autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Γλιστρούν τα ελαστικά σου; Κάνε το Lincoln Test και δες το λόγο...

Γλιστρούν τα ελαστικά σου; Κάνε το Lincoln Test και δες το λόγο...

Διαβάστηκε από 5353 αναγνώστες - 23/1/2024

Τα λάστιχα δεν γλιστρούν μόνο όταν βρέχει. Ειδικά σε έναν δρόμο με νερό, πρέπει να προσέχεις ακόμη περισσότερο γιατί η οδήγηση σε τέτοιες συνθήκες είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη. Το Lincoln Test μπορεί να αποτελέσει μία λύση...

Χρειάζεται να σου πούμε γιατί είναι επικίνδυνο το γλίστρημα των ελαστικών

Ξέρεις καλά κάθε ήχο, κούνημα ή τράνταγμα που κάνει το αυτοκίνητο σου. Αλλά σήμερα διαπίστωσες κάτι διαφορετικό. Μόλις άναψε πράσινο στο φανάρι, πάτησες γκάζι και ένιωσες ότι τα ελαστικά σου γλιστρούν. Αν είναι η πρώτη φορά τότε το πρόβλημα μπορεί να είναι μικρό, όμως θα πρέπει άμεσα να τα τσεκάρεις! Ας δούμε όμως πού μπορεί να οφείλεται αυτό το γλίστρημα.

Το πέλμα τους έχει φαγωθεί - Δες πώς κάνεις το Lincoln Test

Εφόσον τα ελαστικά γλιστρούν, το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξεις είναι το πέλμα. Τα λιωμένα ελαστικά θα μειώσουν την πρόσφυση του αυτοκινήτου σου με το οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύεις να «φύγεις« από τον δρόμο, ειδικά όταν οδηγείς μετά από βροχή.

Θα πρέπει λοιπόν να μετρήσεις το βάθος πέλματος των ελαστικών σου. Οι Αμερικάνοι έχουν ένα δικό τους τρόπο, για να ελέγξουν την κατάσταση των ελαστικών τους, το οποίο το ονομάζουν «Lincoln Test» ή αλλιώς  «Penny check». Στην ουσία βάζουν στις αυλακώσεις του ελαστικού το κέρμα, στο οποίο εικονίζεται το πρόσωπο του Abraham Lincoln. Βυθίζοντας το κέρμα προς τα κάτω, αν το πάνω μέρος του κεφαλιού του Αμερικανού Προέδρου είναι κρυμμένο, τότε το ελαστικό είναι καλό. Αν όχι, τότε χρειάζεται αλλαγή. Μπορείς να το πραγματοποιήσεις και εσύ χρησιμοποιώντας ένα νόμισμα του ενός ευρώ.

Η ετικέτα μπορεί να σου πει την αλήθεια

Έχουμε αναφερθεί ξανά στην ετικέτα των ελαστικών και στην μεγάλη αξία της. Σε αυτή βαθμολογείται η ποιότητα ενός ελαστικών στο βρεγμένο δρόμο. Έτσι λοιπόν, μπορεί να έχουν βαθμολογία πρόσφυσης A, B και C, με το A να έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση και το C να έχει τη μικρότερη. Η βαθμολογία πρόσφυσης είναι πολύ σημαντική, καθώς το γλίστρημα του τροχού συμβαίνει συνήθως όταν η δύναμη που ασκείται στο ελαστικό κατά την επιτάχυνση υπερβαίνει τη διαθέσιμη πρόσφυση του ελαστικού. Με άλλα λόγια, εάν το αυτοκίνητό σας έχει πολλή ισχύ, αλλά η πρόσφυση των ελαστικών σας δεν μπορεί να αντέξει όλη αυτή τη δύναμη, τότε μπορεί να γλιστρήσει όταν πατάτε το γκάζι.

Τα έχεις φουσκώσει υπερβολικά

Είτε το πιστεύεις είτε όχι, το υπερβολικό φούσκωμα των ελαστικών είναι κακό! Κάθε ελαστικό έχει ένα σημείο όπου το πέλμα έρχεται σε επαφή με το δρόμο. Όταν λοιπόν τα φουσκώσεις παραπάνω από όσο πρέπει, το σημείο επαφής γίνεται μικρότερο, μειώνοντας έτσι την πρόσφυση. Επιπλέον, τα υπερβολικά φουσκωμένα ελαστικά τείνουν να γίνονται πιο άκαμπτα, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το χειρισμό και την απόδοση.
Μπορείς να βρεις το προτεινόμενο PSI του κατασκευαστή του οχήματός σου σε ένα αυτοκόλλητο στο πλαϊνό της πόρτας.

Τα ελαστικά που διάλεξες δεν είναι κατάλληλα για το όχημά σου

Σε αυτή την περίπτωση έχεις μεγάλο πρόβλημα, αφού η πίεση των ελαστικών μπορεί να μην είναι αρκετή για να έχει το αυτοκίνητό τη βέλτιστη πρόσφυση με το δρόμο. Θα πρέπει άμεσα να τα αντικαταστήσεις. Κι εδώ μπορείς να συμβουλευτείς το βιβλιαράκι του οδηγού, κάποιον ειδικό αλλά και την ετικέτα (δείκτη φορτίου - ταχύτητας).

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις