Αναρτήσεις
Διαβάστηκε από 12856 αναγνώστες - 25/7/2016
Οι αναρτήσεις είναι οι κρυφές ηρωίδες του τρίπτυχου. Είναι επιφορτισμένες με το να δώσουν λύσεις στις περισσότερες από τις αντικρουόμενες απαιτήσεις μας. Πρέπει να είναι ενδοτικές ώστε να κρατούν τις ανωμαλίες μακριά από την καμπίνα, αλλά σφιχτές για να δίνουν καλό έλεγχο του αμαξώματος μειώνοντας τις μεταφορές βάρους και να αποφεύγονται τα φαινόμενα πλεύσης που μας κάνουν να νιώθουμε ότι είμαστε σε βάρκα. Πρέπει να επιτρέπουν ταυτόχρονα μεγάλες και ανεξάρτητες διαδρομές στους τροχούς, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις κλίσεις του αυτοκινήτου στις στροφές και η γεωμετρία τους πρέπει να προσφέρει καλό έλεγχο του αυτοκινήτου, χωρίς όμως υπερβολικές φθορές στα ελαστικά. Και όλα αυτά με όσο το δυνατό χαμηλότερο κόστος. Πονοκέφαλος.
Οι νεώτερες και ακριβότερες λύσεις με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις είναι φυσικά οι πιο αποδοτικές, με την πλειοψηφία των οχημάτων να αρκούνται σε πιο συμβατικές λύσεις παραδοσιακών αμορτισέρ και ελατηρίων. Τελευταία, οι ακριβότερες αναρτήσεις multi-link (πολλαπλών συνδέσμων) τείνουν να αντικαταστήσουν τους ημιάκαμπτους άξονες που είχαν τα περισσότερα αυτοκίνητα την προηγούμενη δεκαετία, ενώ στο μπροστινό σύστημα η πιο συχνή εφαρμογή είναι ακόμα αυτή με τα γόνατα μακφέρσον. Για όσους ενδιαφέρονται για βελτιώσεις, η διαθεσιμότητα aftermarket ελατηρίων και αμορτισέρ διαφόρων βαθμών σκληρότητας και απόσβεσης δίνουν τη δυνατότητα να φέρουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στα μέτρα τους, παίζοντας με το λόγο άνεσης/ελέγχου.