autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Καλύτερες επιδόσεις ή χαμηλότερη κατανάλωση, όταν αγοράζεις λάστιχα;

Καλύτερες επιδόσεις ή χαμηλότερη κατανάλωση, όταν αγοράζεις λάστιχα;

27/5/2024

Πριν αγοράσεις καινούργια λάστιχα για το αυτοκίνητό σου, πρέπει να απαντήσεις στο εξής δίλημμα. Επιλέγεις καλύτερες επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο, ή προτιμάς χαμηλότερη κατανάλωση;

Τι σημαίνει Fuel A και τι Wet Α;

Η ετικέτα των ελαστικών που αγοράζεις σου δείχνει τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις (θεωρητικές) προδιαγραφές του ελαστικού σου. Στην αριστερή της πλευρά βλέπεις την πρόσφυση που το λάστιχο έχει πάνω στις βρεγμένες επιφάνειες (Wet). Όσο πιο ψηλή είναι η αξιολόγηση (Wet A), τόσο καλύτερες επιδόσεις (πρέπει να) έχει το λάστιχο.
 
Στην δεξιά πλευρά της ετικέτας αναφέρεται το πόσο οικονομικό είναι το μοντέλο που αγόρασες (Fuel). Κι εδώ ισχύει κάτι αντίστοιχο, όσο πιο καλή (Fuel A) είναι η αξιολόγηση, τόσο χαμηλότερη είναι η κατανάλωση. Το πρόβλημα είναι πως δεν μπορείς να βρεις λάστιχο με Wet A και Fuel A...

Το πόσο μαλακή είναι η γόμα, καθορίζει και τις ιδιότητες του ελαστικού σου

Η πρόσφυση και η οικονομία καυσίμου εξαρτάται από το είδος της γόμας του εκάστοτε ελαστικού. Και το αντίθετο στιλ γόμας, φέρνει αντίθετες αξιολογήσεις μεταξύ επιδόσεως και κατανάλωσης. Για παράδειγμα, μία πιο μαλακή γόμα «κολλάει» περισσότερο πάνω στο δρόμο, άρα εξασφαλίζει και πιο καλή πρόσφυση. Αντίστοιχα, τρίβεται και περισσότερο, άρα φθείρεται και περισσότερο. Είναι σαν το παράδειγμα της πλαστελίνης, που είναι μαλακή και αν την σύρεις στο νερό αναπόφευκτα θα κολλήσει (πρόσφυση). Ο συγκεκριμένος τύπος ελαστικών είναι γνωστός ως touring, ή ως sport (αναλόγως του αν έχει ακόμη καλύτερες επιδόσεις, αλλά και μεγαλύτερη φθορά).
 
Στον αντίποδα, μια πιο σκληρή γόμα δεν έχει «έντονη» επαφή με την επιφάνεια του οδοστρώματος. Αυτό σημαίνει, όμως, ότι δεν υπάρχει τριβή, ούτε φθορά. Εδώ θα επικαλεστούμε το παράδειγμα του βόλου, που κυλάει πάνω στο βρεγμένο οδόστρωμα χωρίς να... γδέρνεται. Αυτή η μόδα των ελαστικών είναι πιο σύγχρονη και αφορά τα eco λάστιχα. Ο συγκεκριμένος τύπος τοποθετείται σε λάστιχα 1ης τοποθέτησης, με σκοπό την μείωση ρύπων αλλά και την επίτευξη μεγαλύτερων αυτονομιών σε ηλεκτρικά και Plug-in hybrid αυτοκίνητα.
 
Επομένως, σε τέτοιες περιπτώσεις, τι προτιμάς; Καλύτερα ένα λάστιχο χαμηλής τριβής κύλισης και άρα οικονομίας καυσίμου, ή πιο μαλακό και ευαίσθητο στη φθορά, αλλά με καλύτερες επιδόσεις;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις