Σε χαλάει που τα καινούργια αυτοκίνητα σπάνια έχουν ρεζέρβα;
Στα περισσότερα μοντέλα υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού
Λίγες εταιρείες έχουν ρεζέρβα (π.χ. Dacia, Nissan & Renault)
Από τη μία πλευρά κερδίζεις χώρο αποσκευών
Στον αντίποδα, αν σου τύχει αναποδιά με τη ρεζέρβα θα είχες το κεφάλι σου ήσυχο
Στα περισσότερα μοντέλα υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού
Η «εισβολή» των υβριδικών (κάθε τεχνολογίας) και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει επηρεάζει και το κομμάτι των ελαστικών. Τόσο στην κατηγοριοποίησή τους όσο και στα... γύρω-γύρω. Σπάνια βρίσκεις πια καινούργιο αυτοκίνητο που να έχει ρεζέρβα (έστω ανάγκης), καθώς ο κανόνας είναι το κιτ επισκευής ελαστικού.
Λίγες εταιρείες έχουν ρεζέρβα (π.χ. Dacia, Nissan & Renault)
Η τάση αυτή αφορά πολλές μάρκες αυτοκινήτων, με κάποιες εξαιρέσεις που αξίζει να αναφέρουμε. Η Nissan, για παράδειγμα, προσφέρει στα Juke και Qashqai μικρή, προσωρινή ρεζέρβα ανάγκης. Αντίστοιχα, Dacia και Renault έχουν και αυτές ρεζέρβα με εξαίρεση τις LPG εκδόσεις. Ο λόγος... Ο χώρος αποσκευών.
Από τη μία πλευρά κερδίζεις χώρο αποσκευών
Όπως τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά έχουν την μπαταρία, έτσι και στα LPG υπάρχει η δεξαμενή του υγραερίου. Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά και στα υβριδικά κλέβουν ήδη πολύτιμα λίτρα, οπότε 60 λίτρα μείον για την ρεζέρβα. Επιπλέον οι κατασκευαστές υποστηρίζουν πως έτσι εξοικονομούν βάρος (το κιτ ζυγίζει 2 κιλά, ενώ το σετ ρεζέρβας περίπου 20 κιλά), που κάνει κακό στην αυτονομία. Είναι βέβαια, και εξοικονόμηση 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο για τις ίδιες...
Είναι όμως το θέμα της ευρυχωρίας αρκετά σημαντικό τη σημερινή εποχή. Θα έχετε παρατηρήσει πως τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν σε διαστάσεις, με το αγοραστικό κοινό να ζητά περισσότερους και καλύτερους χώρους. Ένα μικρό πορτ-μπαγκάζ είναι χάντικαπ, για αυτό και οι εταιρείες επιλέγουν το κιτ επισκευής ελαστικού για λόγους ευρυχωρίας.
Στον αντίποδα, αν σου τύχει αναποδιά με τη ρεζέρβα θα είχες το κεφάλι σου ήσυχο
Από την άλλη πλευρά, η παρουσία της ρεζέρβας είναι μία κάποια άνεση. Έστω και μετά από λίγο κόπο για την τοποθέτηση, θα μπορέσεις να κινηθείς προς σε ένα σημείο εξυπηρέτησης. Και φυσικά ούτε λόγος να γίνεται για τη χρησιμότητά της σε χρήση επί χώματος.
Όσον αφορά το κιτ επισκευής ελαστικού, ο τρόπος που λειτουργεί είναι η εισαγωγή ειδικού σφραγιστικού υγρού μέσα στο ελαστικό μέσω μιας ηλεκτρικής τρόμπας, η οποία λειτουργεί με πίεση και ενέργεια που προέρχεται από παροχή του αυτοκινήτου. Φυσικά η επισκευή σε αυτή την περίπτωση γίνεται μόνο όταν η διάμετρος της τρύπας είναι μικρή και μπορεί το υγρό να την καλύψει άμεσα. Το «κιτ επισκευής» επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να επισκευάσει μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά την τρύπα από ένα καρφί, χωρίς να χρειαστεί καν ανύψωση με γρύλο, αλλά σε ένα σκίσιμο δεν μπορεί να κάνει τίποτα.
Πάντως, τα αποτελέσματα διάφορων ερευνών γύρω από τα σκασμένα ελαστικά δείχνουν ότι μόλις το 14% των οδηγών θα μείνουν από λάστιχο μέσα σε μια οκταετία και σε λιγότερο από το 5% θα τους τύχει δύο φορές. Βέβαια δεν αναφέρουν τι θα γίνει αν σκιστεί το ελαστικό σου στις 2 το βράδυ σε έρημο δρόμο...
Σχολιάστε |