10 φωτογραφίες »

TEST: Είναι καλύτερα τα μεγαλύτερα και φαρδύτερα ελαστικά?

Διαβάστηκε από 31522 αναγνώστες - 18/9/2020

Τα μεγάλου μεγέθους ελαστικά δείχνουν κομψά και είναι σε θέση να διαφοροποιήσουν σε σημαντικό βαθμό την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τι κερδίζεις και τι χάνεις με την τοποθέτηση μεγαλύτερης ζάντας και ελαστικού, στο αυτοκίνητο σου? Το Test της AUTO BILD δίνει τις απαντήσεις.

 
 

Τα φαρδιά ελαστικά είναι εδώ και πολλά χρόνια ένα θέμα, που απασχολεί τους περισσότερους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Φυσικά, απασχολεί περισσότερο τους πιο νέους οδηγούς, οι οποίοι θεωρούν πως με τα ογκώδη ελαστικά το αυτοκίνητό τους, εκτός του ότι θα είναι πιο ικανό, δείχνει και δυναμικότερο, κάτι που ταυτόχρονα σημαίνει πως είναι και οι... ίδιοι πιο δυναμικοί, πιο μυώδεις σε σχέση με τους οδηγούς των αυτοκινήτων, που εφοδιάζονται με ελαστικά φυσιολογικού μεγέθους.



Αρχικά λοιπόν, η αύξηση του μεγέθους των ελαστικών, που εφοδίαζαν το αυτοκίνητο, γινόταν με σκοπό την βελτίωση της συμπεριφοράς του. Γιατί με τα φαρδιά ελαστικά, τα καυτά σπορ μοντέλα μπορούσαν να κινούνται πιο γρήγορα στις στροφές, ενώ όποιος ήταν επίσης φίλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σαφώς και ενθουσιαζόταν με τα μεγάλου μεγέθους ελαστικά. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 στην Ευρώπη ήταν στη μόδα οι αγωνιστικές εκδόσεις των Opel Manta και BMW Σειράς 3 εκείνης της εποχής, μοντέλα που «δάνειζαν» πολλές λεπτομέρειες της εμφάνισής τους, όπως αυτοκόλλητες λωρίδες, πρόσθετους προβολείς και βέβαια, φαρδιά ελαστικά στα «καθημερινά» αυτοκίνητα. Φαίνεται λοιπόν, πως αυτή η μόδα συνεχίζεται ακόμα και στις μέρες μας, καθώς πάρα πολύ λίγα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σήμερα με τα ελαστικά, που «φορούσαν» όταν αγοράστηκαν.

Ήδη από τις τελευταίες δεκαετίες του περασμένου αιώνα, πολλοί οδηγοί θεώρησαν τους υπερβολικούς συνδυασμούς ζάντας-ελαστικού... status symbol. Από την άλλη πλευρά, όμως, βρέθηκε η τεχνολογία των σύγχρονων αυτοκινήτων, η οποία απαιτεί δικαιολογημένα μεγαλύτερους τροχούς. Τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο βαριά και εφοδιάζονται με όλο και πιο ισχυρούς κινητήρες, υποστηρίζει ο Tjeerd Buijinck, επικεφαλής μηχανικός δοκιμών της εταιρείας παραγωγής ελαστικών Apollo-Vredestein, και ολοκληρώνει την άποψή του ως εξής: «Προκειμένου λοιπόν, αυτά τα αυτοκίνητα να περνούν με ασφάλεια από τη στροφή, χρειάζονται απλώς μία μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής.»

Ας δούμε παρακάτω, τα αποτελέσματα του Test ελαστικών μεγαλύτερης διάστασης από τις εργοστασιακές. 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Σχετικες Ειδησεις