Πώς τα All Season ελαστικά είναι αποτελεσματικά σε κάθε εποχή;
Διαβάστηκε από 8023 αναγνώστες - 29/5/2023
Μετράνε 50+ χρόνια ζωής, το τελευταίο διάστημα ενισχύουν συνεχώς τα αγοραστικά τους μερίδια. Εμφανίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1970, τα τελευταία χρόνια όμως είναι στα... high τους. Τα ελαστικά 4 εποχών βελτιώνονται, αναβαθμίζουν τις προδιαγραφές τους και ενσωματώνουν τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να ανταγωνίζονται θερινά λάστιχα. Τι πρέπει να ξέρω για αυτές τις τεχνολογίες;
Αγγίζουν το 10% στις ετήσιες πωλήσεις
Είναι από τις περιπτώσεις που ένας αριθμός δεν αποκαλύπτει την πραγματικότητα στο 100%. Μία αύξηση πωλήσεων στο 3% μέσα σε μία 2ετία ίσως στα μάτια των περισσοτέρων να μην έχει μεγάλη αξία. Στην πράξη όμως, σε μία χώρα όπως η Ελλάδα που... δεν κάνει κρύο, όταν τα All Season ελαστικά αγγίζουν το 10% σε συνολικά μερίδια, σίγουρα υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που εξηγούν γιατί πουλάνε.
Η προφανής αιτία για την ανοδική αυτή πορεία είναι το κατάλληλο «πάντρεμα» ιδιοτήτων. Το λέει και το όνομά της κατηγορίας τους, τα ελαστικά 4 εποχών συνδυάζουν ιδιότητες από θερινά και χειμερινά ελαστικά, είναι δηλαδή μία μεσοβέζικη λύση που προσαρμόζεται τόσο στις καλοκαιρινές, όσο και στις χειμερινές καιρικές συνθήκες. Πίσω από την συγκεκριμένη εξήγηση, όμως, βρίσκουμε τεχνολογίες και χαρακτηριστικά που επιτρέπουν αυτόν τον πετυχημένο all around χαρακτήρα. Τι πρέπει να ξέρω για την τεχνική φύση των all season ελαστικών;
Τα ελαστικά 4 εποχών έχουν ασύμμετρη σχεδίαση και διαθέτουν σταθερό βάθος πέλματος που είναι άκρως προσαρμοστικό στις εξωτερικές συνθήκες. Δεν είναι ούτε πολύ βαθύ (όπως τα χειμερινά), ούτε πολύ ρηχό (όπως στα θερινά).
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ένα μείγμα από πυρίτιο, ρητίνη & καουτσούκ, από ρητίνη και πυρίτιο
Πρώτα από όλα, τα All Season ελαστικά είναι κατασκευασμένα από μία ενδιάμεση ένωση καουτσούκ χάρη στην οποία εξασφαλίζεται βέλτιστη πρόσφυση σε κάθε καιρική συνθήκη. Η σύνθεσή της είναι ελαφρώς πιο σκληρή, όχι όπως στα θερινά, για αυτό κιόλας έχουν και μικρότερη διάρκεια ζωής από τα καλοκαιρινά λάστιχα. Τι υλικό χρησιμοποιείται; Έχουμε να κάνουμε με ένα μείγμα συστατικών που περιλαμβάνουν μία ειδική ρητίνη που αποδίδει καλύτερα σε κρύο καιρό, καθώς και περισσότερο πυρίτιο το οποίο βοηθά το ελαστικό να είναι εύκαμπτο σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Αμετάβλητο βάθος πέλματος & παραπάνω εγκοπές
Κατά τα λοιπά, τα ελαστικά 4 εποχών έχουν ασύμμετρη σχεδίαση και διαθέτουν σταθερό βάθος πέλματος που είναι άκρως προσαρμοστικό στις εξωτερικές συνθήκες. Δεν είναι ούτε πολύ βαθύ (όπως τα χειμερινά), ούτε πολύ ρηχό (όπως στα θερινά). Με αυτό τον τρόπο είναι αποτελεσματικά στην υδρολίσθηση. Ακόμη υιοθετούν μία εξελιγμένη γεωμετρία αυλακώσεων με ανοιχτούς ώμους, ελάχιστες σκιές και έξτρα αυλακώσεις (μικροσκοπικά ανοίγματα) για να διώχνουν το νερό και τη λάσπη. Επιπλέον, έχουν περισσότερες εγκοπές από ένα θερινό ελαστικό. Όλα τα παραπάνω εξυπηρετούν στην ασφαλέστερη οδήγηση με καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένες αλλά και χιονισμένες επιφάνειες. Ταυτόχρονα, όμως, τα μπλοκ του πέλματος έχουν και αρκετά άκαμπτη σύνθεση για σταθερό κράτημα σε στεγνούς δρόμους.
Αντέχουν σε θερμοκρασία -10 °C έως +30 °C
Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά σε τι θερμοκρασίες αντέχει ένα All Season ελαστικό; Εμπειρικά ξέρουμε ότι τα καλοκαιρινά ελαστικά λειτουργούν στο βέλτιστο από τους 7 Βαθμούς Κελσίου και πάνω. Αντίστοιχα, τα χιονολάστιχα είναι ασφαλή προς χρήση από 7 Βαθμούς Κελσίου και κάτω.
Τα ελαστικά 4 εποχών ενδείκνυνται σε μέσες καιρικές συνθήκες. Έχουν, δηλαδή, μεγαλύτερο εύρος σε χαμηλές και υψηλές θερμοκρασίες, καθώς αντέχουν σε θερμοκρασία -10 °C έως +30 °C. Είναι δηλαδή μια «έξυπνη» επιλογή αν ζείτε κάπου με ήπια καλοκαίρια, ήπιους χειμώνες και περιστασιακές χιονοπτώσεις.
Γλιτώνω το πρόστιμο από το νόμο με τις αλυσίδες;
Λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω πληροφορίες και αναλόγως του ελαστικού, προκύπτει το εξής πλεονέκτημα: Δεν είσαι υποχρεωμένος να φέρεις αντιολισθητικές αλυσίδες αν τα All Season ελαστικά σου φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου με την ένδειξη M+S. Τι είναι αυτό; Ξεκινάμε από την ένδειξη «M+S» (Mud and Snow) η οποία υποδηλώνει ελαστικά προσφέρουν αρκετή πρόσφυση σε επιφάνειες καλυμμένες με λάσπη, χιόνι και πάγο. Ένα ελαστικό με σήμανση M+S πρέπει να πληροί συγκεκριμένες γεωμετρικές προδιαγραφές. Χρειάζεται να έχει αρκετά μεγάλα αυλάκια, με αφετηρία την άκρη του πέλματος και έκταση ως το κέντρο του ελαστικού. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, το 25% της επιφάνειας του ελαστικού πρέπει να έχει αυλακώσεις.
Εφόσον ένα ελαστικό 4 εποχών φέρει επιπρόσθετα και το αλπικό σύμβολο (τρεις βουνοκορφές με μία χιονονιφάδα) εξασφαλίζεται υψηλή απόδοση σχετικά με την ασφάλεια και τον έλεγχο στο χιόνι, σε παγωμένους δρόμους και γενικά σε χαμηλές θερμοκρασίες. Μόνο ο συνδυασμός των δύο ενδείξεων σε γλιτώνει από το πρόστιμο των αντιολισθητικών αλυσίδων (όταν αυτές απαιτούνται). Νόμιμα μπορεί κανείς να οδηγεί στο χιόνι και με ελαστικά Mud & Snow. Αυτό μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2024, καθώς από τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς μόνο χιονολάστιχα και ελαστικά με το αλπικό σύμβολο θα επιτρέπονται για οδήγηση στο χιόνι.
Γιατί πουλάνε σαν... ζεστό ψωμάκι τα ελαστικά 4 εποχών;
Ούτε ρηχό πέλμα σαν θερινό, ούτε βαθύ σαν χιονολάστιχο
Δεν χαμπαριάζουν από θερμοκρασία -10 °C έως +30 °C
Κατασκευάζονται από πυρίτιο, ρητίνη & καουτσούκ
Με καλύπτουν στο νόμο για αλυσίδες; - Τι αλλάζει Οκτώβριο 2024
Είναι αποτελεσματικά σε βροχή και χιόνι. Θα σκεφτόσουν να βάλεις All Season ελαστικά ή θερινά μέχρι να σβήσει ο ήλιος;