεις στο κοντινότερο συνεργείο-βουλκανιζατέρ. Βέβαια δεν μπορείς να κινείσαι εκείνη την στιγμή με πάνω από 90 χιλιόμετρα την ώρα. Πολλές εταιρείες εδώ και αρκετό καιρό επενδύουν στην τεχνολογία αυτή, που έχει αποδειχθεί σωτήρια σε κρίσιμες καταστάσεις.
 
Ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης
Οι εταιρείες που κατασκευάζουν ελαστικά έχουν αφοσιωθεί σε αυτή τη τεχνολογία για έναν βασικό λόγο: την οικονομία καυσίμου. Με λίγα λόγια, φτιάχνουν ειδικά ελαστικά για σχεδόν όλους τους τύπους αυτοκινήτου και εφαρμόζουν την τεχνολογία για αυτούς που θέλουν εξοικονόμηση βενζίνης και από τα ελαστικά. Τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης ή «πράσινα ελαστικά» όπως λέγονται, έχουν την ιδιότητα να μην παραμορφώνονται τόσο, όσο ένα συνηθισμένο ελαστικό, λόγω του βάρους του οχήματος, με αποτέλεσμα η τριβή τους με το έδαφος να είναι μικρότερη. Έτσι, με αυτό τον τρόπο, μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα ελαττώνουν και τις εκπομπές CO2. Επίσης, ένα ελαστικό με χαμηλή αντίσταση κύλισης προσφέρει μεγαλύτερη χιλιομετρική απόδοση αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου κατά την κύλισή του, κάτι που αυξάνει τα επίπεδα άνεσης. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προσφέρουν ανάλογο κράτημα με τα συμβατικά ελαστικά.
 
 

 
Το ελαστικό θα το επιλέξεις ανάλογα με τις ανάγκες, π.χ. αν κινείσαι κυρίως στην πόλη δε θα βάλεις κάποιο που έχει φτιαχτεί για αυτοκινητόδρομο.

Το λάστιχο είναι σωστό να το επιλέγεις αρχικά με βάση τις πραγματικές σου ανάγκες. Οι επιλογές γίνονται πιο περιορισμένες όταν δεις ποιά γκάμα ελαστικών ταιριάζει στο δικό σου αυτοκίνητο. Επομένως, το δεύτερο κριτήριο είναι ο τύπος του αυτοκινήτου που έχεις. Για παράδειγμα, ένα μικρό σε όγκο και κυβικά μοντέλο, που η χρήση του περιορίζεται μέσα στη πόλη και τα ταξίδια με υψηλές ταχύτητες είναι λίγα, η αντικατάσταση ελαστικών με ένα ζευγάρι εφάμιλλων με αυτά που φορούσε θα ήταν μια  πολύ καλή επιλογή. Εδώ να σημειώσουμε πως θα μπορούσες να ρίξεις μια ματιά και στα ελαστικά με τεχνολογία χαμηλής αντίστασης κύλισης για οικονομία καυσίμου. Γενικά, η επιλογή ενός ελαστικού ακριβού, τελείως διαφορετικού από αυτά των προδιαγραφών για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν είναι καθόλου καλή ιδέα. Δεν υπάρχει νόημα αν π.χ σε ένα αυτοκίνητο σεντάν με συνολική ισχύ 150 άλογα τοποθετηθούν ελαστικά με προδιαγραφή για τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα και αντίθετα.
 
 
ΚΑΝΟΝΑΣ: Πότε αλλάζω λάστιχα!
Ελαστικά λοιπόν  αλλάζεις:  α) όταν  συμπληρωθούν 3 χρόνια χρήσης τους ή β) κάθε 40.000χλμ ή γ) όταν το βάθος πέλματος (γόμα) είναι κάτω από 4.0 χλστ (με κατώτατο όριο 1.6 χλστ). Σε όποια από τις παραπάνω κατηγορίες ανήκεις άλλαξε αμέσως λάστιχα.
 
Αντικατάσταση ελαστικού σε έκτακτες περιπτώσεις
  • Αν σε κάποιο σημείο του ελαστικού έχει εμφανιστεί ένα εξόγκωμα, το λάστιχο θέλει άμεσα αντικατάσταση. Το εξόγκωμα αυτό είναι ένδειξη ότι, από χτύπημα, έχει διαρρηχθεί το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του λάστιχου και υπάρχει αυξημένος κίνδυνος «κλαταρίσματος».
  • Αν στην επιφάνεια του λάστιχου, στα πλαϊνά ή στα αυλάκια στο βάθος του πέλματος, εμφανίζονται ρηγματώσεις.
  • Αν η ημερομηνία κατασκευής είναι παλαιότερη από 5 χρόνια.
 
«Καβάλημα πεζοδρομίου και άλλες συνήθειες που κόβουν μέρες από τα λάστιχα σας»
Πολλοί οδηγοί, τις περισσότερες φορές από άγνοια, κάνουν συχνά κάποια λάθη τα οποία αυξάνουν την φθορά των ελαστικών και μειώνουν τον χρόνο ζωής τους. Μη τα κάνετε και εσείς.
  • Μην αφήνετε τα ελαστικά σας να «πολυκαιρίσουν». Πολλοί πιστεύουν ότι μπορούν να κρατήσουν τα ίδια ελαστικά για παραπάνω από 3 χρόνια εφόσον δεν διανύσουν πολλά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητό τους. Αυτό είναι λάθος γιατί τα ελαστικά φθείρονται και με την πάροδο του χρόνου ακόμα και αν δεν έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό που έχει «γράψει» 5.000 χλμ. σε 5 χρόνια, είναι χειρότερο από ένα αντίστοιχο που έχει διανύσει 50.000 χλμ. σε 2 χρόνια.
  • Μην «καβαλάτε» πεζοδρόμια. Αυτό μπορεί να φαίνεται πολύ δύσκολο για έναν οδηγό που κινείται σε μεγάλη πόλη αλλά είναι σημαντικό για την φθορά του ελαστικού. Κάθε καβάλημα πεζοδρομίου, συνεπάγεται πιθανές μεταβολές στην πίεση του αέρα και στην οδική συμπεριφορά. Αν λοιπόν θέλετε να φροντίζετε τα ελαστικά σας, αποφύγετε αυτήν την συνήθεια.
  • Αποφύγετε την επιθετική οδήγηση. Τα συχνά απότομα φρεναρίσματα, τα σπιναρίσματα και γενικώς η επιθετική οδήγηση είναι προφανές ότι συμβάλουν στην γρηγορότερη φθορά των ελαστικών.
  • Μην ξεχνάτε να ελέγχετε το βάθος πέλματος. Μην ξεχάσετε να ελέγχετε τακτικά το βάθος πέλματος (γόμα) των ελαστικών. Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου, τα ελαστικά είναι καλό να αλλαχθούν αν το βάθος πέλματος έχει πέσει κάτω από 4,0 χλστ. (με κατώτατο επιτρεπτό τα 1,6 χλστ.)

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Σχετικες επιχειρησεις