Ο οδηγός πατά το μεσαίο πεντάλ, για να διατηρήσει την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, και τα ABS και ESP «εργάζονται» πυρετωδώς, ώστε η επικίνδυνη κατάσταση να τεθεί υπό έλεγχο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο με τα ελαστικά, που το πέλμα τους βρίσκεται ελάχιστα πάνω από το ελάχιστο επιτρεπτό ύψος (1,6 mm) δεν επιβραδύνει, αφού τα ελαστικά έχουν χάσει την επαφή με την άσφαλτο και δεν αντιδρούν στις εντολές του τιμονιού.
Πάρα το δυναμικό φρενάρισμα, το κόκκινο Golf της δοκιμής μας ακινητοποιήθηκε τελικά έπειτα από 150 μέτρα, ενώ συγκρούεται με ένα τείχος από χαρτόνι, με ταχύτητα 106 km/h. Προσημειώνοντας τις ίδιες συνθήκες με ένα αυτοκίνητο με ολοκαίνουργια ελαστικά, και φυσικά κατάφερε να ακινητοποιηθεί σε απόσταση μόλις 60 μέτρων.
Οι ειδικοί κάνουν λόγο κατά την «πλεύση» του ελαστικού στη βρεγμένη άσφαλτο για το φαινόμενο της υδρολίσθησης (aquaplaning), κατά το οποίο ακόμα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το ESP και το ABS, δεν μπορούν να ελέγξουν την κατάσταση. Ένας πραγματικός εφιάλτης για κάθε οδηγό και βέβαια, το πρώτο που μας ήρθε στο μυαλό, είναι, τι στην ευχή θα κάναμε αν μας σύμβαινε κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα…
Με αυτήν τη δοκιμή δε θέλουμε να προκαλέσουμε πανικό, αφού όπως όλοι μας γνωρίζουμε ένα καινούργιο ελαστικό, σαφώς και θα έχει καλύτερη πρόσφυση ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά παράλληλα η συχνή (και απαραίτητη) αλλαγή ελαστικών, κοστίζει. Αν και όλοι γνωρίζουμε πως με ελαφρώς μειωμένο ύψος πέλματος, οι επιδόσεις στη στεγνή άσφαλτο βελτιώνονται στο φρενάρισμα, στην οδική συμπεριφορά, αλλά και στον θόρυβο κύλισης, όμως τα όρια αυτών των συνθηκών είναι πολύ «λεπτά» και επικίνδυνα για την ζωή μας… Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να ελέγχουμε τακτικά το ύψος του πέλματος. Και εφόσον βρέχει και ο κίνδυνος της υδρολίσθησης είναι πιο πιθανός, απλώς πάρτε το πόδι σας από το πεντάλ του γκαζιού.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr