Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Τα ξεφούσκωτα λάστιχα είναι επικίνδυνα & έχεις χειρότερο φρενάρισμα

Τα ξεφούσκωτα λάστιχα είναι επικίνδυνα & έχεις χειρότερο φρενάρισμα

Διαβάστηκε από 10073 αναγνώστες

Όταν ζητάς τα φρένα του αυτοκινήτου σου, θέλεις την μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα και απόδοση. Και η σωστή κατάσταση των ελαστικών σου είναι βασικό προαπαιτούμενο. Διότι όταν μιλάμε για ξεφούσκωτα λάστιχα, τότε έχεις σημαντικά χειρότερο φρενάρισμα.

3,1 μέτρα χειρότερο φρενάρισμα αν υπάρχει 0,5 bar μειωμένη πίεση ελαστικού

Κλισέ ή όχι είναι η πραγματικότητα: «Τα ελαστικά είναι το μόνο σημείο επαφής κάθε οχήματος με τον δρόμο». Αυτομάτως λοιπόν καταλαβαίνει κανείς πως η ασφάλεια οδηγού και επιβατών είναι άμεσα εξαρτώμενη από τα μαγικά αυτά «μαύρα δαχτυλίδια», που περιβάλλουν τις ζάντες των οχημάτων μας. Και τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο για την δική μας ασφάλεια, αλλά και των ανθρώπων τριγύρω μας. Ποτέ δεν ξέρουμε πότε θα εμφανιστεί ο κίνδυνος και πότε θα χρειαστεί ένα φρενάρισμα πανικού.
 
Για να λειτουργήσουν σωστά τα ελαστικά, στη μορφή που τα ξέρουμε σήμερα τουλάχιστον, χρειάζονται δύο πράγματα: πέλμα με μπόλικο «ψωμί» και σωστή πίεση αέρα. Όσο πιο κοντά στο βέλτιστο σημείο είναι αυτοί οι δύο παράγοντες, τόσο πιο σωστή είναι η συμπεριφορά ενός ελαστικού. Για τη σημασία των πιέσεων των ελαστικών είχαμε κάνει μεγάλη δοκιμή στο τεύχος 50/2015, όπου είχαμε διαπιστώσει πως με 0,5 bar μειωμένη πίεση η απόσταση φρεναρίσματος αυξάνεται έως 3,1 μ. και η κατανάλωση έως 20%! Σήμερα ερχόμαστε για να ρίξουμε φως στον παράγοντα «φθορά».

Προσοχή και στη φθορά τους, χρειάζεται να κοιτάς και το βάθος πέλματος

Εξίσου σημαντικό είναι να προσέχεις και τα όρια φθοράς των ελαστικών σου. Αέναο ελαστικό δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει ποτέ, τουλάχιστον με τη μορφή που το ξέρουμε σήμερα. Σχεδόν όλα τα καινούργια συμβατικά ελαστικά έχουν αρχικό βάθος πέλματος 8 χλστ. (μίνιμουμ επιτρεπτό στα 1,6 χλστ.). Η χρήση του ελαστικού και η τριβή με το οδόστρωμα προκαλούν φθορά στο πέλμα, το οποίο σταδιακά μειώνεται μέχρι που χάνεται εντελώς και το ελαστικό γίνεται «καραφλό» και ουσιαστικά άχρηστο. Το ελαστικό όμως «φθείρεται» και χάνει τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του και με τον χρόνο. Το ότι ένα ελαστικό έχει κάνει 5.000 χλμ. σε 6 χρόνια δεν το κάνει καλύτερο από ένα, που έχει γράψει 50.000 χλμ. σε δύο χρόνια
 
Το πρόβλημα διογκώνεται επειδή πολλοί «ξεχνούν» να αλλάξουν τα ελαστικά. Αυτό όμως μπορεί να αποβεί καταστροφικό. Μιλάμε για ένα κόστος της τάξεως των 300 ευρώ (κατά μέσο όρο) στα 3-4 χρόνια, το οποίο αν κρύβουμε κάτω από το χαλάκι μπορεί να μας οδηγήσει σε ατύχημα με υλικές ζημιές στην καλύτερη περίπτωση χιλιάδων ευρώ. Για να μην πούμε για τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Πέρα από το προφανές, που είναι το κράτημα και η πρόσφυση στο δρόμο, τα ελαστικά έχουν άμεση συμμετοχή και στο φρενάρισμα. Κανείς δεν ξέρει πότε θα χρειαστεί να φρενάρει ξαφνικά για να γλυτώσει μια σύγκρουση με άλλο όχημα ή με κάποιον πεζό.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις