Χάνει λίγη πίεση το ελαστικό; Μην το αγνοήσεις ποτέ!
Χάνει αέρα το λάστιχο την ώρα που οδηγώ, αλλά δεν έχει ξεφουσκώσει πολύ. Αρκεί να συμπληρώσω απλά αέρα και να συνεχίσω την πορεία μου; Όχι, καθώς μπορεί να κρύβονται μεγάλοι κίνδυνοι πίσω από την «αθώα» μικρή απώλεια πίεσης.
Δεν πρέπει ποτέ να αγνοείς την πτώση πίεσης του ελαστικού, όσο μικρή και αν είναι
Την ώρα που οδηγείς, ανάβει η ένδειξη πεσμένης πίεσης σε έναν τροχό. Τι κάνεις; Φυσικά σταματάς στο επόμενο πρατήριο καυσίμων και ελέγχεις την πίεση. Βλέπεις πως έχει πέσει «μόνο» 0,3 bar και σκέφτεσαι «Α, δεν είναι τίποτα, θα συμπληρώσω και θα συνεχίσω την πορεία μου», χωρίς να μπεις στη διαδικασία να ελέγξεις το λάστιχο. Κανένα πρόβλημα, σωστά;
Με το πρώτο σημάδι απώλειας πίεσης, πρέπει να επιθεωρήσεις τα ελαστικά σου
Λάθος, όπως παρατήρησε ένας συνάδελφος της γερμανικής AutoBILD, που του έτυχε αυτό ακριβώς το περιστατικό την ώρα που ταξίδευε. Από τη στιγμή που συμπλήρωσε αέρα, συνέχισε το δρόμο του για άλλα 100 χλμ με ταχύτητα 80 χλμ/ώρα, όταν ξαφνικά η λυχνία εμφανίστηκε ξανά στο καντράν.
Αυτή τη στιγμή ο οδηγός πείστηκε πως έπρεπε να επιθεωρήσει οπτικά το ελαστικό, όπου και βρήκε, όχι αναπάντεχα, ένα μικρό μεταλλικό αντικείμενο καρφωμένο στο πέλμα.
Τι κίνδυνος υπάρχει αν έχει καρφωθεί κάτι ογκώδες στο ελαστικό;
Το κοντινότερο βουλκανιζατέρ απείχε άλλα 50 χλμ μακριά, και κατά την επίσκεψη, όταν αφαιρέθηκε το ελαστικό διαπιστώθηκε πως το «μικρό» αντικείμενο ήταν στην ουσία μια μεταλλική ράβδος μήκους 8 εκατοστών, η οποία απείχε ελάχιστα από το πλαϊνό μέρος του σκελετού του ελαστικού.
Αν ο τροχός είχε χτυπήσει με δύναμη σε κάποια λακκούβα, θα υπήρχε πολύ μεγάλη πιθανότητα να τρυπήσει το πλαϊνό τοίχωμα και να σκάσει το ελαστικό, με κίνδυνο την απότομη απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου. Καταλαβαίνουμε πως η ζημιά, λόγω της αμέλειας, θα ήταν κατά πολύ πιο ακριβή από το απλό μπάλωμα που χρειάστηκε τελικά να γίνει.
Σχολιάστε |