Με λάθος πίεση στα ελαστικά χαλάς ως και 300 ευρώ τον χρόνο!
29/11/2021
Μπορεί να έχεις «φρέσκα» ελαστικά, αλλά εάν αυτά έχουν λάθος πίεση, καις παραπάνω, αργείς να φρενάρεις ενώ παράλληλα τα φθείρεις πρόωρα. Το ήξερες ότι πρέπει να ελέγχεις την πίεση κάθε 15 μέρες;
Είναι γνωστό πως τα ελαστικά είναι τα μόνα που διατηρούν το όχημά μας σε επαφή με το δρόμο, και για αυτό το λόγο πρέπει να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση. Δεν αρκεί μόνο να είναι «φρέσκα» και με μεγάλο βάθος πέλματος, αλλά πρέπει να προσέχουμε την πίεση του αέρα που έχουν. Αν αυτή είναι λάθος (μικρότερη αλλά και μεγαλύτερη), τότε τα ελαστικά δεν λειτουργούν σωστά, με μεγάλο αντίκτυπο τόσο στην ασφάλεια, όσο και στην τσέπη μας.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Με ξεφούσκωτα λάστιχα καις 1,6 λίτρα/100 χλμ παραπάνω!
Η σωστή πίεση στα ελαστικά που ορίζει ο κατασκευαστής αναγράφεται σε ειδικό αυτοκόλλητο (συνήθως στην πόρτα του οδηγού ή στο ντουλαπάκι του συνοδηγού) και στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου. Με την πάροδο του καιρού η πίεση αυτή μειώνεται, και για αυτό το λόγο καλό είναι να την τσεκάρουμε τακτικά, και πιο συγκεκριμένα κάθε 15 μέρες.
Ο έλεγχος πρέπει να γίνεται όταν τα λάστιχα είναι κρύα. Δεν αρκεί μία… οπτική παρακολούθηση για το αν έχει «κάτσει» ένα ελαστικό, αφού μια διαφορά 0,5 bar δύσκολα θα φανεί, ενώ αρκεί για αύξηση της κατανάλωσης κατά 1,6 λίτρο/100 χιλιόμετρα. Ετησίως αυτό σημαίνει 4 ντεπόζιτα επιπλέον, κάτι που μεταφράζεται σε έως και 300 ευρώ μείον από την τσέπη μας.
Θες 3 μέτρα παραπάνω για να φρενάρεις με χαμηλότερη πίεση
Δυστυχώς, οι επιπτώσεις που έχει ένα ελαστικό με χαμηλότερη πίεση αέρα δεν είναι μόνο για την τσέπη μας, αλλά και για την ασφάλειά μας, αφού εκτός των άλλων αυξάνεται και η απόσταση φρεναρίσματος.
Πιο συγκεκριμένα, ένα αυτοκίνητο με κατά 0,5 bar ξεφούσκωτα ελαστικά, χρειάζεται 3 μέτρα περισσότερα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, απόσταση που μπορεί να φανεί κρίσιμη τη «δύσκολη» στιγμή.
Αν έχεις παραπάνω αέρα τα φθείρεις πιο γρήγορα και το αυτοκίνητο «κοπανάει» στις λακκούβες
Λάθος πίεση δεν σημαίνει μόνο «μικρότερη» πίεση, αφού και ο παραπάνω αέρας εγκυμονεί κινδύνους και προβλήματα. Αν… παραφουσκώσουμε το ελαστικό, αυτό γίνεται πιο σκληρό, ενώ παράλληλα μειώνεται η επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το δρόμο. Μία ίδια διαφορά της τάξης του 0,5 bar, αυτή τη φορά προς τα επάνω, χειροτερεύει την ποιότητα κύλισης, κάνει πιο «τραχιά» τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε ανωμαλίες του δρόμου, και επίσης κάνει τα ελαστικά πιο ευαίσθητα στις ανωμαλίες και τις λακκούβες, προκαλώντας αυξημένες φθορές.
Είτε μικρότερη είτε μεγαλύτερη, πίεση κατά 0,5 bar διαφορετική από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών μέχρι και κατά 8.000 χιλιόμετρα. Με μειωμένη πίεση το πέλμα φθείρεται περισσότερο στις άκρες, ενώ με μεγαλύτερη, η φθορά γίνεται στο κέντρο του ελαστικού.
Με φθαρμένα ελαστικά θες σχεδόν 10 μέτρα παραπάνω να φρενάρεις
Η φθορά των ελαστικών παίζει μεγάλο ρόλο στην ασφάλειά μας. Σύμφωνα με μετρήσεις που έχουμε κάνει, ένα αυτοκίνητο με σχεδόν καινούργια ελαστικά με βάθος πέλματος 7 χιλιοστά, χρειάστηκε 36,2 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα. Όταν αντικαταστήσαμε τα ελαστικά με άλλα παλαιότερα, με βάθος πέλματος στο ελάχιστο νόμιμο όριο (1,6 χιλιοστά), η απόσταση φρεναρίσματος έγινε 45,8 μέτρα, δηλαδή 9,6 μέτρα παραπάνω. Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα στο βρεγμένο, όπου η απόσταση ακινητοποίησης είναι 3 φορές μεγαλύτερη από ότι στο στεγνό.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Βλέπουμε λοιπόν πως η λάθος πίεση στα ελαστικά έχει μεγάλο αντίκτυπο τόσο στην κατανάλωση όσο και στην ασφάλειά μας, ενώ συμβάλλει στην πρόωρη φθορά τους. Όσο για το βάθος πέλματος, όταν αυτό θα έχει φτάσει στο κατώτατο νόμιμο όριο (1,6 χιλιοστά), ουσιαστικά το ελαστικό θα είναι επικίνδυνο για εμάς και τους γύρω μας.
Θα πρέπει να αλλάζουμε ελαστικά όταν α) το βάθος πέλματος είναι μικρότερο από 4 χιλιοστά, ή β) κάθε 40.000 χιλιόμετρα. Βέβαια, στην περίπτωση που ένα όχημα είναι για πολύ καιρό ακίνητο, ακόμα και αχρησιμοποίητα να είναι τα ελαστικά του, αυτά θα πρέπει να αλλαχτούν, αφού θα έχουν ξεραθεί.
Μπορεί η αλλαγή να κοστίζει, αλλά κανένα κόστος δεν είναι μεγαλύτερο από αυτό της ασφάλειας και της ζωής μας. Όσο για τον έλεγχο της πίεσης, αυτός θα πρέπει να γίνεται κάθε 15 ημέρες. Ο αέρας εξάλλου είναι δωρεάν…
Συνοψίζοντας, καις 1,6 λίτρα/100 χλμ παραπάνω με μόλις 0,5 bar πίεση χαμηλότερη, ενώ θες 3 μέτρα παραπάνω για να φρενάρεις. Αν τα παραφουσκώσεις, φθείρονται πιο γρήγορα στο κέντρο και το αυτοκίνητο γίνεται άτσαλο στις λακκούβες!
Επιπλέον θες 10 μέτρα παραπάνω για να σταματήσεις αν έχεις φθαρμένα ελαστικά!
Εσείς βλέπετε βελτίωση στην κατανάλωση όταν φουσκώνετε τα λάστιχα;
Συμφωνείς; Κοινοποίησε το. Έχεις άλλη άποψη; Κάνε ένα σχόλιο.