Έσκασε το λάστιχο με πολλά χλμ/ώρα? Μην εμπιστευτείς το ένστικτο σου!

Έσκασε το λάστιχο με πολλά χλμ/ώρα? Μην εμπιστευτείς το ένστικτο σου!

Διαβάστηκε από 1022 αναγνώστες - 10/11/2021

Μπορεί η τεχνολογία των ελαστικών να ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο απότομου σκασίματος, αλλά δεν την εξαλείφει. Τι κάνεις όμως αν σου τύχει? Αρχικά μείνε ψύχραιμος και μην εμπιστεύεσαι το ένστικτο σου.

Το σκάσιμο του ελαστικού κατά την οδήγηση μπορεί να είναι μια τρομακτική εμπειρία, δυνητικά θανατηφόρα. Η γνώση για να διαχειριστείς μια τέτοια κατάσταση ίσως είναι η διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του τρυπήματος και του σκάσιμου (blowout) του ελαστικού εν κινήσει. Στην πρώτη περίπτωση, ο αέρας χάνεται προοδευτικά και με σταθερό ρυθμό, με αποτέλεσμα να μπορεί να αντιμετωπιστεί πιο άνετα, χωρίς κίνδυνο ατύχηματος και στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να επισκευαστεί και το ίδιο ελαστικό. Στη δεύτερη περίπτωση, τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά και χειρότερα, με το λάστιχο να καταστρέφεται, απελευθερώνοντας βίαια όλο του τον αέρα και θέτοντας σε θανάσιμο κίνδυνο τους επιβάτες του αυτοκινήτου.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Αν τρέμει ή βάρυνε το τιμόνι και τραβάει προς μια μεριά, είναι ενδείξεις ότι έπαθες λάστιχο

Αν κατά τη διάρκεια της οδήγησης αισθανθείς κάποια αλλαγή στο σύστημα διεύθυνσης και στη συμπεριφορά του αυτοκίνητου, να είσαι σίγουρος ότι δεν είναι καλό σημάδι. Τρέμουλο, extra βάρος, απότομο τράβηγμα δεξιά ή αριστερά είναι ενδείξεις ότι κάτι δεν πάει καλά με την πίεση των ελαστικών, ενώ αν έχει προηγηθεί έκρηξη, τα πράγματα είναι αρκετά επικίνδυνα.


Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πατήσεις φρένα πανικού

Όσο περίεργο και «κουλό» κι αν σου φαίνεται, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφήσεις το πόδι από το γκάζι και να πατήσεις απότομα τα φρένα.  Αν έχει σκάσει το μπροστά λάστιχο, το απότομο φρενάρισμα θα αυξήσει το βάρος στο μπροστινό τμήμα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να παρεκκλίνει προς τη μεριά του σκασμένου ελαστικού ή ακόμα και να ντελαπάρει. Αν έχει σκάσει το πίσω, τα φρένα πανικού θα ελαφρύνουν απότομα το πίσω μέρος, που μπορεί να επιφέρει μέχρι και τετ-α-κε.


Πρέπει να βάλεις τα δύο χέρια στο τιμόνι, μην να κάνεις απότομες κινήσεις κι ίσως χρειαστεί να πατήσεις γκάζι

Πιάσε το τιμόνι με τα δυο χέρια και προσπάθησε να διατηρήσεις ή να ανακτήσεις τον έλεγχο του οχήματός σου, με απαλές διορθώσεις. Αν αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο δεν υπακούει πάτησε ελαφρά το γκάζι, για να αυξήσεις λίγο την ταχύτητα. Ακούγεται τρελό και ενάντια στο φυσικό ένστικτο, αλλά σύμφωνα με έρευνες της βρετανικής οργάνωσης RoadDriver και της Μichelin, η μικρή αυτή αύξηση της ταχύτητας θα σε βοηθήσει στο έπακρο για να ανακτήσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου.


Μόλις ανακτήσεις τον έλεγχο, προσπάθησε να σταματήσεις όσο δυνατόν συντομότερα για να μην καταστρέψεις ζάντα και ανάρτηση

Όταν ξαναπάρεις το έλεγχο του αυτοκινήτου στα χέρια σου, άναψε αλαρμ, έλεγξε τους καθρέπτες, τραβήξουν δεξιά, αν αυτό είναι δυνατόν, άσε ελαφρά το πόδι σου από το γκάζι και κατέβασε αργά ταχύτητα στο κιβώτιο, ώστε να φρενάρει χαλαρά ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Προσπάθησε να σταματήσεις σε ασφαλές μέρος, όσο το συντομότερο δυνατόν, για να μην προκαλέσεις μεγαλύτερες ζημίες στη ζάντα και στην ανάρτηση.

Για να αποφύγεις τέτοιες καταστάσεις, έλεγχε τακτικά την πίεση των ελαστικών και άλλαζε τα κάθε 40.000 χλμ ή 3 χρόνια. Συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου »

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Σχετικες επιχειρησεις