Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Δοκιμή: Michelin Uptis, τα ελαστικά που δεν κλατάρουν ποτέ
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή: Michelin Uptis, τα ελαστικά που δεν κλατάρουν ποτέ

Διαβάστηκε από 20152 αναγνώστες - 21/7/2022

Δοκιμάζουμε την νέα τεχνολογία της Michelin, τα ελαστικά χωρίς πεπιεσμένο αέρα. Πόσο πετυχημένο είναι το φιλόδοξο πείραμα με το συγκεκριμένο είδος ελαστικών;

Το φιλόδοξο πλάνο της Michelin με την παραγωγή ελαστικών που δεν κλατάρουν-τρυπάνε βρίσκεται σε επεξεργασία. Στόχος της είναι να κυκλοφορήσει στην αγορά τα «Airless Uptis» μέσα στο 2024 δημιουργώντας ένα προϊόν που θα εξασφαλίζει περισσότερη ασφάλεια, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, πιο ήσυχο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Η Michelin και η General Motors ισχυρίζονται ότι το μέλλον θα περιστρέφεται γύρω από το συγκεκριμένο είδος με τα «Uptis», των οποίων η συντομογραφία δηλώνει σύστημα ελαστικών ανθεκτικών στα τρυπήματα, σκάσιμο στην προκειμένη περίπτωση.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 
Πώς ωστόσο εφαρμόζεται στην πράξη η τεχνολογία των μελλοντικών αυτών ελαστικών; Ουσιαστικά, συνδυάζει δύο επαναστατικές θεωρίες το project της Michelin. Αρχικά, έχουμε να κάνουμε με ελαστικό το οποίο λειτουργεί χωρίς αέρα. Έπειτα, αντί να έχουμε ζάντες στο εσωτερικό των ελαστικών, θα δημιουργηθεί μία νέα ενιαία μονάδα, το περίφημο «Tweel» (σύντμηση των όρων tire και wheel). Η γαλλική βιομηχανία θέλει με το νέο αυτό ελαστικό να διατηρήσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στην οδήγηση τα οποία προσφέρει εδώ και δεκαετίες, παράλληλα όμως στοχεύει να αποκτήσει περισσότερο οικολογικό προφίλ. Ενδεικτικά, η Michelin υπόσχεται ότι το νέο προϊόν χρειάζεται λιγότερη πρώτη ύλη, παράγει λιγότερες επιβλαβείς ουσίες και είναι 100% ανακυκλώσιμο.
 
Η συγκεκριμένη καινοτομία είχε εμφανιστεί το 2019, λαμβάνοντας την σχετική διάκριση από την κορυφαία στο είδος της διαδικασία «Χρυσό Τιμόνι», υπό την αιγίδα της Auto Bild. Έναν χρόνο αργότερο γίνεται το test πρωτότυπου των συγκεκριμένων ελαστικών στον δρόμο για να διαπιστωθεί στην πράξη το κατά πόσο δεν κλατάρουν. Πρέπει να τονιστεί, βέβαια, ότι τα «Michelin Uptis» έχουν κάνει τα πρώτα τους ταξίδια με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Chevrolet Bolt.


 
Στην δοκιμή της Auto Bild η προσομοίωση έγινε με χαμηλές ταχύτητες στα 40-50 χλμ/ώρα, ώστε να υπάρχει πιο ρεαλιστικό και απτό αποτέλεσμα. Σε επίπεδο αίσθησης, δύσκολα μπορούσε κανείς να αντιληφθεί την διαφορά από ένα αυτοκίνητο με τυπικά ελαστικά πεπιεσμένου αέρα. Υπάρχει πάντως έντονη σχέση πρόσφυσης του ελαστικού με τον δρόμο. Η ακρίβεια στην οδήγηση αλλά και η άνεση είναι επίσης σημαντικά πλεονεκτήματα που πρέπει να επισημανθούν.

...Δείτε περισσότερα

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις