Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Δείτε όλες τις σύγχρονες τάσεις της βιομηχανίας ελαστικών.

Οι νέες τάσεις στα ελαστικά

Διαβάστηκε από 10990 αναγνώστες - 17/3/2016

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν τα παλαιότερης τεχνολογίας ελαστικά, ήταν ο χρόνος που απαιτούνταν για να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. 


Πλέον, χάρη στις νέες τεχνολογίες μείγματος που χρησιμοποιούνται για το πέλμα των ελαστικών, που έρχονται με υψηλή περιεκτικότητα πυριτίου (silica) τα ελαστικά ζεσταίνονται πολύ πιο γρήγορα, προσφέροντας πρόσφυση και κατευθυντικότητα από τα πρώτα μόλις μέτρα.

Φυσικά από την εξίσωση δε θα μπορούσαν να λείπουν τα νανοσωματίδια, που εξαπλώνονται σε όλους τους τομείς της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης, που σε αυτή την περίπτωση προσφέρουν εξαιρετική ευκαμψία στο πέλμα του ελαστικού. Τα θετικά αποτελέσματα από αυτό είναι διπλά, καθώς πέρα από τη μεγαλύτερη άνεση στην κύλιση και την καλύτερη απομόνωση των ανωμαλιών από την καμπίνα, αυτή η συμμόρφωση στις ανωμαλίες δίνει αυξημένη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. 

Τα νανοσωματίδια δεν είναι όμως η μόνη αλλαγή στο μείγμα. Οι νέου τύπου ρητίνες που χρησιμοποιούν οι μεγάλες βιομηχανίες ελαστικών στις καινούργιες τους γόμες αριστεύουν στο να συνδυάζουν τα έως πριν μερικά χρόνια ασυμβίβαστα: Την πρόσφυση σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα σε συνδυασμό με τη μεγάλη διάρκεια ζωής. Έτσι, οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώνονται, η κατευθυντικότητα αυξάνεται και το αυτοκίνητο αντιδρά ακόμα πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού.

Σε συνδυασμό με τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της άνεσης και της οικολογίας (βλέπε Πράσινα Ελαστικά) και τα ελαστικά τύπου run-flat που καταργούν τη ρεζέρβα καθώς οι σκληροί σκελετοί και τα πλαϊνά τους επιτρέπουν τη χρήση τους με μειωμένη ταχύτητα ακόμα και όταν έχουν τρυπήσει, η εικόνα του χώρου έχει αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια.
Ανάλογα με τις προτεραιότητές σας, είτε αυτές είναι στην πρόσφυση, στην οικονομία, στην ενεργητική ασφάλεια, την ησυχία ή τη μακροζωία, υπάρχει ένα σετ ελαστικών που θα καλύψει ακριβώς τις ανάγκες σας, μεταμορφώνοντας στην πορεία και το αυτοκίνητό σας. 

Τι προσέχουμε πριν την τελική αγορά
Αν όλα αυτά σας φαίνονται από περίπλοκα έως βαρετά, υπάρχει ένας απλός και γρήγορος τρόπος να δείτε αν ένα συγκεκριμένο ελαστικό σας κάνει και εάν αυτά που υποστηρίζει ο λαστιχάς σας ισχύουν: Όλα τα σύγχρονα ελαστικά που περνάνε προδιαγραφές φέρουν υποχρεωτικά το αυτοκόλλητο της φωτογραφίας που περιλαμβάνει τα βασικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ελαστικού. Ιδού τι σημαίνουν οι ενδείξεις:
 
Οικονομία καυσίμου
Όσο μεγαλύτερη τριβή κύλισης έχει ένα ελαστικό, τόσο μεγαλύτερη αντίσταση φέρει και τόσο περισσότερο φρενάρει μόνο του, απαιτώντας περισσότερη πίεση στο γκάζι – και μεγαλύτερα χαμόγελα στο βενζινά μας. Η διαφορά ανάμεσα σε ένα ελαστικό κατηγορίας Α με ένα κατηγορίας G φτάνει το 7.5%. Υπολογίζοντας μια νορμάλ μέση κατανάλωση, στα 15.000km η διαφορά φτάνει τα 97.5 λίτρα. Και με τιμή αμόλυβδης στα 1.43 ευρώ/λίτρο, η διαφορά στο κόστος χρήσης φτάνει τα 140 ευρώ το χρόνο, ή 420 ευρώ στα τρία χρόνια. Με άλλα λόγια, ένα ελαστικό κατηγορίας Α έρχεται... τσάμπα σε σχέση με ένα κατηγορίας G.
 
Φρενάρισμα στο βρεγμένο
Εδώ τα πράγματα είναι ιδιαίτερα απλά, χωρίς την ανάγκη για μαθηματικά. Ένα ελαστικό κατηγορίας Α έχει έως και 18 μέτρα μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος σε τυποποιημένες συνθήκες από ένα κατηγορίας G. Αντικαταστήστε τις τυποποιημένες συνθήκες σε Ευρωπαϊκή άσφαλτο με την Ελληνική γλίτσα και αποφασίστε ποιό ελαστικό προτιμάτε.
 
Θόρυβος κύλισης
Ένδειξη εξωτερικού θορύβου, καθώς ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα εξαρτάται από το αυτοκίνητο. Μια γραμμή σημαίνει 3 db κάτω από το ευρωπαϊκό όριο του 2016 , δύο γραμμές ότι το πληρεί, τρεις ότι καλύπτει το τρέχον όριο. Υπολογίστε διαφορά θορύβου τελευταίας με πρώτη κατηγορία περίπου τέσσερις φορές πιο έντονο θόρυβο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχετικες επιχειρησεις