autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αναγόμωση ελαστικών: Ξέρεις τι σημαίνει;

Αναγόμωση ελαστικών: Ξέρεις τι σημαίνει;

26/3/2024

Ένας τρόπος αύξησης της διάρκειας ζωής των ελαστικών είναι η αναγόμωση. Πρόκειται για τεχνική κατά την οποία αντικαθίσταται το πέλμα ενός φθαρμένου ελαστικού με ένα νέο πέλμα, χωρίς όμως να αλλάξει ο κύριος σκελετός ο οποίος και διατηρείται.

'Αλλο πράγμα η επαναχάραξη, άλλο η αναγόμωση - Γίνεται κυρίως σε βαρέα οχήματα

Αρκετός κόσμος συγχέει την έννοια της αναγόμωσης με την επαναχάραξη. Με την επαναχάραξη αναφερόμαστε στην πρακτική της χάραξης του καουτσούκ στις αυλακώσεις ενός ελαστικού για τη δημιουργία επιπλέον βάθους πέλματος. Η αναγόμωση απευθύνεται κυρίως στα βαρέα οχήματα (85 %), όπως φορτηγά, ενώ αντιπροσωπεύουν μόλις το 12% των πωλήσεων για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Τα ελαστικά μπορούν να αναγομωθούν αρκετές φορές. Μάρκες ελαστικών που είναι ιδιαίτερα γνωστές στην κλάδο της αναγόμωσης είναι, μεταξύ άλλων, η Marangoni, Blackstar, Laurent, Michelin, Goodyear και Insa Turbo.

Πριν την αναγόμωση απαιτείται «ξύσιμο» & γομάρισμα

Υπάρχουν 3 διακριτά στάδια που συναπαρτίζουν την τεχνική της αναγόμωσης. Το πρώτο στάδιο είναι το «ξύσιμο». Αφού αφαιρεθεί το φθαρμένο πέλμα, καθαρίζονται (με ειδικά μέσα) τα κατεστραμμένα τρήματα από το σκελετό του ελαστικού.

Στη συνέχεια ακολουθεί το «γομάρισμα», δηλαδή η αντικατάσταση των τμημάτων που αφαιρέθηκαν κατά το βούρτσισμα με νέα υλικά (ενισχυτικό πλέγμα, υποστηρίγματα).
 

Το ξύσιμο Aυτή η εργασία πραγματοποιείται μετά την αφαίρεση του φθαρμένου πέλματος. Αφορά τον καθαρισμό, με κατάλληλο μέσο, των κατεστραμμένων τρημάτων από το σκελετό του ελαστικού.
Το γομάρισμα Το γομάρισμα είναι η αντικατάσταση των τμημάτων που αφαιρέθηκαν κατά το βούρτσισμα με νέα υλικά. (ενισχυτικό πλέγμα, υποστηρίγματα)
Η αναγόμωση Η αναγόμωση είναι η φάση κατά την οποία εφαρμόζεται νέο ελαστικό υλικό σε όλο το πέλμα. Η διαδικασία υποστηρίζεται από ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Οι 2 μέθοδοι αναγόμωσης: η «εν θερμώ» και η «εν ψυχρώ»

Υπάρχουν δύο μέθοδοι αναγόμωσης. Η αναγόμωση εν θερμώ και αναγόμωση εν ψυχρό (επίσης γνωστή ως «ψυχρός βουλκανισμός»).
 
Η «αναγόμωση εν θερμώ» ακολουθεί μια διαδικασία που είναι ακριβώς ίδια με αυτή της κατασκευής καινούργιων ελαστικών με αποτέλεσμα το αναγομωμένο ελαστικό να μοιάζει με καινούργιο. Μόνο η ένδειξη στα πλευρικά τοιχώματα θα υποδεικνύει ότι το ελαστικό έχει αναγομωθεί.

Η «αναγόμωση εν ψυχρώ» περιλαμβάνει την εφαρμογή ενός νέου πέλματος στον σκελετό. Συνδέεται με τον σκελετό μέσω ενός λεπτού στρώματος από ειδικό μείγμα μη σκληρυμένου καουτσούκ (γνωστό και ως μαξιλάρι) το οποίο (όταν βουλκανιστεί) λειτουργεί ως συγκολλητικό.

Υπάρχει ειδική ένδειξη για τα αναγομωμένα ελαστικά - Γίνεται ο ίδιος έλεγχος που υπάρχει και στα καινούργια

Όπως τα καινούργια ελαστικά, έτσι και τα αναγομωμένα δέχονται ενδελεχείς ελέγχους και πλέον υπόκεινται στις ίδιες δοκιμασίες επιδόσεων και ασφάλειας με τα καινούργια ελαστικά πριν να διατεθούν στην αγορά. Επιπλέον, η αναγραφή «retread» (αναγομωμένα) είναι υποχρεωτική.

Χαμηλότερος κόστος αλλά παρόμοιες επιδόσεις σε σχέση με τα καινούργια λάστιχα

Ένα λάστιχο που προκύπτει από αναγόμωση έχει παρόμοιες επιδόσεις συγκριτικά με ένα καινούργιο ελαστικό. Την ίδια στιγμή, όμως, είναι και φθηνότερο κατά 40% λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους. Επιπλέον, η αναγόμωση μειώνει και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Το βασικότερο μειονέκτημα τους είναι ότι, όσον αφορά το φρενάρισμα, είναι λίγο κατώτερα από τα καινούργια ελαστικά. Τέλος, τα αναγομωμένα ελαστικά είναι λίγο πιο θορυβώδη συγκριτικά με τα καινούργια.
 

Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα
Οικονομικά (40 % φθηνότερα σε σχέση με τα καινούργια ελαστικά)  Θόρυβος: Τα αναγομωμένα ελαστικά είναι γενικά λίγο πιο θορυβώδη
Οικολογικά (μείωση απορριμμάτων από ελαστικά) Φρενάρισμα: Οι επιδόσεις μπορούν να είναι ελάχιστα κατώτερες σε σχέση με τα καινούργια ελαστικά

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις