Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Χειμερινά λάστιχα ή καλοκαιρινά με αλυσίδες?

Χειμερινά λάστιχα ή καλοκαιρινά με αλυσίδες?

31/1/2022

Αν νομίζεις ότι οι αλυσίδες σε ένα καλοκαιρινό ελαστικό θα σου προσφέρουν την ίδια ασφάλεια και κράτημα στο χιόνι με ένα χειμερινό ελαστικό πλανάσαι πλάνην οικτρά.

Στην Ελλάδα του ήλιου και της ζέστης, η επιλογή ενός θερινού ελαστικού μοιάζει μονόδρομος, γι αυτό και το 85% των πωλήσεων ελαστικών είναι καλοκαιρινά. Όμως ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει ότι σε θερμοκρασίες κάτω των 7 βαθμών κελσίου, τα θερινά ελαστικά αρχίζουν να χάνουν σε επιδόσεις, ενώ σε περίπτωση χιονόπτωσης είναι ουσιαστικά άχρηστα. Η λύση των αλυσίδων μοιάζει σωτήρια, αλλά και πάλι δεν μπορούν να φτάνουν τις επιδόσεις ενός χειμερινού ελαστικού. Τάδε έφη η μη κερδοσκοπική εταιρεία κινητικότητας της Ελβετίας, TCS, που πραγματοποίησε διάφορες δοκιμές σε χιόνι, με μια τετράδα χειμερινών ελαστικών και μια τετράδα θερινών ελαστικών με αλυσίδες.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Τα χειμερινά ελαστικά θέλουν 10 μέτρα λιγότερο για να σταματήσουν σε χιόνι!

Στη διαδικασία του φρεναρίσματος τα αποτελέσματα ήταν άκρως αποκαλυπτικά, με τα χειμερινά ελαστικά να χρειάζονται μόλις 24 μέτρα για να φρενάρουν από τα 50 χλμ/ώρα, τη στιγμή που τα ελαστικά με τις αλυσίδες ήθελαν 34 μέτρα.

Τα χειμερινά ελαστικά επιτρέπουν ταχύτητες πάνω από 50 χλμ/ώρα.

Αλλά είναι στοιχείο είναι ότι τα χειμερινά ελαστικά μπορούν να κινηθούν άνετα με ταχύτητες μεγαλύτερες των 50 χλμ/ώρα, κάτι που με τις αλυσίδες δεν επιτρέπεται λόγω των προδιαγραφών τους.

Τα χειμερινά ελαστικά καλύτερα σε επιτάχυνση και συμπεριφορά.

Ενδιαφέρον ήταν το γεγονός ότι τα χειμερινά ελαστικά επιτάχυναν πιο γρήγορα από τα ελαστικά με τις αλυσίδες, ενώ είχαν σαφώς πιο καλή οδική συμπεριφορά κι ήταν πιο ήσυχα. Επιπλέον τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το ABS και το ESP, δεν λειτουργούσαν σωστά με τις αλυσίδες, επηρεάζοντας έτσι ακόμα πιο αρνητικά την πρόσφυση και την απόσταση φρεναρίσματος.

Τα ελαστικά με αλυσίδες φρενάρουν ελαφρώς καλύτερα στον πάγο!

Οι αλυσίδες παίρνουν πίσω το αίμα τους στον απόλυτο πάγο, όπου φρενάρουν ελαφρώς καλύτερα από τα χειμερινά ελαστικά, αλλά είναι τόσο μικρή η διαφορά που δεν μπορεί να γείρει ούτε στο ελάχιστο την πλάστιγγα υπέρ των θερινών με αλυσίδες.

Άρα η λύση είναι να έχουμε μια τετράδα θερινά και μια τετράδα χειμερινά και να τα φοράμε ανάλογα την εποχή? Ιδανικά ναι, αλλά επειδή οι περισσότεροι δεν έχουμε ούτε τους οικονομικούς πόρους, αλλά ούτε και τις κατάλληλες συνθήκες φύλαξης, μια ενδιαφέρουσα επιλογή μοιάζουν τα ελαστικά 4 εποχών που καταφέρουν να έχουν αξιοπρεπείς επιδόσεις σε όλες τις συνθήκες.

Τα χειμερινά είναι καλύτερα στο χιόνι από τα καλοκαιρινά με αλυσίδες!
Φρενάρουν πιο νωρίς!
Επιταχύνουν πιο γρήγορα!
Έχουν καλύτερο κράτημα και δεν επηρεάζουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα!
Μήπως τελικά η αγορά μιας δεύτερης τετράδας χειμερινών ελαστικών μοιάζει καλύτερη επιλογή από την ταλαιπωρία των αλυσίδων
?

 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις