Τι διαφορετικό πρέπει να έχουν τα λάστιχα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;
- Σχεδόν μισό τόνο βαρύτερο είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, λόγω της μπαταρίας, σε σχέση με ένα συμβατικό
- Το μεγαλύτερο βάρος φθείρει τα λάστιχα, που χαλάνε πιο γρήγορα
- Υπάρχει ο νέος δείκτης HL που λέει πόσα κιλά σηκώνει ένα λάστιχο (περισσότερα από ό,τι τα XL)
- Μικρότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει λιγότερη τριβή με το δρόμο & καλύτερη αυτονομία
Σχεδόν μισό τόνο βαρύτερο είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με ένα συμβατικό, εξαιτίας της μπαταρίας
Τα ηλεκτρικά οχήματα εξελίσσονται διαρκώς, σε επιταχύνσεις, χωρητικότητες μπαταρίας, αίσθηση στον δρόμο και αίσθηση πολυτέλειας. Όμως τα ηλεκτρικά διαθέτουν μια σημαντική «αχίλλειο πτέρνα»: το βάρος τους.
Ανέκαθεν τα νέα οχήματα ήταν πιο βαριά από τα προηγούμενα, λόγω κυρίως των νέων συστημάτων ασφαλείας. Όμως τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν και το extra βάρος της μπαταρίας, ζυγίζοντας κατά μέσο όρο 400 kg παραπάνω σε σχέση με ένα συμβατικό.
Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις όπως το Volkswagen Golf. Είναι ένα μικρομεσαίο hatchback που ζυγίζει 1.300 κιλά με συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Το αντίστοιχο ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, το ID.3 ζυγίζει σχεδόν 1.800 κιλά, 500 κιλά παραπάνω.
Το μεγαλύτερο βάρος φθείρει τα λάστιχα, που χαλάνε πιο γρήγορα
Πρακτικά, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένο φορτίο στα ελαστικά, τόσο σε επιτάχυνση όσο και σε φρενάρισμα. Στις στροφές πάλι, το πρόσθετο βάρος «ζορίζει» τα ελαστικά, ορισμένες φορές και πέρα από τα όριά τους, κάτι που μπορεί να τα φθείρει γρηγορότερα ή, ακόμα χειρότερα, να προκαλέσει ατύχημα.
Υπάρχει ο νέος δείκτης HL που λέει πόσα κιλά σηκώνει ένα λάστιχο (περισσότερα από ό,τι τα XL)
Μέχρι πρότινος, υπήρχαν τα XL (Extra Load) ελαστικά, τα οποία ήταν σχεδιασμένα για να αντέχουν το μεγαλύτερο βάρος και (ως αποτέλεσμα) και το αυξημένο φορτίο. Όμως, στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμα και τα ελαστικά XL μπορούν να τα «βρουν μπαστούνια». Γι `αυτό καθιερώνεται σταδιακά ο νέος δείκτης ετικέτας ελαστικού HL.
Το HL, το οποίο προέρχεται από το High Load Capacity, άρχισε σταδιακά να εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια, από εταιρείες όπως η Yokohama, η Continental και η Michelin. Τα HL ελαστικά μπορούν να μεταφέρουν περισσότερο φορτίο, ενώ δέχονται και υψηλότερες πιέσεις αέρα, βελτιώνοντας την σταθερότητα του οχήματος.
Μικρότερη αντίσταση κύλισης σημαίνει λιγότερη τριβή με το δρόμο & καλύτερη αυτονομία
Τα ελαστικά HL παραμορφώνονται λιγότερο κατά την επαφή τους στο δρόμο. Αυτό σημαίνει πως «κυλάνε» πιο άνετα στο δρόμο, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας. Ως αποτέλεσμα αυξάνεται η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων που τα «φοράνε», μειώνοντας έτσι και τις στάσεις για φόρτιση.