autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αγοράζεις μεταχειρισμένα λάστιχα, για να γλιτώσεις χρήματα από αλλού;

Αγοράζεις μεταχειρισμένα λάστιχα, για να γλιτώσεις χρήματα από αλλού;

14/10/2024

Το παλιό αυτοκίνητο δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχεις και παλιά λάστιχα
Ακόμα και στα λάστιχα, υπάρχουν τα «μεταχειρισμένα εισαγωγής»
Προσοχή στον τρόπο αποθήκευσης, δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης σε ένα λάστιχο αλλά...
Αν θες για λίγα χρήματα, ρισκάρεις χειρότερο φρενάρισμα & χειρότερο κράτημα

Το παλιό αυτοκίνητο δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχεις και παλιά λάστιχα

Όταν η κρίση ήταν στα χειρότερά της και τα ΑΤΜ έδιναν μόνο 60 ευρώ τη μέρα, αν ήσουν τυχερός να έχεις έστω και αυτά στην τράπεζα, τα μεταχειρισμένα λάστιχα ήρθαν ως μια κάποια λύση. Όταν είχες να διαλέξεις ανάμεσα στα λινά των παλιών σου ελαστικών ή να πηγαίνεις με τις ζάντες, ένα οποιοδήποτε λάστιχο με υποτυπώδες πέλμα ήταν σαφώς καλύτερο, και ας ήταν ότι να 'ναι. Αν αυτό το ότι να 'ναι ήταν και από γνωστό κατασκευαστή, ξαφνικά το μεταχειρισμένο ελαστικό ακουγόταν κελεπούρι. Δεν ήταν.

Ακόμα και στα λάστιχα, υπάρχουν τα «μεταχειρισμένα εισαγωγής»

Δεν είναι πολλοί αυτοί που πετάνε καινούργια λάστιχα. Ούτε οι εταιρείες leasing της Ευρώπης που τα αλλάζουν ούτως ή άλλως κάθε 20 μήνες στους στόλους τους τα αλλάζουν ενώ είναι ακόμη καινούργια. Ναι, κάποια θα είναι, αλλά στην άσφαλτο των δρόμων της Ευρώπης, 20 μήνες, και μάλιστα σε αυτοκίνητα leasing που «γράφουν» χιλιόμετρα, είναι αρκετά για να χάσει το πέλμα το βάθος που το κάνει νόμιμο.
 
Οπότε αυτά τα μεταχειρισμένα λάστιχα που έρχονται από την Ευρώπη, δεν είναι «ελαφρώς μεταχειρισμένα» επειδή έχουν «πολύ» πέλμα. Έχουν πολύ πέλμα γιατί απλά τα περισσότερα είναι χειμερινά χιονολάστιχα, που κάνουν λίγα χιλιόμετρα και «πετιούνται» επειδή έχουν κάτσει καιρό στις αποθήκες όσο τα αυτοκίνητα φοράνε τα θερινά τον περισσότερο χρόνο.

Προσοχή στον τρόπο αποθήκευσης, δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης σε ένα λάστιχο αλλά...

Βασικός δείκτης ποιότητας ενός ελαστικού δεν είναι η ημερομηνία παραγωγής του, αλλά ο τρόπος και οι συνθήκες που αυτό αποθηκεύεται. Κάθε ελαστικό αντιμετωπίζει ένα βασικό «εχθρό», τον ήλιο και συγκεκριμένα την υπεριώδη ακτινοβολία UV.
 
Πιθανή έκθεση στον ήλιο επιταχύνει τη γήρανσή του, διότι το όζον που δημιουργείται έχει διαβρωτικό αντίκτυπο στο καουτσούκ. Εκτός αυτού, ελαστικά τα οποία χρησιμοποιούνται, «ενεργοποιούν» τα χημικά οξείδωσης και διατηρούνται σε εύκαμπτη. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν υπάρχει ομοιόμορφο μοίρασμα των ουσιών, για αυτό και μπορεί να εμφανιστούν ξηρά μπαλώματα.
 
Υπάρχουν συγκεκριμένες νόρμες τις οποίες πρέπει να ακολουθεί ένας έμπορος ελαστικών ως προς τον σωστό τρόπο αποθήκευσής τους. Είτε αναφερόμαστε σε ένα δροσερό περιβάλλον, είτε στην θέση αποθήκευσης, είτε στην παρουσία καλού συστήματος εξαερισμού (χωρίς ρεύματα).

Αν θες για λίγα χρήματα, ρισκάρεις χειρότερο φρενάρισμα & χειρότερο κράτημα

Φυσικά, η τελική επιλογή είναι στο χέρι αλλά και στην τσέπη του καθενός. Πρέπει να γνωρίζουμε πως επιλέγοντας ένα μεταχειρισμένο λάστιχο σίγουρα δεν θα έχεις ίδιες προδιαγραφές με ένα καινούργιο, «του κουτιού». Ακόμη κι αν δεν τα βάλεις στους κινητήριους τροχούς (π.χ. στις πίσω ρόδες αν μιλάμε για προσθιοκίνητο), είναι σίγουρο πως ξεκινάς με ένα χάντικαπ.
 
 
Τελικά, λοιπόν, τι αποφασίζεις; Παίρνεις μεταχειρισμένα λάστιχα που πωλούνται ακόμη φυσικά ακόμα πωλούνται, ή δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά που να αξίζει όλα όσα θυσιάζεις σε ασφάλεια στο δρόμο για σένα και τους γύρω σου;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις