Ποιά είναι τα ιδανικά ελαστικά για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Διαβάστηκε από 6257 αναγνώστες - 2/4/2021
Χαμηλή αντίσταση κύλισης, αντοχή στα βάρη, λίγος θόρυβος. Τα ελαστικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν ξεχωριστές ιδιαιτερότητες. Η AUTO BILD εξηγεί τα πιο σημαντικά σημεία!
Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ελαστικών προωθούν στην αγορά προϊόντα τους, τα οποία έχουν εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φυσικά, και δε χρειάζονται τα ηλεκτροκίνητα ιδιαίτερα ελαστικά, αφού είναι δυνατό να εφοδιαστούν και με προϊόντα συμβατικής τεχνολογίας. Για ποιο λόγο τότε μας απασχολούν τα ειδικά ελαστικά; Επειδή ένα σημαντικό ζητούμενο πια είναι η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Η AUTO BILD ερμηνεύει τα πιο σημαντικά στοιχεία!
Ελαστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης αυξάνει την αυτονομία
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οφείλουν να επιτυγχάνουν τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, κάτι στο οποίο θα συμβάλλει η χαμηλή αντίσταση κύλισης. Τα βελτιστοποιημένα προς αυτήν την κατεύθυνση ελαστικά έχουν για αυτόν το λόγο μεγάλη διάμετρο και πέλμα με μικρή επιφάνεια. Ωστόσο, η αντίσταση της κύλισης μπορεί να περιοριστεί επίσης από το μίγμα της γόμας ή την υποδομή της. Ένα ελαστικό συμβατικής τεχνολογίας έχει αντίσταση κύλισης μεταξύ 7 και 9 κιλών ανά τόνο. Τα «eco» ελαστικά, αλλά και όσα χαρακτηρίζονται επίσης «ελαφράς κύλισης», σημειώνουν τιμές από 6,5 kg/tκαι κάτω.
Πόσο μεγάλο είναι το όφελος σε αυτονομία; «Περιορίζοντας την τιμή της αντίστασης κύλισης κατά 1 kg/t, το ποσοστιαίο όφελος σε αυτονομία έχει υπολογιστεί σε από 3 έως 4%», λέει ο κ. Burkhard Wies, υπεύθυνος εξέλιξης στην Continental. Για να το κάνουμε ακόμα πιο κατανοητό, σε ένα Renault Zoe, που έχει αυτονομία περίπου 240km, θα μιλούσαμε για επιπλέον σχεδόν δέκα χιλιόμετρα, ενώ ένα Tesla Model S, που έχει αυτονομία περίπου 500 km, θα μπορούσε να φτάσει τελικά ακόμα και τα 520 km.
Τα στιβαρά πέλματα των ελαστικών τα προφυλάσσουν από την πρόωρη φθορά τους στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγάλο βάρος και υψηλή ροπή από πολύ νωρίς. Και τα δύο αυτά στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν αιτία γρηγορότερης φθοράς των ελαστικών στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με αυτά ενός βενζινοκίνητου ή ενός diesel μοντέλου, επομένως μια κακή εξέλιξη τόσο για το περιβάλλον όσο και το πορτοφόλι του οδηγού.
Ωστόσο, πρέπει να κάνουμε την παρακάτω διάκριση: «Η ταχύτερη φθορά των ελαστικών παίζει πιο σημαντικό ρόλο σε ένα αυτοκίνητο, το οποίο ζυγίζει περισσότερο από δύο τόνους και έχει ισχυρό κινητήρα σε σχέση, για παράδειγμα, με ένα Renault Zoe», εξηγεί ο Stefan Küster της κατασκευάστριας εταιρείας ελαστικών Kumho. «Επιπλέον, το στιλ οδήγησης του χρήστη του αυτοκινήτου είναι ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας όσον αφορά τη φθορά.» Πόσο ανθεκτικό είναι ένα ελαστικό στην τριβή, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από το μίγμα της γόμας, που έχει χρησιμοποιηθεί.
Το βάρος του ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί την υψηλή αντοχή των ελαστικών στο βάρος
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ζυγίζουν κατά περίπου 200 με 300 κιλά περισσότερο σε σχέση με μοντέλα με συγκρίσιμους κινητήρες καύσης. Τα ελαστικά τους έχουν, επομένως, μεγαλύτερη ανάγκη αντοχής στο βάρος. Έτσι, κατά την αγορά ελαστικών πρέπει να δώσετε προσοχή στο σωστό δείκτη φόρτωσης, ο οποίος αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας ή μπορείτε να τον ζητήσετε από τον έμπορο των αυτοκινήτων.
Η προκαθορισμένη πίεση των ελαστικών πρέπει επίσης να τηρείται και να ελέγχεται τακτικά, καθώς επηρεάζει την ικανότητά τους σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση φορτίου. Γιατί, αν η πίεση είναι έστω κι ελαφρώς πιο χαμηλή, θα αυξηθεί ανάλογα η αντίσταση κύλισης και η φθορά!