Ελαστικά

Διαβάστηκε από 7613 αναγνώστες - 25/7/2016

Τα ελαστικά έχουν την ατυχία να είναι το μοναδικό μέρος του αυτοκινήτου που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο (υπό κανονικές τουλάχιστον συνθήκες) και το ουσιαστικό τμήμα του πέλματος το οποίο αναλαμβάνει όχι μόνο να κρατήσει το αυτοκίνητο όρθιο αλλά να μεταφέρει όλες τις εντολές μας στην πράξη είναι εξαιρετικά μικρό.
Το έργο τους δεν είναι ακριβώς εύκολο: Οφείλουν να απορροφούν όσο το δυνατό περισσότερες από τις ανωμαλίες του δρόμου ώστε να υποβοηθούν τη λειτουργία της ανάρτησης, να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση για θέμα ασφαλείας, αλλά όσο το δυνατό χαμηλότερες τριβές για οικονομία. Πρέπει επίσης να κρατούν το θόρυβο κύλισης χαμηλά, να διαθέτουν αυλακώσεις που να βοηθούν την απαγωγή του νερού σε περίπτωση βροχής και να έχουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο. Παρότι στη θεωρία αυτές οι απαιτήσεις είναι εντελώς ασυμβίβαστες μεταξύ τους, οι νεώτερες εξελίξεις της τεχνολογίας τόσο στο θέμα της γόμας με προσμίξεις πυριτίου και χρήση τεχνολογίας νανοσωματιδίων, όσο και στη δομή τους, με ελεγχόμενες ζώνες παραμόρφωσης στο σκελετό τους και έξυπνα αυλάκια που φαρδαίνουν όσο φθείρεται το ελαστικό, έχουν φέρει τα σύγχρονα ελαστικά δρόμου έτη φωτός μπροστά σε απόδοση από τα κορυφαία αγωνιστικά ελαστικά περασμένων ετών. Και για αυτά που όντως δε συμβιβάζονται, οι κατασκευαστές προσφέρουν μοντέλα προσανατολισμένα σε διάφορες χρήσεις και απαιτήσεις.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Σχετικες Ειδησεις