Τι πλεονεκτήματα έχουν τα χειμερινά ελαστικά;
Διαβάστηκε από 10135 αναγνώστες - 22/1/2016
Δεν είναι τόσο θέμα πλεονεκτημάτων, όσο θέμα προσέγγισης. Σε αντίθεση με τα καλοκαιρινά ή παντός καιρού ελαστικά που συνήθως έχουν πιο λεπτά αυλάκια και μαλακή γόμα, τα χειμερινά ελαστικά είναι σχεδιασμένα για να αποδίδουν τα μέγιστα σε κακές καιρικές συνθήκες και ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες. Κάτω από τους 7 βαθμούς Κελσίου, νούμερο που πλέον συναντάται αρκετά συχνά ακόμα και στις κεντρικές περιοχές της χώρας, τα κανονικά ελαστικά αρχίζουν να τα βρίσκουν σκούρα. Το μείγμα του καουτσούκ που χρησιμοποιούν, σχεδιασμένο όπως είναι για υψηλές θερμοκρασίες, σκληραίνει - με αποτέλεσμα να έχουν ιδιαίτερα μειωμένη πρόσφυση, ακόμα και σε σχέση με χαμηλότερων προδιαγραφών χειμερινά ελαστικά.
Τα χειμερινά ελαστικά από την άλλη, είναι σχεδιασμένα ακριβώς για αυτές τις συνθήκες:
• Είναι κατασκευασμένα με ειδικό μείγμα καουτσούκ που έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε πυρίτιο, κάτι που τους επιτρέπει να παραμένουν εύκαμπτα ακόμα και στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες, διατηρώντας την πρόσφυση με την άσφαλτο.
• Το βάθος και η σχεδίαση των κύριων αυλακώσεων τους είναι ειδικά σχεδιασμένα για πρόσφυση στο χιόνι και για να διώχνουν το νερό. Το πάχος των κύριων αυλακώσεων πρέπει να παραμένει πάνω από τα 4 χιλιοστά.
• Τα τακούνια τους δεν είναι ενιαία, αλλά γεμάτα πλήθος μικρών σχισμών, ή περιφερειακών αυλακώσεων. Αυτές μπορεί ακόμα και να ξεπερνούν τις 2.000 ανά ελαστικό, και κάθε μία από αυτές προσφέρει τον οβολό της στην πρόσφυση του οχήματος.
Όπως βέβαια λέει και το όνομά τους, τα χειμερινά ελαστικά είναι κατασκευασμένα αποκλειστικά για χρήση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Όταν ο υδράργυρος ανέβει, τα πλεονεκτήματά τους εξαφανίζονται και η φθορά τους αυξάνει. Συνήθως προτείνεται η χρήση τους από το Νοέμβριο έως και το Μάρτιο, ανάλογα πάντα με τις εξωτερικές θερμοκρασίες.
Τέλος, μην ξεχνάμε ότι όσο καλό και να είναι ένα χειμερινό ελαστικό, δεν παύει να έχει περιορισμούς. Και όταν τα εκατοστά του χιονιού αυξάνονται, τότε ακόμα και τα ειδικά σχεδιασμένα αυλάκια αυτών των ελαστικών αρχίζουν να μπουκώνουν. Και τότε χρειάζεται να περάσουμε σε άλλου είδους λύσεις.