2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Με βάση τη νομοθεσία της Ε.Ε, ένα ελαστικό κρίνεται ασφαλές στην οδήγηση να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλιοστών στην περιφέρεια.
6 σημεία ελέγχου: Τι πρέπει να προσέχω στα ελαστικά μου;
11/12/2023
Βάθος πέλματος και «σφήνες» από διάφορα αντικείμενα
Φθορά στο κέντρο και την εξωτερική πλευρά του πέλματος
Τι κάνω αν διαπιστώσω ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών μπροστά-πίσω και ανά πλευρά
Τσεκάρω τα ελαστικά μου τουλάχιστον 1 φορά το μήνα
Είναι το μοναδικό σημείο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα, για αυτό και θεωρείται από τα σημαντικότερα εξαρτήματά του. Τα ελαστικά δέχονται καθημερινά μεγάλες πιέσεις, σε μικρές ή μεγάλες διαδρομές, «σηκώνοντας» όλο το βάρος του αυτοκινήτου μας. Οι πιέσεις αυτές συνεπάγονται φθορές σε βάθος χρόνου. Για να αποφύγουμε τυχόν προβλήματα και κινδύνους κάνουμε τακτικό έλεγχο στο πέλμα τους για να παρατηρήσουμε εγκαίρως τις όποιες φθορές. Κατά κανόνα, χρειάζεται να τσεκάρουμε και τα τέσσερα ελαστικά, τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Φυσικά, πριν από κάποιο μεγάλο ταξίδι, κάνουμε εκτεταμένο check. Πάμε να δούμε τα 6 βασικά σημεία ελέγχου του πέλματος των ελαστικών μας.
1. Βάθος πέλματος: Όταν κάνω έλεγχο βάθους πέλματος πρέπει να μετράω τόσο εξωτερική όσο και την εσωτερική πλευρά κάθε πέλματος. Με βάση τη νομοθεσία της Ε.Ε, ένα ελαστικό κρίνεται ασφαλές στην οδήγηση να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλιοστών στην περιφέρεια. Βέβαια, για μέγιστη ασφάλεια και σιγουριά, οι ειδικοί προτείνουν τουλάχιστον 4 χιλιοστά ή και ακόμη μεγαλύτερο.
2. Ράβδοι φθοράς: Για να μην φθαρεί το πέλμα του ελαστικού υπάρχουν συγκεκριμένοι δείκτες φθοράς. Μιλάμε για τις ράβδους φθοράς που αποτελούνται από σκληρό καουτσούκ και βρίσκονται εσωτερικά στο πλευρικό τοίχωμα κάθε ελαστικού. Όταν τις δεις σημαίνει ότι το πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το όριο ασφαλείας, για αυτό και πρέπει να αγοράσεις νέο σετ ελαστικών.
3. Φθορά στο κέντρο πέλματος: Έχουμε αναφέρει ξανά την σημασία της σωστής πίεσης των ελαστικών. Διότι αν υπάρχει υπερβολική πίεση στον αέρα, το ελαστικό δέχεται υπερβολική φθορά στο κέντρο πέλματος, για αυτό και πρέπει να την μειώσουμε.
4. Φθορά στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού: Κάνεις υπερβολικά γρήγορα στροφιλίκια; Τότε κινδυνεύεις να φθείρεις τις ακμές των ελαστικών σου. Ναι, ο πιεστικός τρόπος οδήγησης δημιουργεί σημαντική φθορά στην εξωτερική πλευρά του ελαστικά. Το ίδιο ισχύει και με την λάθος πίεση, την οποία πρέπει να (ξανά)ελέγξουμε.
5. «Σφήνες» στο πέλμα: Πόσο συχνά «πατάτε» σε εκτός δρόμου διαδρομές; Ακόμη και μέσα στην πόλη είναι πιθανό διάφορα αντικείμενα να «σφηνώσουν» στο πέλμα του ελαστικού. Για αυτό και ανά τακτά χρονικά διαστήματα τσεκάρουμε το πέλμα για πετραδάκια, ειδάλλως επισκεπτόμαστε κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό αν δεν μπορούμε να τα αφαιρέσουμε μόνοι μας ή αν δούμε ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ.
6. Ανομοιόμορφη φθορά: Αν τα ελαστικά δεν έχουν σωστή ευθυγράμμιση, πιθανώς να υπάρχει ανομοιόμορφη φθορά σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα υπολογίζοντας ότι τα πίσω ελαστικά κατά κανόνα φθείρονται λιγότερο από τα μπροστινά, αν διαπιστώσετε μεγάλη διαφορά στην ποιότητά τους, πρέπει να τσεκάρετε την ανάρτηση του αυτοκινήτου σας σε κάποιο συνεργείο.
