Ναι το κόστος μετακίνησης με το αυτοκίνητο ανεβαίνει, αλλά είσαι σίγουρος πως δεν κάνεις κάτι λάθος και καίει παραπάνω καύσιμο το αυτοκίνητο σου;
Κάθε κατασκευαστής ορίζει την σωστή πίεση του αέρα που θα πρέπει να περιέχουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών και την ποσότητα των αποσκευών. Τα νούμερα αυτά μπορείτε να τα διακρίνετε σε ένα ταμπελάκι, το οποίο συνήθως είναι τοποθετημένο στην πόρτα του οδηγού ή στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου. Μία φορά κάθε 15 μέρες, και όταν τα ελαστικά σας είναι κρύα, θα πρέπει να ελέγχετε αν η πίεση των ελαστικών συμφωνεί με αυτήν που προτείνει ο κατασκευαστής. Αν δε συμφωνεί, τότε επηρεάζεται αρνητικά η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και η κατανάλωση καυσίμου. Για παράδειγμα, στην οδήγηση με μειωμένη πίεση αέρα κατά 0,5 bar, αυξάνεται η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας έως και 1,6 λτ./100 χλμ., που μεταφράζεται σε 4 «πεταμένα» ντεπόζιτα το χρόνο. Ένας δηλαδή τυπικός έλεγχος ολίγων δευτερολέπτων , μπορεί να σας γλυτώσει πολλά ευρώ σε βάθος χρόνου.
Μήπως τα φθείρετε εσείς οι ίδιοι και δεν το ξέρετε;
Πολλοί οδηγοί, τις περισσότερες φορές από άγνοια, κάνουν συχνά κάποια λάθη τα οποία αυξάνουν την φθορά των ελαστικών και μειώνουν τον χρόνο ζωής τους. Μη τα κάνετε και εσείς.
Μην αφήνετε τα ελαστικά σας να «πολυκαιρίσουν». Πολλοί πιστεύουν ότι μπορούν να κρατήσουν τα ίδια ελαστικά για παραπάνω από 3 χρόνια εφόσον δεν διανύσουν πολλά χιλιόμετρα με τα αυτοκίνητό τους. Αυτό είναι λάθος γιατί τα ελαστικά φθείρονται και με την πάροδο του χρόνου ακόμα και αν δεν έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό που έχει «γράψει» 5.000 χλμ. σε 5 χρόνια, είναι χειρότερο από ένα αντίστοιχο που έχει διανύσει 50.000 χλμ. σε 2 χρόνια.
Μην «καβαλάτε» πεζοδρόμια. Αυτό μπορεί να φαίνεται πολύ δύσκολο για έναν οδηγό που κινείται σε μεγάλη πόλη αλλά είναι σημαντικό για την φθορά του ελαστικού. Κάθε καβάλημα πεζοδρομίου, συνεπάγεται πιθανές μεταβολές στην πίεση του αέρα και στην οδική συμπεριφορά. Αν λοιπόν θέλετε να φροντίζετε τα ελαστικά σας, αποφύγετε αυτήν την συνήθεια.
Αποφύγετε την επιθετική οδήγηση. Τα συχνά απότομα φρεναρίσματα, τα σπιναρίσματα και γενικώς η επιθετική οδήγηση είναι προφανές ότι συμβάλουν στην γρηγορότερη φθορά των ελαστικών.
Μην ξεχνάτε να ελέγχετε το βάθος πέλματος. Μην ξεχάσετε να ελέγχετε τακτικά το βάθος πέλματος (γόμα) των ελαστικών. Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου, τα ελαστικά είναι καλό να αλλαχθούν αν το βάθος πέλματος έχει πέσει κάτω από 4,0 χλστ. (με κατώτατο επιτρεπτό τα 1,6 χλστ.)
Ετικέτες ελαστικών και τι σημαίνουν. Καιρός να μάθεις!
Μην μένετε θεατές στη γνώση των ελαστικών. Εάν έχετε αποφασίσει τι θέλετε, πολλά χαρακτηριστικά αποτυπώνονται καθαρά πάνω στις ετικέτες των ελαστικών ώστε να γνωρίζετε αν θα πάρετε αυτό που σας εξυπηρετεί.
Οι ετικέτες των ελαστικών δείχνουν την απόδοση τους σε 2 συγκεκριμένους τομείς:
Κατανάλωση καυσίμου (Α έως G) όπου Α η μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμων και G η μικρότερη. Μπορείτε να εξοικονομήσετε περισσότερα από 300 ευρώ ή 80 λίτρα καυσίμου κατά τη διάρκεια ζωής ενός ελαστικού, ανάλογα με την κλάση του στον τομέα της κατανάλωσης. Η απόδοση αυτή έχει απόκλιση 0.5/100km από το πρώτο έως το τελευταίο γράμμα. Όπως είπαμε και πιο πάνω, ο συγκεκριμένος δείκτης απασχολεί όλους τους οδηγούς αλλά περισσότερο όσους κινούνται σε περιβάλλον πόλης.
Καλύτερο κράτημα σε βρεγμένο έδαφος (Α έως F) όπου Α το καλύτερο δυνατό κράτημα και F το χειρότερο. Εάν δηλαδή η ετικέτα του ελαστικού σας έχει το γράμμα Α τότε διαθέτετε το βέλτιστο κράτημα μιας και το ελαστικό σας έχει τη καλύτερη βαθμολογία. Το καλύτερο κράτημα είναι σημαντικό όταν αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες (π.χ. αυτοκινητόδρομος) ή όταν κινούμαστε συχνά σε βρεγμένο έδαφος για να αντιμετωπίσουμε τον κίνδυνο της υδρολίσθησης.
Τα ελαστικά είναι πολύ σημαντικά για την ασφάλεια σας και παρ ότι κοστίζουν, αξίζουν κάθε ευρώ. Να επιλέγετε τα σωστά ελαστικά που καλύπτουν τις δικές σας ανάγκες και να τα φροντίζετε για να σας φροντίσουν.