Tire Pressure Monitoring System: Βλέπει την πίεση των ελαστικών σου
Είναι μία ένδειξη που σίγουρα έχεις κάποια στιγμή στο καντράν του αυτοκινήτου. Διότι παλιά τσέκαρες ο ίδιος την πίεση των ελαστικών σου, ή το καταλάβαινες από το δρόμο. Πλέον, το κάνει για σένα το TPMS.
Το σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών
Γνωστό και με τη συντομογραφία TPMS (Tire Pressure Monitoring System), το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών ή είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα για την παρακολούθηση της πίεσης του αέρα σε ένα ελαστικό οχήματος και αυτόματα εκπέμπει ένα προειδοποιητικό σήμα για τον οδηγό σε περίπτωση λιγότερο ή περισσότερο φουσκωμένων ελαστικών. Τα συστήματα αυτά έχουν νομοθετηθεί ώστε να εγκατασταθούν σε όλα τα οχήματα των επιβατών της Ε.Ε. και παρόμοια νομοθεσία εισάγεται σε όλο τον κόσμο.
Η πλειοψηφία των συστημάτων χρησιμοποιούν αισθητήρες ελαστικών που μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών, απευθείας στον οδηγό του οχήματος, είτε μέσω μιας οθόνης του ταμπλό, είτε με ένα προειδοποιητικό φως. Η φυσιολογική διαρροή αέρος των καινούργιων ελαστικών από ένα χρόνο και πάνω είναι από 3 έως 9 psi.
Σε κρατά ασφαλή, σου γλιτώνει και χρήματα
Ο έλεγχος πίεσης των ελαστικών βοηθά τους οδηγούς να διατηρούν σωστά τα ελαστικά των οχημάτων τους, βελτιώνει την ασφάλεια των οχημάτων και την αποδοτικότητα των καυσίμων. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι οδηγοί ελέγχουν μόνο τα ελαστικά τους σε περιόδους service και όταν προκύπτουν προβλήματα, υπάρχει σημαντικό θέμα για εξοικονόμηση καυσίμων και αποδοτικότητας χρησιμοποιώντας ένα σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών. Στην πραγματικότητα το λανθασμένο φούσκωμα των ελαστικών δεν είναι το μόνο τεράστιο ζήτημα ασφάλειας. Τα μεγάλα πλεονεκτήματα των σωστά φουσκωμένων ελαστικών είναι η εξοικονόμηση καυσίμων, η διάρκεια ζωής των ελαστικών και η απόδοση στο φρενάρισμα. Δεδομένου ότι η τοποθέτηση TPMS (συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων) μπορεί να διαρκέσει όσο τρεις αλλαγές ελαστικών ή και περισσότερο, τότε η αξία της τοποθέτησης είναι υψηλή και θα γλιτώσει τον καταναλωτή - οδηγό από σημαντικά λειτουργικά κόστη κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος.
Υπάρχουν τα έμμεσα συστήματα (παθητικά) & τα άμεσα (ενεργητικά)
Αυτά τα συστήματα σε σχέση με τις ενδείξεις προέρχονται από τους αισθητήρες ταχύτητας του ABS. Ένα λογισμικό συγκρίνει την ταχύτητα των τροχών. Αν η ταχύτητα του τροχού αλλάζει ως συνέπεια της διαφορετικής περιμέτρου του τροχού, που προκαλείται από τη μείωση της πίεσης, το σύστημα το εντοπίζει και στέλνει τις λεπτομέρειες στο σταθμό παραγωγής ενέργειας (ECU = Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου), όταν αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να αποδοθεί στις κανονικές συνθήκες οδήγησης (π.χ. Αλλαγή των τροχών, ταχύτητα σε μια στροφή), ενεργοποιεί ένα σήμα συναγερμού.
Σε ένα άμεσο σύστημα κάθε τροχός είναι εφοδιασμένος με έναν αισθητήρα μέτρησης της πίεσης ελαστικών και ανάλογα με τον τύπο, μπορεί επίσης να ελέγξει τη θερμοκρασία. Οι πληροφορίες αυτές αποστέλλονται (σε ασύρματη λειτουργία σε μία συχνότητα των 433Mhz στην Ευρώπη (ή 315 Mhz σε Αμερική) σε ένα σταθμό παραγωγής ενέργειας που τις εξετάζει και εμφανίζει μια προειδοποίηση (στον πίνακα εργαλείων ή σε μία κατάλληλη οθόνη) αν βρεθεί χαμηλή πίεση. Κύρια πλεονεκτήματα του άμεσου συστήματος:
- Είναι ταχύτερο και πιο ακριβές στις λεπτομέρειες
- Διαθέτει ένδειξη της πίεσης και της θερμοκρασίας του κάθε ελαστικού (συμπεριλαμβανομένης της ρεζέρβας), ακόμη και όταν είναι ακόμη στο όχημα
- Δεν αναφέρει εάν οι μεταβολές της πίεσης των ελαστικών είναι λόγω της αύξησης του φορτίου ή των αλλαγών του ελαστικού
Σχολιάστε |