Πώς τα ελαστικά μολύνουν περισσότερο από την εξάτμιση;
Διαβάστηκε από 7972 αναγνώστες - 11/3/2020
Μπορεί το στοίχημα της μείωσης των καυσαερίων να κερδίζεται, όμως μάλλον αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου. Νέα έρευνα αποδεικνύει πως τα επιβλαβή σωματίδια από τα ελαστικά είναι έως και χίλιες φορές χειρότερα από αυτά της εξάτμισης.
Σε μία ιδιαίτερα ανησυχητική είδηση προχώρησε ο ανεξάρτητος οργανισμός Analytics Emissions ο οποίος έρχεται να πει ουσιαστικά πως κοιτάμε το δέντρο (εξατμίσεις) και χάνουμε το δάσος (ελαστικά). Σύμφωνα λοιπόν με μετρήσεις που πραγματοποίησε ο συγκεκριμένος οργανισμός, προσδιορίστηκε πως τα NEE σωματίδια ( Non – exhaust emissions) που προκαλούνται από την φθορά ελαστικών και φρένων, είναι 5.8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, την ώρα που η αντίστοιχη τιμή στον τομέα των καυσαερίων είναι στα 4.5 χιλιοστόγραμμα. Με πιο απλά λόγια, η χρήση των ελαστικών μπορεί να μολύνει έως και 1000 φορές περισσότερο από τις εξατμίσεις.
Γεγονός που γίνεται ακόμα πιο έντονο το τελευταίο διάστημα όπου στην αγορά πωλούνται ολοένα περισσότερα SUV και ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία είναι βαρύτερα και αυξάνουν την τριβή και φθορά των ελαστικών τους.
Το συγκεκριμένο αυξανόμενο περιβαλλοντικό πρόβλημα παραμένει ανεξέλεγκτο, καθώς σε αντίθεση με τις εκπομπές καυσαερίων, δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο με απώτερο σκοπό να ελεγχθεί. Η μόλυνση που επέρχεται στον αέρα μάλιστα, μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν τα ελαστικά δεν έχουνε την σωστή πίεση ελαστικών, ή η οδική επιφάνεια είναι σκληρότερη από την άσφαλτο.
Πλέον, πιστεύεται πως τα NEE αποτελούν την πλειονότητα των πρωτογενών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές και ίσως να μην είναι πολύ μακριά η μέρα που θα ξεκινήσει η δημιουργία ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου, όπως συμβαίνει τα τελευταία έτη με τις εκπομπές καυσαερίων από την Ε.Ε.