Τα 6 σημεία ελέγχου του πέλματος των ελαστικών μου
Βάθος πέλματος και «σφήνες» από διάφορα αντικείμενα
Φθορά στο κέντρο και την εξωτερική πλευρά του πέλματος
Τι «παίζει» με τις ράβδους φθοράς
Τι κάνω αν διαπιστώσω ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών μπροστά-πίσω και ανά πλευρά
Εσύ ελέγχεις τα 6 βασικά σημεία για την προστασία του πέλματος στο ελαστικό σου; Πόσο συχνά κάνεις check;
1. Βάθος πέλματος: Όταν κάνω έλεγχο βάθους πέλματος πρέπει να μετράω τόσο εξωτερική όσο και την εσωτερική πλευρά κάθε πέλματος. Με βάση τη νομοθεσία της Ε.Ε, ένα ελαστικό κρίνεται ασφαλές στην οδήγηση να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλιοστών στην περιφέρεια. Βέβαια, για μέγιστη ασφάλεια και σιγουριά, οι ειδικοί προτείνουν τουλάχιστον 4 χιλιοστά ή και ακόμη μεγαλύτερο.
2. Ράβδοι φθοράς: Για να μην φθαρεί το πέλμα του ελαστικού υπάρχουν συγκεκριμένοι δείκτες φθοράς. Μιλάμε για τις ράβδους φθοράς που αποτελούνται από σκληρό καουτσούκ και βρίσκονται εσωτερικά στο πλευρικό τοίχωμα κάθε ελαστικού. Όταν τις δεις σημαίνει ότι το πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το όριο ασφαλείας, για αυτό και πρέπει να αγοράσεις νέο σετ ελαστικών.
3. Φθορά στο κέντρο πέλματος: Έχουμε αναφέρει ξανά την σημασία της σωστής πίεσης των ελαστικών. Διότι αν υπάρχει υπερβολική πίεση στον αέρα, το ελαστικό δέχεται υπερβολική φθορά στο κέντρο πέλματος, για αυτό και πρέπει να την μειώσουμε.
4. Φθορά στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού: Κάνεις υπερβολικά γρήγορα στροφιλίκια; Τότε κινδυνεύεις να φθείρεις τις ακμές των ελαστικών σου. Ναι, ο πιεστικός τρόπος οδήγησης δημιουργεί σημαντική φθορά στην εξωτερική πλευρά του ελαστικά. Το ίδιο ισχύει και με την λάθος πίεση, την οποία πρέπει να (ξανά)ελέγξουμε.
5. «Σφήνες» στο πέλμα: Πόσο συχνά «πατάτε» σε εκτός δρόμου διαδρομές; Ακόμη και μέσα στην πόλη είναι πιθανό διάφορα αντικείμενα να «σφηνώσουν» στο πέλμα του ελαστικού. Για αυτό και ανά τακτά χρονικά διαστήματα τσεκάρουμε το πέλμα για πετραδάκια, ειδάλλως επισκεπτόμαστε κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό αν δεν μπορούμε να τα αφαιρέσουμε μόνοι μας ή αν δούμε ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ.
6. Ανομοιόμορφη φθορά: Αν τα ελαστικά δεν έχουν σωστή ευθυγράμμιση, πιθανώς να υπάρχει ανομοιόμορφη φθορά σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Αντίστοιχα υπολογίζοντας ότι τα πίσω ελαστικά κατά κανόνα φθείρονται λιγότερο από τα μπροστινά, αν διαπιστώσετε μεγάλη διαφορά στην ποιότητά τους, πρέπει να τσεκάρετε την ανάρτηση του αυτοκινήτου σας σε κάποιο συνεργείο.
Τα 6 σημεία ελέγχου του πέλματος των ελαστικών μου
Βάθος πέλματος και «σφήνες» από διάφορα αντικείμενα
Φθορά στο κέντρο και την εξωτερική πλευρά του πέλματος
Τι «παίζει» με τις ράβδους φθοράς
Τι κάνω αν διαπιστώσω ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών μπροστά-πίσω και ανά πλευρά
Εσύ ελέγχεις τα 6 βασικά σημεία για την προστασία του πέλματος στο ελαστικό σου; Πόσο συχνά κάνεις check;
Όταν οι ράβδοι φθοράς γίνουν ορατές με γυμνό μάτι, τότε το πέλμα του ελαστικού σας έχει φθαρεί πέρα από τα όρια ασφάλειας.
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |