Μπορεί τα χειμερινά ελαστικά να ακούγονται σαν αστείο στην Ελλάδα, αλλά μάλλον θα πρέπει να τα δούμε με άλλο μάτι, αφού δουλεύουν εκπληκτικά σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες και στο χιόνι προσφέρουν καλύτερα αποτελέσματα ακόμα κι από θερινά με αλυσίδες.
Αν ρωτήσεις τους περισσότερους οδηγούς της Ελλάδας αν θα έβαζαν στο αυτοκίνητο τους χειμερινά ελαστικά, θα σε κοιτάξουν περίεργα και ίσως καλέσουν και κάποιο ψυχιατρικό ίδρυμα να έρθει να σε μαζέψει. Άκρως λογικό σε μια χώρα ηλιόλουστη σαν την Ελλάδα, όπου η μέση θερμοκρασία του χειμώνα στις περισσότερες περιοχές δεν πέφτει κάτω από τους 8 βαθμούς. Όμως αυτό που δεν ξέρουν οι περισσότεροι είναι ότι τα χειμερινά ελαστικά δουλεύουν σαφώς καλύτερα από τα θερινά, αλλά και των τεσσάρων εποχών, όταν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 7 βαθμούς, που γίνεται συχνά σε αρκετές ορεινές περιοχές και στη βόρεια Ελλάδα, κι όταν πέσουν οι πρώτες νιφάδες χιονιού. Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ευρώπη είναι σύνηθες φαινόμενο να έχουν 2 ζευγάρια χειμερινών ελαστικών στο γκαράζ τους, έτοιμα για χρήση σε περίπτωση έντονου κρύου και χιονιού.
.jpg)
50% καλύτερο κράτημα στο χιόνι τα χειμερινά ελαστικά
Εννοείται ότι η ειδική χάραξη βοηθάει τα
χειμερινά ελαστικά και στο κράτημα το χιόνι. Σε δοκιμές που έχουν γίνει ένα χειμερινό ελαστικό μπορεί να επιταχύνει μέσα σε 5,79 δλ από τα 5-40 χλμ/ώρα, την ίδια στιγμή που το ίδιο αυτοκίνητο με θερινά θα χρειαστεί 20 δευτερόλεπτα, λόγω του σπιναρίσματος και του γλιστρήματος. Ταυτόχρονα στις ίδιες δοκιμές, το
χειμερινό ελαστικό χρειάστηκε για να ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη διαδρομή μόλις 1,5 λεπτό, με το θερινό να χρειάζεται περίπου 3 λεπτά, δείχνοντας έτσι τις αυξημένες δυνατότητες πρόσφυσης του πρώτου.
Καλύτερα τα χειμερινά ελαστικά σε σχέση με τα θερινά με αλυσίδες
Η μη κερδοσκοπική εταιρεία κινητικότητας της Ελβετίας, TCS, πραγματοποίησε ένα πολύ ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό πείραμα. Πέρασε το ίδιο αυτοκίνητο διάφορες δοκιμασίες σε χιόνι, φορώντας του μια τετράδα χειμερινών ελαστικών και μια τετράδα θερινών ελαστικών με αλυσίδες. Τα αποτελέσματά ήταν εντυπωσιακά, με τα
χειμερινά ελαστικά να χρειάζονται μόλις 24 μέτρα για να φρενάρουν από τα 50χλμ/ώρα, τη στιγμή που τα
ελαστικά με τις
αλυσίδες ήθελαν 34 μέτρα. Επίσης τα χειμερινά έπιασαν πιο γρήγορα τα 50χλμ/ώρα, ενώ είχαν πολύ καλύτερη συμπεριφορά και ήταν πιο ήσυχα από ότι τα θερινά με τις χιονοαλυσίδες.
Από ότι φαίνεται η επιλογή ενός χειμερινού ελαστικού σε πιο κρύες περιοχές της χώρας μας έχει αρκετά οφέλη. Σημαντικό είναι όταν ο χειμώνας περάσει και η θερμοκρασία ανεβαίνει, να αλλάζονται και να φυλάσσονται φουσκωμένα, μαζί με τις ζάντες, κάθετα και πάνω σε ράφι μακρυά από υγρασία και φως, διότι κατά τη διάρκεια των ζεστών ημερών φθείρονται έως και 60% πιο γρήγορα, ενώ χάνεται σημαντικό μέρος των ιδιοτήτων τους όσο αφορά την πρόσφυση και την πέδηση.
Φρενάρουν 20% πιο νωρίς σε θερμοκρασίες κάτω των 7 βαθμών Κελσίου από τα θερινά.
Καλύτερα στο χιόνι ακόμα κι από θερινά με αλυσίδες.
Θέλουν σχεδόν τη μίση απόσταση φρεναρίσματος στο πάγο.
Στην Ευρώπη έχουν 2 τετράδες ελαστικών και τις εναλλάσσουν.
Θα επένδυες σε μια δεύτερη τετράδα χειμερινών ελαστικών για να την χρησιμοποιείς 2 μήνες τον χρόνο?