2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Γιατί πρέπει να συντηρούνται τα αυτόματα κιβώτια;
Διαβάστηκε από 10013 αναγνώστες - 12/10/2021
Και όμως, ακόμα και τα αυτόματα κιβώτια χρειάζονται συντήρηση! Μπορεί οι εταιρείες να λένε πως τα υγρά «κρατάνε μια ζωή», όμως στην πραγματικότητα πρέπει να αλλάζουν ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.
Το σύστημα μετάδοσης του οχήματος είναι εξίσου σημαντικό με τον κινητήρα, αφού χωρίς αυτό η ισχύς δεν μπορεί να μεταφερθεί στους τροχούς και το αυτοκίνητο είναι αδύνατο να προχωρήσει. Με την πάροδο των χρόνων και των χιλιομέτρων, το σασμάν υπόκειται σε φθορά, η οποία δυστυχώς δεν γίνεται να αποφευχθεί. Χάρη στη σωστή συντήρηση του κιβωτίου μετάδοσης, τόσο του μηχανικού όσο και του αυτόματου, μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως το εν λόγω εξάρτημα θα λειτουργεί σωστά, όσα χρόνια και αν περάσουν.
Τι προβλήματα μπορεί να παρουσιάσει ένα αυτόματο κιβώτιο;
Ένα πρώιμο σημάδι πως το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται συντήρηση είναι το γεγονός πως οι αλλαγές ταχυτήτων καθυστερούν και δεν γίνονται τόσο ομαλά σε σχέση με πριν. Επίσης, μπορεί να παρατηρήσουμε θόρυβο, κτύπους αλλά και κραδασμούς σε χαμηλές ταχύτητες.
Αυτά μαρτυρούν φθορά στο υγρό μετάδοσης, γνωστό και ως ATF. Πιο συγκεκριμένα, το ιξώδες του υγρού έχει αλλάξει. Αν δεν δώσουμε σημασία στις πρώτες ενδείξεις και συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας για καιρό, το σασμάν θα παρουσιάσει σύντομα και μηχανική φθορά. Στο υγρό θα αιωρούνται μεταλλικά σωματίδια, τα οποία θα προκαλέσουν κάποια μεγαλύτερη ζημιά. Στο τέλος, το κιβώτιο θα «κλειδώσει» σε μία ταχύτητα και το όχημα δεν θα μπορεί να κινηθεί.
Τι κάνουμε αν ένα αυτόματο κιβώτιο παρουσιάσει προβλήματα;
Η τακτική αντικατάσταση των υγρών μετάδοσης είναι απαραίτητη για την σωστή και απροβλημάτιστη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων. Για αυτό μόλις παρατηρήσουμε τα πρώτα σημάδια «κόπωσης» του σασμάν πρέπει να προβούμε στην αλλαγή. Εδώ όμως κρύβεται μία «παγίδα», αφού η απλή αντικατάσταση των «βαλβολινών», χωρίς απόπλυση του κιβωτίου, αντικαθιστά ουσιαστικά ένα μέρος του ATF, το οποίο στην περίπτωση ενός κιβωτίου με μετατροπέα ροπής αποτελεί μόνο το μισό του συνόλου του υγρού.
Ουσιαστικά λοιπόν, ενώ έχουμε αλλάξει τις «βαλβολίνες», στην πραγματικότητα αυτές έχουν προσμίξεις και δεν είναι 100% καινούργιες. Έτσι, η συμπεριφορά και η λειτουργία του κιβωτίου βελτιώνεται μεν σε ένα βαθμό, αλλά όχι εντελώς, ενώ παράλληλα η επόμενη διαδικασία συντήρησης θα γίνει πιο γρήγορα, αφού το υγρό του κιβωτίου δεν είναι εντελώς «φρέσκο».
Αφού ονομάζονται «Lifetime-Filling», γιατί πρέπει να αλλάζουν τα υγρά του αυτόματου κιβωτίου;
Ο όρος «Lifetime-Filling» αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο διάστημα συντήρησης, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν ορίζεται με σαφήνεια από τον κατασκευαστή. Συνήθως αυτός ο όρος μπορεί να περιγραφεί ως ο χρόνος ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων, ή η περίοδος μεταξύ των διαστημάτων συντήρησης, που αναφέρεται σε «κανονικές συνθήκες οδήγησης».
Στην πραγματικότητα, τα ATF υγρά πρέπει να αλλάζονται κάθε 30.000 -120.000 χλμ, αναλόγως του τύπου κιβωτίου και τις οδηγίες του εκάστοτε κατασκευαστή.
Πόσο συχνή πρέπει να είναι η αλλαγή υγρών ATF σε ένα αυτόματο κιβώτιο;
Τα διαστήματα αλλαγής υγρών για τα συνηθισμένα αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής κυμαίνονται μεταξύ 30.000 και 100.000 χλμ και δεν πρέπει να υπερβαίνουν μια περίοδο 8 ετών.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |